Işık, E., Yeğin, F., Koyuncu, S., Karataş-Eser, A., Çömlekçiler, F., & Yıldırım, K. (2018). Validation of the Career Adapt-Abilities Scale-Short Form across Different Age Groups in the Turkish Context. International Journal for Educational and Vocational Guidance. 18, 297-314. https://doi.org/10.1007/s10775-018-9362-9
Işık, E., Kozan, S., & Negiş-Işık, A. (2018). Cross-Cultural Validation of the Turkish Version of the Decent Work Scale. Journal of Career Assessment. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1069072718763636
Işık, E., Ulubey, E., & Kozan, S. (2018). An examination of the social cognitive model of well-being in Turkish college students. Journal of Vocational Behavior, 106, 11-21. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2017.11.010
Negiş Işık, A., Işık, E., & Hamarta, E. (2016). Antecedents of work-family conflict within higher education setting. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 41, 59'73. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2016.6176
Işık, E. & Bulduk, S. (2015). Psychometric properties of the Differentiation of Self Inventory-Revised in Turkish adults. Journal of Marital and Family Therapy, 41(1), 102'112. http://dx.doi.org/10.1111/jmft.12022
Işık, E. (2014). Effects of a brief interest inventory intervention on career decision self-efficacy. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 24(2), 215'226. https://doi.org/10.1017/jgc.2014.13
Bedel, A., Işık, E., & Hamarta, E. (2014). Psychometric Properties of the KIDCOPE in Turkish adolescents. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 39, 227'235. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3501
Işık, E. (2013). Perceived social support and locus of control as the predictors of vocational outcome expectations. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi-Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1419'1430. doi: 10.12738/estp.2013.3.1520
Deniz, M. E., Özer, E., & Işık, E. (2013). Trait Emotional Intelligence Questionnaire'Short Form: Validity and reliability studies. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 38, 407'418.
Işık, E. (2012). The relationship of career decision self-efficacy, trait anxiety, and affectivity among undergraduate students. Psychological Reports, 111, 805'813. https://doi.org/10.2466/01.09.10.PR0.111.6.805-813
Deniz, M. E., & Işık, E. (2010). Positive and negative affect, life satisfaction and coping with stress by attachment styles in Turkish students. Psychological Reports, 107, 480'490. https://doi.org/10.2466/02.09.10.20.PR0.107.5.480-490
Kozan, S., Işık, E., & Blustein, D. L. (2019). Decent Work and Well-Being among Low-Income Turkish Employees: Testing the Psychology of Working Theory. Journal of Counseling Psychology. http://dx.doi.org/10.1037/cou0000342
Işık, E., Özbiler, Ş., Schweer-Collins, M. L., & Rodríguez-González, M. (2020). Differentiation of self predicts life satisfaction through marital adjustment. The American Journal of Family Therapy. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/01926187.2020.1732248
Kozan, S., Blustein, D. L., Paciorek, R., Kilbury, E. & Işık, E. (2019). A qualitative ınvestigation of beliefs about work-related crises in the United States. Journal of Counseling Psychology, 66, 600–612. http://dx.doi.org/10.1037/cou0000343
Işık, E., Akbaş, T., Kırdök, O., Avcı, R. & Çakır, İ. (2012). Use of the genogram technique in counseling with Turkish families. Journal of Family Psychotherapy, 23, 131-137.
Işık, E. (2010). Career decision self-efficacy among Turkish undergraduate students. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 8(2), 749-762.
Cenkseven-Önder, F., Kırdök, O., & Işık, E. (2010). High school students' career decision-making pattern across parenting styles and parental attachment levels. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 8(1), 263-280.
