Sağlık Bilimleri Yüksekokulu

Hemşirelik

Süre 4 Yıl
Başvur
saglik-merkezi UKU saglık bilimleri meslek yuksekokulu 2021-2022 akademik yılına hazır UKU saglık bilimleri fakultesi 2021-2022 akademik yılına hazır

Bölüm Hakkında

Hemşirelik bölümü ders programının içeriği ve mezun olacak öğrencilerin sahip olması hedeflenen özellikler açısından önemli ayrıcalıklar gösterir. Bu bölüm; birey, aile ve topluma "Planlı Hemşirelik Bakımı" yolu ile sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici nitelikte hemşirelik bakım hizmetini sağlayan, sağlık bakım ekibinin etkin bir üyesi olarak çalışan, eleştirel düşünce ve araştırmalar yoluyla hemşirelik uygulamalarını geliştiren hemşireler yetiştirmeyi hedefler. Bölümde özellikle sağlığın korunması ve birey merkezli bakım ilkesi doğrultusunda güncel gelişmeleri izleyen ve aktaran bir eğitim yürütülür. Bölüm öğrenme hedefleri gereği öğrencilere verilen zorunlu dersler yanında kendi tercihlerine sunulan seçmeli dersler ile öğrenciler ilgi alanları doğrultusunda hem mesleki hem de kişisel gelişim açısından donanırlar. Ayrıca öğrenciler donanımlı bir laboratuvar ortamında birçok mesleki beceriyi deneyimleme şansına sahiptirler. Laboratuvar uygulamaları sonrası farklı hastane ve kurumlarda program boyunca kazanılan bilgi ve becerilerin somutlaşması sağlanır. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere hemşirelik alanında lisans diploması verilir.

Eğitim Olanakları

Hemşirelik bölümünde eğitimler teorik, klinik öncesi beceri laboratuvarları ve klinik eğitimler şeklinde yürütülür. Bölümde tam donanımlı beceri laboratuvarları bulunmaktadır. Bu laboratuvarlarda temel hemşirelik uygulamalarına (damar yolu açma, enjeksiyon yapma, vücut boşluklarına tüp uygulama vb.) olanak veren yetişkin maketleri, kalp-solunum masajı yapılabilen bir simülasyon maketi, doğum eylemi uygulamaları yapılabilen gebe simülasyon maketleri, yeni doğan bakım ve uygulama maketleri, parça maketler, uygulamalar için iskelet, anatomi maketleri, kuvöz, tansiyon aletleri, dereceler, baskül, aspiratör, göğüs tüpü drenaj aleti bulunur. Laboratuvarlarda öğrenciler küçük grup çalışmaları yaparak mesleğin gereği olan her türlü uygulamayı yapma fırsatı bulurlar. Uygulamalı dersler için devlet hastanelerinde, yaşlı balım ve toplum sağlığı merkezlerinde hemşirelik beceri ve uygulamaları yapılır. 

CIU Progression Programs Students

Kariyer Alanları

Hemşireler birçok kamu ve özel sektör kurumlarında görev yapabilirler. Bu bağlamda hastanelerde, ağız ve diş sağlığı merkezlerinde, fabrikalarda, okullarda, rehabilitasyon merkezlerinde, yaşlı bakım evlerinde, çocuk bakım evlerinde, engelli bakım evlerinde, aile ve toplum sağlığı merkezlerinde hemşire olarak çalışabilirler. Özel dal hemşireliği bölümleri olan ameliyathane, enfeksiyon kontrolü, yaşlı bakımı, palyatif bakım, evde bakım, nutrisyon, stoma ve yara bakımı, onkoloji, diyabet, yeni doğan, hemodiyaliz, periton diyalizi, acil ve yoğun bakım hemşireliği sertifika programları ile bir alanda özelleşebilirler. Mezunlar hemşirelikte lisansüstü eğitimlerine devam ederek yüseklisans ve doktora eğitimi ile akademisyen olabilirler ya da sağlık kurumlarında yönetici olabilirler. Meslek yüksekokulları, hemşirelik yüksekokulları ve sağlık bilimleri fakültelerinde eğitici kadroda görev yapabilirler.

