Bölüm Hakkında

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, yaşadığı topluma ve dünyaya karşı sosyal sorumluluklarının bilincinde olan, mesleğinde yeterli bilgi ve donanım kazanmış, eleştirel bakış açısına sahip ve yapıcı çözüm önerileri üretebilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar. Eğitim dili İngilizce olan bölümümüzde öğrencilerimize, hem kuramsal hem de uygulamaya dönük dersler verilir. Atölye ve proje çalışmalarıyla kuramsal bilgilerini uygulama şansına sahip olan öğrencilerimiz, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında ihtiyaç duyulan bilgisayar programlarına vakıf mezunlar olarak yetişir. Birisi halkla ilişkiler, diğeri de reklamcılık alanlarında zorunlu stajlar her biri 20 iş gününü kapsar ve gerek yurt içi gerekse de yurt dışı kuruluşlarda gerçekleştirilebilir. Bu iki zorunlu staj sayesinde öğrencilerimiz gerek iş dünyasını tanıma, gerekse de güncel uygulamaları profesyonel ortamda yakından gözlemleyip deneyimleme şansına sahip olur. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 2019 yılından beri İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (ILEDAK) akreditasyonuna sahiptir.

Akreditasyonlar

Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Programı iletişim alanında dış değerlendirme yapmaya ve akreditasyon belgesi vermeye yetkili kurum olan İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından, 1 Mart 2019 tarihinden itibaren akredite edilmiştir.

Eğitim Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünde öğrencilerimiz akademisyen ve uzmanlardan oluşan bir eğitim kadrosundan kuramsal ve uygulamaya dönük dersler alır ve çağdaş iletişim dünyasının ihtiyaç duyduğu donanıma sahip mezunlar olarak yetiştirilir. Bölümümüz bünyesinde aktif olan İletişim Kulübü tüm fakülte öğrencilerimizin katılımına açık olup öğrencilerimizin çeşitli aktiviteler düzenleme ve farklı reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları tasarlama olanağına sahip oldukları bir ortam sağlar. Aynı zamanda, öğrencilerimiz İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren UKÜ Haber Ajansı ve Radyo - Televizyon stüdyosunda görev alma olanağı bulur, böylece reklam ve halkla ilişkiler alanlarında başarılı olmak için büyük önem taşıyan yazma ve görsel anlatım becerilerini geliştirme şansına sahip olur. Her yıl Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanlarından uzmanlar ve saygın isimler yarı zamanlı ders vermek, sunum yapmak veya atölye çalışması düzenlemek üzere bölüme davet edilir. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık profesyonellerinin öğrencilerle bir araya gelip bilgi ve birikimlerini paylaştıkları çeşitli etkinlikler öğrencilerimizin mesleki gelişiminde önemli bir katkı sağlar.

Kariyer Alanları

Günümüzün yükselen mesleklerinden Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarından mezun olan öğrencilerimiz oldukça geniş kariyer olanaklarına sahiptir. Mezunlarımızın İngilizce dilinde eğitim almış olmaları iş başvurularında önemli avantaj sağlar. Reklamcılık alanına yönelen mezunlarımız gerek reklam ajanslarında, gerek çeşitli kurum ve şirketlerin reklam ve halkla ilişkiler birimlerinde görev alabilirler. Halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı olarak çalışmak isteyen mezunlarımız ise çeşitli kamu ve özel kuruluşlarının basın, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim departmanlarında, özel işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bölümlerinde iş olanağı bulabilirler. İletişim uzmanı, metin yazarı, medya planlamacısı, halkla ilişkiler uzmanı, reklam yazarı, reklam direktörü, sosyal medya uzmanı gibi unvanlarla görev yapan mezunlarımız, lisansüstü programlara devam ederek akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.


Eğitim Süresi

4 Yıl

Derece

BA

Dil

İngilizce

İletişim

İletişim Fakültesi

Çevik Uraz Merkezi, CU124

Tel: +90 392 671 1111 Dahili: 2301

Fakülte E-posta: secretary-foc@ciu.edu.tr

Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Bahar Taşeli SAKALLI

Bölüm Başkanı E-posta: btaseli@ciu.edu.tr