Emre Debreli - Staff Size

Prof. Dr. EMRE DEBRELİ

Fen- Edebiyat Fakültesi

Pozisyon Dekan Vekili
Telefon numarası +90 392 671 11 11
Dahili 2500
Ofis
Diğer bilgiler

Öz geçmiş

Öğrenim Durumu
  • Reading Üniversitesi TEFL (Doktora, 2013)
  • Essex Üniversitesi TEFL (Yüksek Lisans, 2008)
  • Doğu Akdeniz Üniversitesi ELT (Lisans, 2006)
Yayınlar

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)

  • Assessing Tertiary Turkish EFL Learners’ Pragmatic Competence Regarding Speech Acts and Conversational Implicatures - 2023
  • A study of literacy teaching in state primary schools of Northern Cyprus: literally critical? - 2021
  • Teacher shadowing as an empowering technique for EFL student teacher practical knowledge development: insights from three-week shadowing programmes. - 2019
  • Foreign language classroom management: types of student misbehavior and strategies adapted by the teachers in handling disruptive behavior. Cogent Education - 2019

Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Re-culturing or de-culturing our classes? The integration of the target culture into EFL classrooms - 2021
  • Arts-based research and the artistic and creative role of artifacts as stories in literacy practices - 2017
  • Fostering creative and critical literacy skills in children’s multimodal literacy practices - 2017
  • A review of research into the effects of teaching pedagogy: controversies in the area. - 2013

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Machine translation in the language classroom: Turkish EFL learners and instructors’ perceptions and attitudes regarding the use of online machine translation tools. - 2021
  • Use of children’s popular culture in literacy curricula: an analysis of the papers by Parry (2002) and Dickie and Shuker (2014) through the lenses of ‘no research can be value laden’. - 2018
  • Use of humour in language classes: an effective ‘filter’ or affective filter? Journal of Language and Linguistic Studies - 2018
  • The Influence of Educational Programme on Teachers’ Error Correction Preferences in the Speaking Skill: Insights from English as a Foreign Language Context - 2016
  • Pre-service teachers’ belief change and practical knowledge development during the course of practicum - 2016
  • Perceptions of the Non-native EFL Teachers on L1 Use in L2 Classrooms: Implications for Language Program Development - 2016
  • Pre-service teachers’ belief sources about learning and teaching: an exploration with the consideration of the educational programme nature - 2016
  • Students’ Preferences on the Use of Mother Tongue in English as a Foreign Language Classrooms: Is it the Time to Re-examine English-only Policies? - 2015

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Üniversite İngilizce Öğretmenlerinin araştırmaya yönelik anlayışları ve tutumları - 2021
  • Yabancı dil öğretmenlerinin gözünden çevrimiçi platformlar aracılığıyla Covid-19 sırasında öğrenme ve öğretme sürecinin değerlendirilmesi: ne kadar gerçekçi? - 2021
  • Öğretmen adaylarının gölge eğitim deneyimi: uygulamadan elde edilen bilgiler - 2019
  • 'Duvardaki bir tuğlanın daha' İngilizce öğretmeye bakış açısı - 2019
  • Öğretmenlerin yabancı dil sınıflarında L1 kullanımına yönelik algıları: Önerilen algılar ve gerçek sınıf uygulamaları eşleşiyor mu? - 2018
  • Yabancı dil öğreniminde motivasyon kaybı: EFL bağlamından bilgiler - 2018
  • Sınıflarımızı yeniden kültürlemek mi yoksa kültürden çıkarmak mı? Hedef kültürün EFL sınıflarına entegrasyonu - 2018
  • Change in beliefs of pre-service teachers about teaching and learning English as a Foreign Language throughout an undergraduate pre-service teacher training programme. - 2012
  • Use of diaries to investigate and track pre-service teachers’ beliefs about teaching and learning English as a Foreign Language throughout a pre-service training programme. - 2011

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Practice-based Professional development in ELT - 2020
  • Critical pedagogy in ELT: redunderstanding the teacher roles. - 2019
Yönetilen Tezler

