Sağlık Bilimleri Yüksekokulu

Çocuk Gelişimi

Süre 4 Yıl
Başvur
saglik-kurumlari-isletmeciligi-yukseklisans saglik-kurumlari-isletmeciligi-yukseklisans saglik-kurumlari-isletmeciligi-yukseklisans

Program Hakkında

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Çocuk Gelişimi programı; 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Çocuk Gelişimi programının amacı; 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suça itilmiş çocuklar ile hastanede yatan çocukların bilişsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimleri ile öz bakım becerilerini değerlendirebilen, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet veren çocuk gelişimcisi yetiştirir. Programdan mezun olan öğrenciler “Çocuk Gelişimcisi” unvanı ile görev yaparlar. Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini ortaya koymak, gereksinim duyulduğunda desteklemek, ailelere ve eğitimcilere bu konuda rehberlik etmek, uygun eğitim programlarını oluşturabilmek için gerekli yönlendirmeleri yapmak ve toplumu bilinçlendirmek gibi önemli görevleri bulunan çocuk gelişimciler; her yönden sağlıklı, başarılı bireylerden oluşan, çağdaş ve bilinçli bir toplum için önemli rol oynarlar. Günümüz dünyasında teknolojik gelişmelere rağmen toplumsal sorunların artması ve toplumun temelini oluşturan ailelerin daha sağlıklı çocuk yetiştirebilmeleri gereksinimi çocuk gelişimi alanının önemini de ortaya koyar.

Kariyer Alanları

Çocuk Gelişimi programı öğrencileri, çocukların tüm gelişim alanlarındaki gelişim düzeylerini belirleme, gelişim düzeylerine uygun program hazırlama ve çevre düzenlemesi yapma, çocuğun farklı alanlardaki gelişimlerini takip etme, buna uygun yeni düzenlemeler yapma ve eğitim programları hazırlama, ailelere, çocuk gelişimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve iş birliği yapma, toplumu bu konularda bilinçlendirme ve çocuk-aile ile ilgili disiplinlerle koordinasyon kurma çalışma formasyonu ile donatılmış olarak mezun olurlar. Çocuk gelişimciler, sağlık ve sosyal alanlar ile diğer sektörlerde çok geniş çalışma alanında iş bulabilirler. Hastanelerde ve Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışan çocuk gelişimciler ve çocuk gelişimi uzmanları, birinci basamak sağlık kuruluşlarında sunulan çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanması ve kurum içi ve dışı iş birliği olanaklarının yaratılabilmesi için ilgili kişi ve şube ile iş birliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur.

İletişim

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çevik Uraz Merkezi, CU206
Tel: +90 392 671 1111 Dahili: 2251
Yüksekokul E-posta: secretary-vhs@ciu.edu.tr
Müdür E-posta: aarkut@ciu.edu.tr

Zorunlu Dersler

Birinci Dönem
İNSAN BİYOLOJİSİ

Ders Kodu

BIYO105

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
İnsan Biyolojisi, öğrencilere insan vücudunun anatomik yapıları ve fizyolojik işlevleri hakkında bilgi vermeye yönelik hedefleri olan özellikle sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin faydalanabileceği bir derstir. Öğrenciler insan hücrelerinde, dokularında ve organlarda normal yapı ve fonksiyon arasındaki ilişkileri inceleyecektir. İnsan Biyolojisi'nde organ sistemleri, İnsan Biyolojisi IA'da sunulan içerik üzerine kurulmuş ve bu düzende eğitim yapılmaktadır. Ders içeriği beş modüle ayrılmıştır: Kardiyovasküler Sistem; Solunum sistemi; Sindirim Sistemi ve Metabolizma; Üriner Sistemler; ve Enfeksiyon ve Bağışıklık. Öğrencilere içerik sunmanın yanı sıra, araştırmalara, kritik analizlere ve insanların çalışmalarıyla ilgili bilimsel bilgilerin iletişimi konularına ağırlık verilir. Bu ders biyoloji ve kimya dalları üzerinden insanın anlatıldığı bir derstir.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ

Ders Kodu

CKGL103

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bu ders, çocuk gelişimi temel kavramları ve terminolojisini, meslek tanımı ve görev alanını, Çocuk gelişimcinin rollerini, Türkiye, Kıbrıs ve dünyadaki çocuk gelişimi alanının yasal düzenlemelerini, erken tanı ve müdahalede çocuk gelişimcinin rolünü, sosyal hizmet alanında çocuk gelşimcinin rolünü, disiplinlerarası çalışmalarda çocuk gelişimcinin rolünü, meslek etiğini, mesleki sivil toplum örgütlerini ve üyelikleri, mesleğe özgü kayıt tutma, raporlama ve arşivlemeyi ve çocuk gelişimi alanında yapılan güncel çalışmaları içerir.
TEMEL FİZİK