Negiş Işık, A., Işık, E., Hamarta, E. (2015, Ekim). Yükseköğretimde iş aile çatışmasının öncülleri. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansında Sözlü Bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. (2014, Nisan). Benliğin Ayrımlaşması Ölçeği Türkçe Formunun üniversite öğrencileri için faktör yapısı ve psikometrik özellikleri. Uluslararası EJER Kongresinde Sözlü Bildiri, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. & Bulduk, S. (2014, Nisan). Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş, üniversiteye uyum, kaygı ve depresyon düzeylerinin kariyer karar düzeylerine göre incelenmesi. Uluslararası EJER Kongresinde Sözlü Bildiri, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. (2014, Mayıs). Mesleki Sonuç Beklentisi Ölçeğinin üniversite öğrencileri için psikometrik özellikleri. III.Uluslararası Psikolojik Danışma & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Deniz, M. E., Dilmaç, B., Hamarta, E., & Işık, E. (2013, Mayıs). Risk grubundaki ergenlerin evrensel değerlerini ölçmeye yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi. II.Uluslararası Psikolojik Danışma & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. & Bedel, A. (2013, Eylül). Lise öğrencilerinde kariyer kararsızlığı, kaygı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde Sözlü Bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Bedel A. & Işık, E. (2013, Eylül). Tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişiler arası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde Sözlü Bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. (2012, Mayıs). İlgi envanteri üzerine çalışmanın üniversite öğrencilerinin kariyer kararı yetkinlik beklentilerine etkisi. III.Dünya Psikolojik Danışma & Rehberlik Kongresinde Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 1437-1440, 2013'te yayınlanmıştır. (Web of Science)
Işık, E. & Bulduk, S. (2012, Mayıs). Benliğin Ayrımlaşması Ölçeği Türkçe versiyonun güvenirlik ve geçerlik ön çalışmaları. I.Uluslararası Psikolojik Danışma & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E., Saygın, Y., & Işık, A. N. (2012, Mayıs). Kadınlarda evlilik doyumu ve depresyon. I.Uluslararası Psikolojik Danışma & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, E. (2011, Kasım). Üniversite öğrencileriyle ilgi envanteri yorumlama süreci. Uluslararsı Journal of Arts & Sciences (IJAS) Konferansında Sözlü Bildiri, Gottenheim, Almanya.
Saygın, Y., Işık, E., & Işık, A. N. (2010, Nisan). Çalışan ve çalışmayan kadınlarda depresyon. III.Edebiyat, Dil, Kültür ve Sanat Çalışmalarında Kadın Sempozyumunda Sözlü Bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye.
Işık, E. (2010, Temmuz). Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentisi Ölçeğinin üniversite öğrencileri için psikometrik özellikleri. 27.Uluslararası Uygulamalı Psikoloji Kongresinde Sözlü Bildiri, Melbourne Convention and Exhibition Centre, Melbourne, Avustralya.
Işık, E. (2010, Temmuz). Üniversite öğrencilerinde mesleki sonuç beklentileri. II.Uluslararası Eğitim, Ekonomi ve Toplum Kongresinde Sözlü Bildiri, Paris, Fransa.
Işık, E. (2009, Mart). Türk üniversite öğrencilerinde kariyer kararı yetkinlik beklentisinin incelenmesi. Uluslararası Psikoloji & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, Beira Interior Üniversitesi, Covilha, Portekiz.
Işık, E. (2009, March). Kariyer seçimlerinde aile etkisinin incelenmesi. Uluslararası Psikoloji & Eğitim Konferansında Sözlü Bildiri, Beira Interior Üniversitesi, Covilha, Portekiz.
Akbaş, T., Işık, E., Kırdök, O., Avcı, R., Çakır, İ. (2008, Nisan). Aile danışmanlığında genogram kullanımı: Bir doktora dersinden deneyimler. Uluslararası Psikolojik Danışma Kongresinde Sözlü Bildiri, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Cenkseven, F., Kırdök, O., Işık, E. (2008, Nisan). Lise öğrencilerinin kariyer kararlarının ebeveyn ve ebeveyn bağlanma stillerine göre incelenmesi. Investigating career decisions of high school students regarding to their parenting and parent attachment styles. Uluslararası Psikolojik Danışma Kongresinde Sözlü Bildiri, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
Işık, A. N., Işık, E. (2008, Ekim). Öğretmen adaylarının yetkinlik beklentileri ve sınıf yönetimi inançları. 11.Uluslararası Balkan Konferansında Sözlü Bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye.