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

  • Kamerun'un Kuzeybatı bölgesindeki ortaokul öğrencilerinin İngilizce dil performansları üzerinde çevrenin etkisi üzerine bir araştırma. - 2024
  • Dil uygulamalarını kullanmak için motivasyon ve bilgilendirici sosyal etki teorisi arasındaki bağlantı. - 2024
  • Çevrimiçi öğretme/öğrenme, ESL/EFL sınıflarında yüz yüze öğrenmenin/öğretmenin tamamen yerini alabilir mi? Pandemi sonrası görünüm. - 2024
  • EFL öğretmenlerinin ve öğrencilerinin L1 kullanımına ilişkin algıları - 2024
  • ELT öğrencilerinin akıllı telefonları dil öğrenme amacıyla nasıl kullandıklarının araştırılması. - 2023
  • İngilizce öğrenenlerin kelime dağarcığını geliştirmek için Instagram'ın bir MALL aracı olarak kullanılması. - 2021
  • Bilinç akışının yazma becerisi üzerindeki etkisi: İngilizce öğretmenlerinin görüşleri. - 2020
  • Eğitim Psikolojisi: EFL öğretmenlerinin sınıflarında kullandıkları motivasyon ve motivasyon stratejileri - 2020
  • Türk üniversitelerinin hazırlık okulu bağlamında özerklik, çalışma alışkanlıkları ve ders yoğunluğu sonucu test etkisi - 2019
  • İngilizce öğretmenlerinin motivasyonu düşük dil öğrencilerine yönelik algıları - 2019
  • İngilizce öğrenenlerin ve eğitmenlerin çevrimiçi makine çeviri araçlarının kullanımına ilişkin algıları, tutumları ve inançları - 2019
  • Aktarım mı, dönüşüm mü?: Yükseköğretim bağlamında öğretmen rollerinin eleştirel pedagoji merceğinden araştırılması. - 2019
  • Dil öğretiminde 'araştırma'nın rolü nedir? ELT öğretmenlerinin, yöneticilerinin ve öğretmen eğitmenlerinin Kuzey Kıbrıs'taki bir üniversitede öğretmen araştırması katılımına yönelik tutumları - 2019
  • Yansıtıcı öğretim uygulamasının mesleki gelişimin bir aracı olarak uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme: İngilizce öğretmenlerinin zanaat bilgilerini geliştirmek. - 2018
  • Öğretmenlik uygulaması sırasında hizmet öncesi İngilizce öğretmen adaylarının karşılaştığı zorluklar. - 2018
  • Mesleki gelişimde akran gözleminin rolü - 2018
  • Yabancı dil sınıfı yönetimi: istenmeyen öğrenci davranış türleri ve rahatsız edici davranışları ele alırken öğretmenler tarafından uyarlanan stratejiler - 2017
  • Shaqlawa ilçesindeki hazırlık okullarında İngilizce öğretimi ve öğreniminde görsel-işitsel öğretim materyallerinin kullanılmasının etkililiğine ilişkin öğretmen ve öğrencilerin algıları - 2016
  • EFL öğrencilerinin dil sınıflarında görsel-işitsel materyallerin kullanımına ilişkin algıları: EFL müfredat geliştirme üzerine bir çalışma - 2016
  • Türkçe öğretmenlerinin ve öğrencilerin yazma becerisinde düzeltici dönütlere ilişkin algıları - 2015
  • Kıbrıslı Türk yabancı dil öğretmenlerinin telaffuz hatalarını düzeltme teknikleri konusundaki tercihleri ​​ve uygulamaları - 2015
  • Yabancı dil eğitimi veren Türk üniversite öğrencilerinin dil yeterliliği ve cinsiyete göre yabancı dil kaygısının kaynakları ve düzeyleri - 2015
  • Üniversitesitelerdeki Türk yabancı dil öğrenenlerin hata analizi üzerine karşılaştırmalı bir çalışma - 2014
  • Öğretmen adaylarının ELT uygulaması sırasında karşılaştıkları zorluklar sonucunda algılarının değişmesi - 2014
  • Öğretmen adaylarının gölge eğitim deneyimi: uygulamadan elde edilen bilgiler - 2014

Yönetilen Doktora Tezleri

  • EFL bağlamında pragmatik yeterlilik üzerine araştırma: İngilizcenin yabancı dil olarak kullanımında kültürlerarası etki. - 2023
Çalışma Alanları
  • Language teacher cognition; professional development; technology in education
İdari Görevler
  • Yabancı Diller Yüksekokul Müdürü (2022-DEVAM EDİYOR)
  • Member of CIU Senate (2022-DEVAM EDİYOR)
  • Member of CIU Executive Board (2022-DEVAM EDİYOR)
  • Fen Edebiyat Fakültesi Dekan Vekili (2023-DEVAM EDİYOR)