Ders Kodu

FIZK103

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bu dersin amacı öğrencilere basit hesap tabanlı fizik bilgilerini aktarmak ,ve daha kapsamlı ve farklı fizik problemlerini algılamaları için yardımcı olmak, ayrıca genel fizik ilkelerini bir kısmını kazandırmak ve problem çözme yetisi kazandırabilmektir. Ağrlıklı olarak fiziğin bir çok temel konuları işlenmektedir. Temel fizik konuları olarak kald: Vektörler, tek boyutlu hareket, Newton kanunları, sürtünme, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Doğrusal Momentum, çarpışma, Statik Denge , Termodinamiğin temel kanunları, Sıcaklık ve Isı, Elektrik Kanunları, akım ve devreler, yansıma ve kırılması, Manyetik alan. Dönem bitiğinde öğrenciler fiziğin bir çok konusunda bilgi ve problem çözme yeteneğine sahip olacaktır.
TEMEL İNGİLİZCE-I

Ders Kodu

INGL123

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu ders öğrencilere okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kazandırarak temel düzeydeki konuşma şekillerini sunmayı amaçlamaktadır. Dinleme becerisi ile birlikte öğrenciler farklı sesleri, harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaklardır. Konuşma becerisi aracılığıyla öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanıyarak dili doğru biçimde kullanabileceklerdir. Derste, öğrenciler, ayrıca, kendilerini veya bir başkasını tanıtabilecek, geniş zamanda sorulara cevap verebilecek, nesnelerin yerini belirtebilecek ve bir günlük rutinlerini anlatabilecek becerileri kazanabileceklerdir. Okuma becerisi aracılığıyla öğrenciler basit metinler ve paragraflar okuyarak metinleri anlama yetilerini geliştirecek ve metin sorularına cevap verebileceklerdir. Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler daha önce edindikleri yeni kelimeleri kullanarak geniş zamanda kontrollü paragraflar üreterek kendi cümlelerini geliştirebileceklerdir.
MATEMATİĞE GİRİŞ-I

Ders Kodu

MATE111

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu derste matematiğin tanımı, doğası ve yapısı, diğer bilimlerle ilişkisi, kümeler ve kümelerde işlemler (kesişim, birleşim, kapsama, fark, vb.); doğal sayılarda dört işlem (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme), çeşitli sayma sistemleri (taban aritmetiği); tam sayıların yapısı ve özellikleri (bölünebilme kuralları “EKOK”, “EBOB”, kalanlı bölme, vb.); kesir kavramı ve rasyonel sayı kavramı; rasyonel sayılarda dört işlem; reel sayı kavramı; reel sayılar kümesi ve reel sayılarla işlemler (kök, kuvvet, vb.), oran–orantı, çokluklar, kartezyen çarpım, bağıntı, gerçel sayılarda sıralama bağıntısı, üslü sayılar köklü Sayılar, fonksiyon kavramı, fonksiyon türleri, veri toplama - Verilerin özetlenmesi, verilerin grafikle gösterilmesi (histogram, pasta grafiği ve çizgi grafiği) merkezi eğilim ölçüleri (ortalama, tepe değeri, ortanca), dağılım ölçüleri (ranj, mutlak sapma, standart sapma) konuları işlenecektir.
PSİKOLOJİYE GİRİŞ

Ders Kodu

PSKO103

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu dersi alan öğrenciler psikoloji bilimi ile ilgili genel bir bakış açısı kazanmaktadırlar. Ders kapsamında öğrenciler; psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi, gelişim psikolojisi, okul psikolojisi, sağlık psikolojisi, endüstri-örgüt psikolojisi, adli psikoloji vb.), psikoloji kuramları (psikanalitik kuramlar, davranışcı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram, vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları , normal dışı davranışlar, güdülenme ve duygular, heyecan, kişilerdeki savunma mekanizmaları hakkında genel bir bakış açısı kazanmaktadırlar. Bu dersi alan öğrenciler derste kazandıkları genel bilgiler ile daha sonraki dönemlerde alacakları dersler için bir temel oluşturmaktadırlar.
SOSYOLOJİ