İletişim

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Çevik Uraz Merkezi, CU206
Tel: +90 392 671 1111 Dahili: 2251
Yüksekokul E-posta: secretary-vhs@ciu.edu.tr
Müdür E-posta: aarkut@ciu.edu.tr

Zorunlu Dersler

Birinci Dönem
ANATOMİ VE HİSTOLOJİ

Ders Kodu

ANAT103

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Anatomi ve histolojiye giriş; temel anatomi bilgi ve terminolojisi, organizasyon düzeyleri; deri ve ekleri, iskelet dokusu, iskelet sistemi, kemik gelişimi, aşamaları, düzeni ve yapısı; kas sistemi anatomisi, kas dokusunun özellikleri ile önemli kasların yerleri, eklem tipleri ve yerleri; kalp-damar (kalp yapısı ve arter, venler) sistemi anatomisi, solunum (akciğerler, bronşlar, alveolle) sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, üriner sistem anatomisi sinir sistemleri ile duyu organlarının anatomisi ve birbirleriyle olan komşulukları hakkında bilgiler yer alır. Ayrıca bu dersin histoloji kısmında öğrencinin organizmanın hücre, doku, sistem organizasyonunu mikroskopik özellikleri ile anlaması, hücrenin organellerini, organel işlevlerini ve hücreler arası haberleşme ve sinyal iletimi.
TEMEL BİLGİSAYAR

Ders Kodu

BILT110

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar, çevre birimleri, yazılım, genel olarak işletim sistemleri, işletim sistemini kullanma, windows, menüler, dosyalar, kelime işlemci programları, kelime işlemci hakkında genel bilgiler, kelime işlemci programını kullanmak, elektronik tablolama programları, tablo programları hakkında genel bilgiler, temel kavramlar ve araç çubukları, formül hazırlama ve kullanma, hazır fonksiyonları kullanma, verileri sıralama, sunu programı hakkında genel bilgiler, veri sunumu, sunu programı hazırlama, yeni slayt ekleme, slime, yakınlaştırma, uzaklaştırma, sunuya canlandırma effekti vermek, slayt gösterisi, eğitimde internet kullanımı, virüs nedir, solucan nedir, truva atı nedir, işletim sistemini virüslerden korumak, parolalar, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
FİZYOLOJİ

Ders Kodu

FIZY110

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu dersin amacı, bütün tıbbi fizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu ders kapsamında öğrenciler fizyolojide temel kavram ve terimleri, hücrenin görevleri, solunum mekaniği, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, kalbin fonksiyonları, kan ve lenf dolaşımı, kan ve sıvı- elektrolitler, santral sinir sistemi, periferik sistem, endokrin sistem, boşaltım sistemi, sindirim sistemi, duyu organları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olacaklar bu ders kapsamında öğrenciler ayrıca; hücre-kan-kas-dolaşım -solunum fizyolojisini öğrenirler, fizyolojik mekanizmaları açıklayabilir düzeye gelirler, hücre fizyolojisini tanımlayabilir düzeye gelirler, kas fizyolojisini açıklayabilir düzeye gelirler, kan fizyolojisi, solunum fizyolojisini hakkında bilgi sahibi olup fizyolojik olayları açıklayabilme yeteneği de kazanırlar.
MEDENİYET TARİHİ

Ders Kodu

HIST100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu dersin amacı tarih boyunca gelişen medeniyetleri ana hatlarıyla anlamak ve anlamlandırmaktır. Uygarlık, tarih ve tarih öncesi gibi kavramlar tartışıldıktan sonra, derste ilk uygarlıkların ortaya çıkmasını zorlayan koşullar ve bu koşulların insanlığın gelişmesindeki etkileri de incelemektedir. Derste esas olarak, ilk uygarlıklar; sırası ile Mezopotamya, Mısır, Ege, Klasik Yunan, Helenistik, Roma, Hint ve sonrasında Çin uygarlıkları incelenmektedir. Bu uygarlıkların temsil ettiği siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel kurumlar ve bunlara ek olarak fikrî gelişmeler de medeniyet tarihi dersinin diğer odak noktalarını oluşturmaktadır. Siyasal ve toplumsal yapı, dinsel inanış ve kurumlar, aile yapısı, ekonomik faaliyetler, bilim, sanat ve felsefe bu derste üzerinde önemle durulan diğer konulardır.
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ

Ders Kodu

HMSR105

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
hemşireliğin kavramsal çerçevesi ve tarihi; dünyada ve hemşirelik eğitiminin gelişimi; etik kodlar; hemşireliğin dört temel kavramına giriş; fiziksel ve psikososyal çevre; toplumu tanıma; aile yapısı ve özellikleri; sağlıklı insan ve gereksinimleri, insanın gelişme dönemleri; sağlık ve hastalık kavramları; hemşirelik; sağlık ekibi; sağlık sistemi; sağlık politikaları; sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme; insan, çevre/toplum, sağlık/hastalık, hemşirelik; hemşirelik mesleği ve tanımı; sağlıklı bir hastane ortamı; fiziksel çevre ve güvenliği; hemşirelik süreci; hastayla iletişim kurma; hastanın hastaneye kabulü; bireysel hijyen; sıcak ve soğuk uygulamalar; ağrı; asepsi ve enfeksiyon kontrolü; vücut mekaniği ve hareket gereksinimi; yatak yapma yöntemleri; yaşam bulguları (tansiyon ölçümü, nabız alma, solunum sayma ve vücut sıcaklığını ölçme); oral ve parenteral ilaç uygulamaları.
HEMŞİRELİKTE ETİK VE DEONTOLOJİ

Ders Kodu

HMSR109

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bu ders öğrencinin hemşireliğin tarihsel gelişimini kavramasını, hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler, etik kavramlar konusunda bilgi edinmesini ve etik  karar verebilme becerisini kazanmasını sağmaktadır. Dersle birlikte ögrenciye; . etik kavramı ve felsefi temellerini açıklayabilme, etik ve hemşirelik etiğine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme, hemşirelik felsefesi ve hemşirelik değerlerini açıklayabilme, hemşirelik etik kodlarını tarttışabilme, yasal ve etik yönleri ile hasta haklarını tartışabilme, insan haklarının tarihi gelişimini açıklayabilme, hasta haklarının tarihi gelişimini açıklayabilme, hasta haklarını ve sorumluluklarını tartışabilme, etik sorunlar ve etik karar verme sürecini açıklayabilme, etik sorunların yaşandığı durumları tanıyabilme, etik sorunların çözümüne öneriler getirebilme, etik sorun yaratabilecek olan risk gruplarını açıklayabilme gibi yetiler kazandırılacaktır.
TEMEL İNGİLİZCE-I

Ders Kodu

INGL123

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu ders öğrencilere okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kazandırarak temel düzeydeki konuşma şekillerini sunmayı amaçlamaktadır. Dinleme becerisi ile birlikte öğrenciler farklı sesleri, harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaklardır. Konuşma becerisi aracılığıyla öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanıyarak dili doğru biçimde kullanabileceklerdir. Derste, öğrenciler, ayrıca, kendilerini veya bir başkasını tanıtabilecek, geniş zamanda sorulara cevap verebilecek, nesnelerin yerini belirtebilecek ve bir günlük rutinlerini anlatabilecek becerileri kazanabileceklerdir. Okuma becerisi aracılığıyla öğrenciler basit metinler ve paragraflar okuyarak metinleri anlama yetilerini geliştirecek ve metin sorularına cevap verebileceklerdir. Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler daha önce edindikleri yeni kelimeleri kullanarak geniş zamanda kontrollü paragraflar üreterek kendi cümlelerini geliştirebileceklerdir.
PSİKOLOJİYE GİRİŞ