Işık, E. (2019). Single session therapy in Turkey: Current situation and thoughts for future. Oral presentation as an invited international speaker at the 3rd International Single Session Therapy and Walk-in Services Symposium, Melbourne, Australia.
Işık, E., & Özbiler, Ş. (2019, October). Differentiation of self predicts life satisfaction through marital adjustment. Paper presented at the annual meeting of the Turkish Psychological Counseling & Guidance Association, Antalya.
Işık, E. & Bedel, A. (2015). Ergenlerde başa çıkma stratejileri ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkiler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 53-60.
Bedel, A. & Işık, E. (2015). Tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişiler arası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi-Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 70-85.
Işık, E. (2014). Çocuk kariyer gelişimi ile yaşam doyumu ve durumluk kaygı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online-Elementary Education Online, 13(2), 682-693.
Işık, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin ideallerindeki işe yönelmelerine engel olduğunu düşündükleri işlevsel olmayan kariyer inançları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi-Turkish Journal of Social Research, 17(2), 363-376.
Işık, E., Tıraş, Z., & Sürücü, A. (2013). Bilişsel Davranışçı yaklaşıma dayalı grup rehberliğinin dil öğrenimine ilişkin inançlar üzerindeki etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty, 26, 63-78.
Işık, E. (2008). Soy ağacı tekniğinin aile ve kariyer psikolojik danışmanlığında kullanımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi-Dokuzeylül University Buca Journal of Education Faculty, 23, 87-97.
Işık, E. & İnanç, B. (2008). Alerjik rinit rahatsızlığı olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve kaygı düzeyleri açısından karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi-Dokuzeylül University Buca Journal of Education Faculty, 23, 115-122.
Işık, E., Izgar, H. (2007). Öğretmen adaylarının benlik kavramları ile mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Selcuk University Journal of Education Faculty, 24, 277-291.
Işık, E., Deniz, M. E., & Ulubey, E. (2015, Ekim). Kariyer kararı yetkinlik beklentisinin yordayıcısı olarak duygusal zeka özelliği. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Ülker, A. & Işık, E. (2015, Ekim). Kız meslek lisesi öğrencilerinde kariyer kararı yetkinlik beklentisinin yordayıcısı olarak aile etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Işık, E., Cartıllı, K., & Özcan, S. (2015, Ekim). Evli yetişkinlerde benliğin ayrımlaşma düzeyinde algılanan sosyal desteğin rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Baltacı, U. B., Demirci, A., & Işık, E. (2015, Ekim). Akademik erteleme davranışının yordayıcısı olarak kariyer karar verme güçlükleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Kutlu, A., Apaydın, B., Dayanır, M. E., & Işık, E. (2015, Ekim). Ortaokul öğrencilerinin algılanan anne baba tutumlarının kariyer gelişimleri ile ilişkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Işık, E. (2014, Aralık). Köken aile etkileri üzerine çalışmaya yönelik sistemik temelli bir psikoeğitim model önerisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Antalya.
Işık, E., Akbaş, T., Özyürek, R. (2012, Aralık). Sosyal Bilişsel Kariyer Teorisi temelli bir grup müdahalesinin üniversite öğrencilerinin kariyer kararı yetkinlik ve mesleki sonuç beklenti düzeylerine etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Ankara.
Deniz, M.E., Hamarta, E., Arslan, C., & Işık, E. (2010, Aralık). Suç işlemiş ve suça yönelmiş ergenlerin yaşam becerilerinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Işık, E. (2010, Ekim). Üniversite öğrencilerine yönelik bir kariyer grup müdahalesi örneği. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik yıllık sempozyumunda Sözlü Bildiri, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Işık, E. (2009, Ekim). Üniversite öğrencilerinde mesleki sonuç beklentisi ile algılanan sosyal destek ve denetim odağı arasındaki ilişkiler. Eğitim Bilimleri yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Ege Üniversitesi, İzmir.