Ders Kodu

SOSY101

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

5
Sosyolojiye giriş niteliğindeki bu ders, bu disiplinin doğası hakkında genel bir özet ile başlar ve toplumsal yaşamın yapılarının ve dinamiklerinin çeşitli yönlerinin incelenmesiyle devam eder. Sosyolojinin tarihi, kurucularının görüşleri ve modern sosyolojideki perspektifler incelenir. Sosyolojideki araştırma yöntemleri ve teorileri incelenerek sosyolojik bakışın etrafımızdaki dünya hakkındaki bilgimize nasıl katkıda bulunacağının gösterilmesi amaçlanır. Derste sosyolojinin temel konularından kültür, toplumsallaşma, medya ve kitle iletişim araçları, aile, eğitim, toplumsal tabakalaşma, kentleşme, toplumsal değişim, farklı sosyolojik perspektiflerin penceresinden bakılarak işlenmektedir. Ders, farklı akademik alanlardan gelen ve farklı arkaplanlara sahip öğrencilere göre düzenlenmiştir. Öğrencilerin derste işlenen konulara dair sınıf içi tartışma özendirilmesi dersin önemli bir parçasıdır.
TÜRK DİLİ

Ders Kodu

TREG100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders, dil ve anlatım gibi temel konuları inceler. Dersin ilk yarısında dil ve dille ilgili teorik alt zemin oluşturularak Türkçe imla kuralları öğretilir. Anlatım bozuklukları ve metin tamirinin ardından dersin ikinci yarısına geçilir. Dersin ikinci yarısında ise formal yazılar, özgeçmiş, dilekçe, köşe yazılarının dil ve üslup açısından değerlendirilmesi, yazılı anlatım türleri ve uygulama; Türkçe yapım ve çekim ekleri uygulamaları; Türkçe gramer yapısı; Türkçenin ses özellikleri gibi konular işlenir.
İkinci Dönem
TEMEL ANATOMİ

Ders Kodu

ANAT100

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, kas-iskelet sistemi, kan ve sıvı-elektrolitler, kalbin anatomik özellikleri ve vasküler yapılar, üst ve alt solunum yolu anatomik yapıları, toraks ve memenin yapısı, merkezi sinir sisteminin anatomik yapıları, periferik sinir sisteminin anatomik yapıları, duyu organları, hipofiz bezi ve diğer endokrin sistem yapıları, sindirim yolu organları vesindirime yardımcı organ ve bezlerin yapıları, ürogenital sistemive kadın ve erkek üreme sistemini yapılarını öğrenir.
TEMEL BİLGİSAYAR

Ders Kodu

BILT110

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar, çevre birimleri, yazılım, genel olarak işletim sistemleri, işletim sistemini kullanma, windows, menüler, dosyalar, kelime işlemci programları, kelime işlemci hakkında genel bilgiler, kelime işlemci programını kullanmak, elektronik tablolama programları, tablo programları hakkında genel bilgiler, temel kavramlar ve araç çubukları, formül hazırlama ve kullanma, hazır fonksiyonları kullanma, verileri sıralama, sunu programı hakkında genel bilgiler, veri sunumu, sunu programı hazırlama, yeni slayt ekleme, slime, yakınlaştırma, uzaklaştırma, sunuya canlandırma effekti vermek, slayt gösterisi, eğitimde internet kullanımı, virüs nedir, solucan nedir, truva atı nedir, işletim sistemini virüslerden korumak, parolalar, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
TEMEL FİZYOLOJİ

Ders Kodu

FIZY100

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Fizyolojide temel kavram ve terimler. Hücrenin görevleri, solunum mekaniği, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, kalbin fonksiyonları, kan ve lenf dolaşımı, sıvı-elektrolitler, santral sinir sistemi, periferik sinir sistemi, sindirim sistemi, endokrin system, duyu organları, boşaltım sistemi. Büyük moleküllerin küçük moleküllere yıkıldığı ve küçük moleküllerden büyük moleküllerin oluştuğu kimyasal olayların toplamı. İç kaynaklı veya dış kaynaklı elektrik sinyali, hormon ve salgı bezlerindeki değişiklikleri algılayıp cevap verebilme hareket (bütün yapısal düzeylerde) =Bir bütün olarak vücudun tamamında, bir organ düzeyinde, hücre düzeyinde veya hücrenin bir bileşeni olarak hareket edebilme, hücreler arasında bulunan maddelerin ya da hücrelerin sayı ve hacmindeki artış, hücrelerin özel bir görev için farklanması, yeni hücrelerin veya bireylerin oluşması.
TEMEL İNGİLİZCE-II

Ders Kodu

INGL124

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu ders INGL123 dersinin devamı niteliğindedir. Ders öğrencilere daha ileri düzeyde bütünleşik bir şekilde dört beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. Çekinik beceriler olan dinleme ve okuma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayabilmektedirler. Buna ilaveten öğrenciler, daha ileri düzeyde metinler ve paragraflar okuyarak metinlerden bildikleri kelimeleri kullanarak bilmedikleri kelimelerin anlamlarına ilişkin çıkarımda bulunabilmektedirler. Üretken beceriler olan konuşma ve yazma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabilme becerisi kazanabilmektedirler. Öğrenciler, derste, ayrıca, şimdiki zamanı ve geçmiş zamanı kullanarak temel diyaloglarda ve günlük konuşmalarda kendilerini etkin bir şekilde ifade etme becerisi kazanabilmektedir.Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geçmiş tecrübelerini kapsayan konular hakkında paragraflar hazırlarlarken edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini kurabilmektedirler.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM

Ders Kodu

OOEG152

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi. 36- 72 ayda yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi , iki dillilik, ahlak gelişimi ve kuramları, sosyal- duygusal gelişimin temelleri ve gelişimsel göstergeler, cinsel gelişim özelliklleri ve kuramları, cinsel eğitim verirken dikkat edilecek noktalar, multi disipliner yaklaşımla gelişimsel değerlendirme ve gelişimin takibi
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

Ders Kodu

OOEG154

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

4
Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, ahlak ve cinsel), gelişim kuramları ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi, bebeğin gelişimi desteklemeye yönelik ailelere önerileri, fiziksel ortamın bebeğin ihtiyaçlarına uygun düzenlenmesi , etkinlik örnekleri, 0-36 aylık çocukların gelişimsel değerlendirmesinin yapılması, gelişimsel takibinin yapılması, erken müdahalenin önemi ve erken müdahale politika ve programları
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

Ders Kodu

PSKO126

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

3
Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişimi etkileyen faktörler: kalıtsal faktörler, çevresel faktörler, tarihsel zaman faktörü; gelişim kuramları: Freud’un psiko-seksüel gelişim kuramı, Erikson’un psiko-sosyal gelişim kuramı, Piaget’nin bilişsel gelişim kuramı, Maslow’un kişilik gelişimi kuramı, Levinson’un gelişim kuramı, ekolojik yaklaşım (Bronfenbrenner); doğum öncesi bedensel, zihinsel ve sosyal gelişim, çocukluk döneminde bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi; ergenlik döneminde bedensel gelişim, ergenliğe özgü gelişim görevleri, ergenlikte bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve psiko-sosyal gelişim. Gelişimsel süreçlere ilişkin temel kavram ve ilkeler ve gelişim psikolojisinde kullanılan yöntemlerin yanı sıra, doğumdan ergenliğe kadar geçen süre içindeki fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimin incelenmesi.
SOSYAL ANTROPOLOJİ

Ders Kodu

SOSY104

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

4
Antropolojiye giriş niteliğindeki bu derste, insan toplumlarının gösterdiği kültürel/davranışsal çeşitlilik ve bu çeşitliliği ortaya çıkaran faktörler incelenir. Bunun yanında evrensel toplumsal yapıların farklı toplumlarda ve tarihsel dönemlerde hangi farklı biçimlere büründükleri betimlenir. Bu derste sosyal ve kültürel antropolojinin nasıl ortaya çıktığı, temel teorilerinin neler olduğu, fiziksel ve sosyal antropoloji arasındaki farklar gibi konular tanıtılır. Dersin içeriği, insanın biyolojik ve kültürel evrimi, kültür kavramının doğası, temel antropolojik konulardan toplumsal değişim, akrabalık ve aile ilişkileri, dinler ve diller, siyasi gücün biçimi, ırk ve etnisite, toplumsal cinsiyet rollerinin farklı kültürlerde nasıl yaşandığı, küreselleşme ve insanların üretim faaliyetlerindeki tarihsel değişmeler kapsanmaktadır. Öğrencilerden , kendi kültürleri de dahil olmak üzere farklı kültürlere karşılaştırmalı gözle bakabilme becerisi kazanmaları beklenir.
MODERN TÜRKİYE TARİHİ

Ders Kodu

TARH100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu derste, Osmanlı devlet ve toplum yapısı, devletin dağılmasına yol açan etkenler, Osmanlı modernleşmesi; Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve Sevr Anlaşması; partiler ve cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde ulusal direniş örgütlenmesi ve Kurtuluş Savaşı, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşlar; Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması; Siyasal alanda devrim, devlet ve toplumun laikleşmesi, saltanatın kaldırılışı, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması; 1921 ve 1924 anayasası, anayasal değişiklikler; Şeyh Sait İsyanı; çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme ve laikleşme, Atatürkçülük ve Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi Türk dış politikası(1923-1938) konuları işlenir.
Üçüncü Dönem
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI

Ders Kodu

CKGL203

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

5
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI
NÖROLOJİK GELİŞİM

Ders Kodu

CKGL207

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders, beyin beden ilişkisinin tarihsel gelişimi, sisnir sistemini, Sinir hücresinin yapısı ve işlevini, merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısı ve işlevini, beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörleri, beyin loblarını, bu lobların yapısı, işlevleri ve bozulma dıurumlarını, limbik sistem yapısı, işlevi ve bozulmaları, serebral asimetrileri, beyin disfonksiyonu ve psikiyatrik hastalıkları, beyin işlevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri, beyindeki sorunların davranışlar ve duygular üzerine etkilerini içermektedir.
AİLE YAŞAM DÖNGÜSÜ VE AİLE İÇİ İLİŞKİLER

Ders Kodu

CKGL211

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders, aile ile ilgili temel kavramları, aile ile ilgili kuramları, aile sistemini, ailenin fonksiyonlarını, aile yapısı ve dinamiklerini, sağlıklı ailede iletişim ve çatışmalarını, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin yöntemlerini, aile danışmanlığının önemini ve tarihçesini, aile danışmanlığına ilişkin kavramları, aile danışmanlığı kuramlarını, aile danışmanlığını gerektiren nedenleri, farklı özellikteki ailelerin sorunlarını, aile eğitimini, aile ile ilgili sosyal politikaları, boşanma , ölüm gibi aile krizlerini, aile merkezli uygulamaları içermektedir.
FELSEFE

Ders Kodu

FELS201

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

4
Felsefe dersinin amacı, felsefenin temel alanlarını ve önemli düşünürlerini tanıtmak, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır. Ders, felsefenin ne olduğu ve diğer disiplinlerle ilişkisinin anlatılması ile başlar. Daha sonra doğru akıl yürütme biçimleri ve argüman türleri açıklanarak eleştirel düşünmeye ilk adım atılır. Ardından varlık bilimi, bilgi felsefesi, bilim felsefesi, siyaset ve ahlak felsefesi, din ve sanat felsefesi gibi alanlarda temel düşünürlerin görüşleri aktarılır. Öğrencilerden derste öğrendikleri felsefe kuramları ile kendi alanları arasında bağ kurmaları beklenir. Eğitimin felsefi temelleri üzerine tartışma yürütülür ve çeşitli felsefe ekollerini benimsemenin eğitim tarzlarını nasıl etkileyeceği tartışılır. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerisi kazanabilmeleri için dersler etkileşimli biçimde yürütülür.
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI

Ders Kodu

OOEG315

Kredi

2

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

3
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
ÖZEL EĞİTİM

Ders Kodu

OZEG219

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünün temel derslerinden biri olan Özel Eğitim Dersi kapsamında öğrencilere, özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar gibi temel konular üzerinde detaylı olarak bilgiler verilmektedir. Kredi: (3, 0, 0)3 Önkoşul: Yok AKTS (ECTS) kredisi: 3 Dersin Kısa Adı: ÖZEL EĞİTİM Kategorisi: Alan Temel Eğitim Dili: Türkçe
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX1

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ I
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX1

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Dördüncü Dönem
ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

Ders Kodu

CKGL202

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

7
ÇOCUK VE OYUN

Ders Kodu

CKGL214

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders, oyunun tanımını, özelliklerini, tarihçesini,Türk kültüründe oyun ve oyuncakları, Eğitimcilerin oyuna ilişkin görüşlerini, Oyun kuramlarını, Oyunun çocukların gelişim alanlarına etkilerini, Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını, Oyun Çeşitlerini, Oyun ve yetişkinleri, Oyuncak standartlarını, Oyun alanlarını, Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimini, Gelişim ve eğitim alanlarına uygun oyun köşelerini, Gözlem yoluyla oyunları izlemeyi ve değerlendirmeyi, Kayıt tutma ve rapor hazırlamayı, Farklı gelişen çocuklarda oyun yoluyla eğitimi, 0-6 yaş arasında kullanılabilecek oyun araç ve gereçlerini, 0-6 yaş arasında gelişim alanlarına göre oyun örneklerini, oyun terapisi yöntemini içerir.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE MATERYAL GELİŞTİRME

Ders Kodu

OOEG224

Kredi

3

Teorik Saat

2

Pratik Saat

2

AKTS

4
...
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM, DESTEK VE GEÇİŞ PROGRAMLARI

Ders Kodu

OZEG234

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
...
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX2

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX2

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Beşinci Dönem
ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI VE GELİŞİMSEL RİSKLER

Ders Kodu

CKGL301

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI VE GELİŞİMSEL RİSKLER
HASTANE VE SAĞLIK KURULUŞLARINDA ÇOCUK

Ders Kodu

CKGL305

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
HASTANE VE SAĞLIK KURULUŞLARINDA ÇOCUK
ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM

Ders Kodu

CKGL309

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

5
ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX1

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX2

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
KAYNAŞTIRMA

Ders Kodu

OZEG320

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
KAYNAŞTIRMA
SAĞLIKTA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Kodu

SGBL300

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri, bilimsel çalışmaların rapor, proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerini öğrencilere vermek. Ayrıca bilim ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlaşılarak, araştırmaları değerlendirebilme ve araştırma projeleri ortaya koyabilme yeterliliğini geliştirmeyi sağlayabilmektir. Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik, kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; veriyi yorumlama: veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem,veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu.
Altıncı Dönem
ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ

Ders Kodu

BESD320

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

3
ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ
GELİŞİMSEL TANI VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ

Ders Kodu

CKGL304

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
GELİŞİMSEL TANI VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
BEBEKLİK VE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ UYGULAMALARI

Ders Kodu

CKGL308

Kredi

3

Teorik Saat

0

Pratik Saat

6

AKTS

6
BEBEKLİK VE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ UYGULAMALARI
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX3

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX4

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
BİYOİSTATİSTİK

Ders Kodu

ISTA310

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Biyoistatistik dersine giriş yapılırken istatistik ve biyoistatistiğin tanımı yapılacak ve bu bilimin kullanım alanları hakkında bilgi verilecektir. Bilimsel araştırmaların önemi vurgulanarak, biyoistatistiğin bu çalışmalardaki yeri ve önemi anlatılacaktır. Bilimsel araştırmalarda izlenen yollar anlatilacaktir. Veri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri islenecek, toplanan verilerin istatistiksel olarak analiz edilmesi için kullanılan analiz çeşitleri islenecektir. Özet (tanımlayıcı) ölçütlerin ne olduğu öğretilip, farklı veri çeşitleri kullanılarak bu ölçütlerin nasıl hesaplanacağı anlatılacaktır. Ders ayrıca öğrencilere grafik ve tabloların biyoistatistikte kullanılmasının önemi ve istatistiki verilerin grafik ve tablo aracılığı ile nasıl gösterileceği hakkında bilgi verecektir. Olasılık ve olasılık dağılımları islenecek ve örnek veri seri kullanılarak ilgili hesaplamalar yapılacaktır. Son olarak da hipotez testleri, regresyon ve korelasyon konuları islenip örnek veriler kullanılarak ilgili çözümlemeler yapılacaktır.
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX3

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Yedinci Dönem
YAZ STAJI

Ders Kodu

CKGL400

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
YAZ STAJI
MESLEKİ MEVZUAT

Ders Kodu

CKGL405

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders çocuk gelişimi alanında mesleki mevzuat ile ilgilidir. Derste; hukukta temel kavramlar, uluslararası mevzuatta insan, kadın, çocuk hakları ve engelli hakları , ulusal mevzuatta aile, kadın, çocuk, engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci vb. konularında bilgi edinilmesi ve ulusal ve uluslararası mevzuatı karşılaştırarak tartışılması amaçlanmaktadır. Derste konular tartışılmakta, soru-cevap yöntemi kullanılmakta, örnek olaylar mevzuat çerçevesinde değerlendirilmekte, konular günlük hayat ve olaylardan örneklerle desteklenmektedir. Ders kapsamında; hukukta temel kavramlar, uluslararası mevzuatta insan, kadın, çocuk hakları ve engelli hakları , ulusal mevzuatta aile, kadın, çocuk, engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci vb. konularında bilgi edinilmekte ve ulusal ve uluslararası mevzuat incelenmektedir.
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ALAN ÇALIŞMASI

Ders Kodu

CKGL407

Kredi

4

Teorik Saat

0

Pratik Saat

8

AKTS

8
Sağlık iletişimi kavramı,sağlıkta iletişimin hasta-hasta yakını üzerine hangi konulara dikkat edilmesi gerektiğini, hastanın tedavi öncesi-süreci ve sonrası karşılaşabileceği iletişim sorunlarını anlayabilme ve ortak çözüm yolu üretebilmesini, hastane bünyesinde bulunan çalışan-yönetici bağlantısının kurduğu sağlık iletişim düzeyleri/ kişisel iletişimleri,sağlık çalışanlarının hasta bireylerle,yöneticilerle ve tüm hastane bünyesinde bulunan bireylerle anlaşılır,açık,yalın iletişim kurabilme yeteneğine sahip bireyler olabilmelerini, kişilerarası iletişimi ve iletişimden oluşabilecek problemleri önleyebilme, iletişimsel problemlerle başa çıkabilme yeteneklerini geliştirici, grup iletişimini (örgütsel iletişim dahil) hasta-hekim, yönetici-çalışan ilişkisini güçlendirebilecek, kitle iletişimini ve sosyal pazarlama yöntemlerini etkin şekilde kullanabilecek, iletişimin davranış değişikliği yaratma üzerine etkilerini ortaya çıkarıp çözüm üretebilecek, sağlık davranışı geliştirme-değiştirme aşamalarının önemini anlama, uygulama ve örneklerle sağlık ve sağlıklı iletişim kampanyaları ve etkileyici- ikna edici sağlık mesajları geliştirme yaklaşımlarını öğrencilere kazandırmayı hedefleyecek konuları içermektedir.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX5