Işık, E. (2009, Ekim). Üniversite öğrencilerinin ideallerindeki işe yönelmelerine engel olan işlevsel olmayan kariyer inançlari. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Özyürek, R., Işık, E., Anar, B., & Örkün, Ü. (2009, Ekim). Çocuk Etkinlikleri Envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Özyürek, R., Anar, B., Örkün, Ü., & Işık, E. (2009, Ekim). Türkiye İş Kurumu İlgi Envanteri'nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Işık, E., Traş, Z. S., Sürücü, A. (2008, Haziran). Grup rehberliğinin dil öğrenimine ilişkin inançlara etkisi (Üniversite yabanci dil hazirlik sinifi örneği). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya.
Işık, E. (2007, Eylül). Üniversite öğrencilerinin üniversitelerinde verilen kariyer danışmanlığı hizmetlerine ilişkin algı ve beklentileri. Eğitim Bilimleri yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
Işık, E. (2007, Ekim). Genogramlarin aile ve kariyer danişmanliğinda kullanimi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Işık, E. (2007, Ekim). Alerjik rinit rahatsızlığı olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve kaygı düzeyleri açısından karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği yıllık kongresinde Sözlü Bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Işık, E. (2015). Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrenciler için Kariyer Kararı Verme Yetkinliği Programı. (Ed.) R. Özyürek. Ankara: Nobel Akademi.
KİTAP BÖLÜMLERİ
Çeviriler
Işık, E. (2016). Sharf, R. S. 'Meslekler: Bilgiler ve Kuramsal Çerçeve' (Çev. Ed. F. Bacanlı) Kariyer Gelişimi Kuramlarının Psikolojik Danışmanlığa Uygulanması içinde, . Ankara: Pegem Akademi.
Işık, E. (2013). Worden, M. 'Bir araya gelme: Terapötik sınırların oluşturulması' ve 'Değerlendirme: Teşhis ve sistem modelleri' (Çev. Ed. T. Akbaş) Aile Terapisi: Temelleri içinde, 41-99. Adana: Nobel Akademi.
2015: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E. & Bulduk, S. (2015). Psychometric properties of the Differentiation of Self Inventory-Revised in Turkish adults. Journal of Marital and Family Therapy, 41(1), 102-112.
2014: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E. (2014). Effects of a brief interest inventory intervention on career decision self-efficacy. Australian Journal of Guidance and Counselling, 24(2), 215-226.
2013: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E. (2013). Perceived social support and locus of control as the predictors of vocational outcome expectations. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi-Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1419-1430
2012: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E. (2012). The relationship of career decision self-efficacy, trait anxiety, and affectivity among undergraduate students. Psychological Reports, 111, 805-813.
2011: TÜBİTAK 1001 Projesinde Araştırmacı / Risk Altındaki Ergenlere Yönelik Değerler Eğitimi. Proje Numarası: 111K417
2010: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Deniz, M. E., & Işık, E. (2010). Positive and negative affect, life satisfaction and coping with stress by attachment styles in Turkish students. Psychological Reports, 107, 480-490.
2008: TÜBİTAK 1001 Projesinde Bursiyer / Suç İşlemiş ve Suça Yönelmiş Ergenlerin Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesi. Proje Numarası: 108K303
2018: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E., Ulubey, E., & Kozan, S. (2018). An examination of the social cognitive model of well-being in Turkish college students. Journal of Vocational Behavior, 106, 11–21.
2019: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Kozan, S., Işık, E., & Blustein, D. L. (2019). Decent Work and Well-Being among Low-Income Turkish Employees: Testing the Psychology of Working Theory. Journal of Counseling Psychology, 66, 317–327.
2019: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Işık, E., Kozan, S., & Negiş-Işık, A. (2019). Cross-Cultural Validation of the Turkish Version of the Decent Work Scale. Journal of Career Assessment, 27, 471–489.
2020: TÜBİTAK Akademik Yayın Teşviği / Kozan, S., Blustein, D. L., Paciorek, R., Kilbury, E. & Işık, E. (2019). A Qualitative Investigation of Beliefs About Work-Related Crises in the United States. Journal of Counseling Psychology, 66, 600–612. http://dx.doi.org/10.1037/cou0000343