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ÇOCUKLA İLETİŞİM

Ders Kodu

OOEG413

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu dersin amacı; İletişim kavramı ve çeşitli modeller, çocukların duygusal gereksinimleri, çocuk yetiştirme biçimleri ve gelişime etkisi, etkili iletişimi oluşturan öğeler, uyumsuz davranışların engellenmesine yönelik yaklaşımlar, güvenli davranış kazandırma, etkili iletişim becerilerinin etkili öğretmenlik açısından önemi, etkin dinleme, ben, sen iletileri, çatışma ve çözümlenmesi, disiplin yöntemleri ile ilgili çalışmalar yapmaktır.
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX3

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ
Sekizinci Dönem
MEZUNİYET PROJESİ

Ders Kodu

CKGL402

Kredi

2

Teorik Saat

0

Pratik Saat

4

AKTS

5
Dersin amacı öğrencinin araştırma sonucunda elde ettiği veri ve bilgiler doğrultusunda sentez yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır. Bu derste, ilk dönem başlamış olduğu bitirme projesi çalışmasına devam eder ve araştırmasının giriş, yöntem, bulgular ve yorum, özet, tartışma, öneriler, ekler ve kaynakça bölümlerini tez yazım kurallarına göre yazarak raporunu tamamlaması hedeflenmektedir. . Bu ders, öğrencinin araştırma projesi kapsamında yapmış olduğu çalışmayı bilimsel yöntemlere uygun bir şekilde raporlaştırma ve sunma becerisini kazanmasını amaçlamaktadır. Bu derste, girişin, problem ve alt problemlerin, amaç ve sınırlılıkların, gereçler ve yöntemin, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerinin, özet, içindekiler ve kaynakçanın yazımı konuları uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

CKGLXX6

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ÖZEL EĞİTİMDE UYGULAMA

Ders Kodu

OZEG225

Kredi

4

Teorik Saat

0

Pratik Saat

8

AKTS

13
Özel Eğitimde Uygulama dersi, Özel Eğitime Giriş ve Özel eğitim kapsamında olan diğer derslerde (Zihinsel Engelinde Gelişim vb) verilen teorik bilginin sahadaki pratik uygulamalarını içermektedir. Öğrencilerin alan ile ilgili belirlenen kurumda kendi becerilerini geliştirmesi hedeflenmekte ve öğrencilerin sahada pratik uygulamalar yoluyla daha önce elde etmiş oldukları bilgi ve becerileri pekiştirmesi amaçlanmaktadır.. Bu derste özel eğitim ihtiyacı olan çocukların özellikleri, aldıkları eğitim alanları ve yöntemleri hatırlatılarak, belirlenen kurumlardaki özel eğitim çocukları gözlemlenecektir. Daha sonra, bu çocukların eğitim gereksinimlerini değerlendirilecek, gelişimsel ihtiyaçlarına uygun hedef ve kazanımlar belirlenerek uygun eğitim programı hazırlanacaktır. Uygulamada uygun eğitim ortamı ve materyaller sağlanarak, hazırlanan planların uygulanması sağlanacak ve uygulamalar değerlendirilecektir.
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX4

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ

Seçmeli Dersler

SAĞLIK EKONOMİSİ

Ders Kodu

SAGY103

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

7
Genel ekonomik bilginin haricinde, sağlık sektörünün ekonomik açıdan analizi, rekabetin (ya da yokluğunun) sağlık hizmeti sisteminin işleyişine ilişkin düzenlemelerin rolünü anlayabilme, sağlık piyasalarında gerçekleşebilecek çeşitli olası değişikliklerin sonuçlarını öngörmek üzere sağlık hizmetleri piyasasının ayrıntılı bir arz-talep modelini geliştirebilecek bilgiye sahip olabilme, sağlık sektöründe ekonomik değerlendirme teknikleri, sağlık hizmetlerinde üretim ve maliyet fonksiyonları, sağlık sektörünün ekonomik büyüme ve kalkınmaya etkisi, finansmanı, sağlık hizmetleri sisteminin ekonomik amaçları, sağlık işletmelerinde maliyet, sağlık hizmeti ve malı talebi, sağlık sektöründe pazar türleri, sağlık pazarına devletin müdahalesi, sağlık ekonomisi sistemlerinde analiz, ölçüm, modelleme ve etkinlik kriterleri, sağlık ve ilaç sigortasının uzun dönemli işgücü arz ve talebine etkileri, ekonomik büyüme ve kalkınma teorileri, sağlık sektöründe yüklenici ve taşıyıcı firmalar arasındaki ilişkilerin analizi gibi konular bu derste incelenmektedir.
ÇOCUK VE MÜZİK

Ders Kodu

CKGL315

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bu derste müziğin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, çocuğun gelişim alanlarına etkileri, okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müziğin amaçları, okul öncesi dönemde müziksel davranışların yaslara göre gelişimi, müzik eğitiminde eğitimcinin rolü, temel müzik bilgileri, sesin korunması ve kullanılması, ses, ritim, nefes çalışmaları, blok flüt çalma becerisine yönelik bilgiler, okul öncesi çocuklarına yönelik şarkılar, özellikleri, şarkı ritimleri vb. bilgiler, okul öncesi eğitime yönelik çalgılar, okulöncesi çocuklarla kullanılabilecek müzik aleti tasarımı ve kullanımı, müzikli oyun çalışmaları, şarkı dağarcığı geliştirme konuları ele alınacaktır. Öğrencilere müzik aleti ile çocuk şarkılarını öğretmeye yönelik çalışmalar yapılacaktır.
SAĞLIK KURUMLARINDA MESLEK HASTALIKLARI

Ders Kodu

SAGY411

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

0
Bu dersin içeriğinde, meslek ve mesleğe baglı hastalıkları tanımı, meslek hastalıklarının sınıflandırılması, meslek hastalıklarında yasal prosedürler ve uygulanışı, hastalığın meslek hastalığı sınıfına alınabilme kriteleri, meslek hastalığı sonrası izlenecek yasal süreç, iş ve meslek hastalığınan yakalanan bireylerin yasal hak ve sorumlulukları, meslek hastalıklarında sağlık gözetiminin önemi, kimyasal risk etmenlerine bağlı hastalıklar, mesleki deri kanseri ve prekanseröz deri hastalıkları, Fiziksek risk etmenlerine baglı mesleki hastalıklar, psikososyal risk etmenlerine baglı mesleki hastalıklar, enfeksiyon hastalıkları, soslunum sistemi risk etmenlerine bağlı mesleki hastalıklar, radyasyon ve elektromanyaetik alanlara baglı mesleki hastalıklar, kas isklet sistemi risk faktörlerine bağlı mesleki hastalıklar, mesleki risklere bağlı gelişen kanseler konuları yer almaktadır.
AFETLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ

Ders Kodu

SGBL322

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu dersin içeriğinde; afetlerle/katastrofik olaylarla ilgili genel tanım ve kavramlar, afetlerin nedenleri ve korunma yöntemleri, afet ve afet kültürü, afet yönetimi, acil eylem ve tahliye planları, olağan dışı durumlarda sağlık ve destek hizmetleri içeren konular yer almaktadır. Bunlar; olağan dışı durumlarının tanımı, ortak özellikleri, doğal afetler ve insan kaynaklı afetler ve afetlere hazırlık, olağan dışı durumların epidemiyolojik özellikleri, afet durumlarında bireylerin sağlığının değerlendirmesi ve triyaj, hızlı değerlendirme, olağan dışı durumlara yanıt-acil evre, yardımların organizasyonu, risk gruplarının tanınması ve korunması, afetlerde beslenme, çevre sağlığı hizmetleri, geçici barınma yerleri ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yaklaşımları, afet durumunda bireylerin ruh sağlığının değerlendirilmesi ve korunması, afetlerde etik ihlallerin tanınması ve önlenmesidir.

TC Adaylar

T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yürütülen sınavlarda başarılı olup tercihleri doğrultusunda üniversitemize kayıt yapmaya hak kazanan ögrenciler, kayıt için gerekli belgeleriyle, tüm Türkiye genelinde bulunan Kayıt ve İrtibat Ofislerimizden veya KKTC’de Tanıtım Müdürlüğümüzden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.

Detaylı Kayıt- Kabul bilgileri için tıklayınız

KKTC Adaylar

KKTC vatandaşı aday öğrenciler ile KKTC’de lise eğitiminin tamamını tamamlamış T.C. vatandaşı öğrencilere yönelik düzenlenen UKÜ Öğrenci Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı’nda gösterdikleri başarı ve tercih ettikleri programlar doğrultusunda lisans programlarına yerleşirler.

Sınavda başarı gösteren öğrenciler, kayıt işlemlerini KKTC Tanıtım Ofisi’nden yapabilirler.

UKÜ, lisans programlarında pek çok burs ve indirim olanağı sunar.

TC Uyruklu Aday Öğrenciler

  • Başarıyı özendiren ve ödüllendiren burslar ve daha fazlası için tıklayınız.

KKTC Uyruklu Aday Öğrenciler

  • Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.

Öğrenim Ücretleri her akademik yılın başında belirlenir. UKÜ’ye kayıt yapmaya hak kazanan aday öğrenciler Eğitim Ücreti Hesaplama sistemi doğrultusunda ücretlerini öğrenebilirler.