Ders Kodu

PSKO103

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu dersi alan öğrenciler psikoloji bilimi ile ilgili genel bir bakış açısı kazanmaktadırlar. Ders kapsamında öğrenciler; psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi, gelişim psikolojisi, okul psikolojisi, sağlık psikolojisi, endüstri-örgüt psikolojisi, adli psikoloji vb.), psikoloji kuramları (psikanalitik kuramlar, davranışcı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram, vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları , normal dışı davranışlar, güdülenme ve duygular, heyecan, kişilerdeki savunma mekanizmaları hakkında genel bir bakış açısı kazanmaktadırlar. Bu dersi alan öğrenciler derste kazandıkları genel bilgiler ile daha sonraki dönemlerde alacakları dersler için bir temel oluşturmaktadırlar.
MODERN TÜRKİYE TARİHİ

Ders Kodu

TARH100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu derste, Osmanlı devlet ve toplum yapısı, devletin dağılmasına yol açan etkenler, Osmanlı modernleşmesi; Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve Sevr Anlaşması; partiler ve cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde ulusal direniş örgütlenmesi ve Kurtuluş Savaşı, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşlar; Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması; Siyasal alanda devrim, devlet ve toplumun laikleşmesi, saltanatın kaldırılışı, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması; 1921 ve 1924 anayasası, anayasal değişiklikler; Şeyh Sait İsyanı; çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme ve laikleşme, Atatürkçülük ve Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi Türk dış politikası(1923-1938) konuları işlenir.
TÜRKÇE

Ders Kodu

TREG100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu dersin temel amacı öğrencilere daha ilerideki çalışmaları için bu disipline ait gerekli, temel arka planı sağlamaktır. Ders, Türk Dili'nin doğası hakkında genel bir özet ile başlar, Türkçe imla kuralları, anlatım bozuklukları ve doğru kullanımı, uygulanması, yazılı anlatım türleri, Türkçe yapım ve çekim ekleri, yazılı anlatım türlerinin incelenmesiyle devam eder. Başlıca ders konuları arasında sayabileceğimiz başlıklar; formal yazılar, özgeçmiş, dilekçe, köşe yazılarının dil ve üslup açısından değerlendirilmesi olarak sıralanabilir. Dersi tamamlayan öğrenciler Türkçe gramer yapısı ve Türkçenin ses özelliklerini öğrenmiş olacaklardır. Derste yazma yöntemleri, metinsel ve bağlamsal biçimlerde ele alınacaktır.
TÜRKÇE

Ders Kodu

TURK100

Kredi

0

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders, kendi ihtiyaçlarını Türkçe’yi kullanarak belirtmek isteyen yabancı öğrencilere Modern Türkçe hakkında kısa bilgiler sunmaktadır. Bu derste, öncelikle Türkçe ve İngilizce alfabeleri arasındaki farklar, özellikle İngilizce alfabede bulunmayan Türkçe harfler ve tüm harflerin telaffuzu, Türkçe’deki temel dilbilgisi ve cümle yapıları irdelenmektedir. Buna ek olarak, gerekli dilbilgisi ve kelime bilgisi farklı durumlarda şekillenen günlük hayata ilişkin aktivitelerle geliştirilecektir. Kendini Türkçe dilini kullanarak tanıtma, birilerini selamlama, iyelik sıfatlarını kullanarak sahip oldukları nesnelerden bahsetme, geniş zamanı kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturma, saatleri söyleme, kendi zaman çizelgeleri hakkında konuşma, nesnelerin yerini tarif ederken işaret zamirlerini kullanma, aile üyelerine ilişkin kelimelere aşina olma konuları bu ders çerçevesinde öğrenciye kazandırılacaktır.
İkinci Dönem
BİYOKİMYA

Ders Kodu

BKIM120

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Biyokimya dersine öğrencilere biyokimya ile ilgili temel kavramlar, canlıların kimyası, biyomoleküllerin yapı ve özellikleri ve metabolizma ile ilgili bilgiler verilerek başlanılacaktır. Ardından ise sırası ile amino asitlerin genel özellikleri, sınıflandırılması, amino asitlerin bireysel yapı ve vücut içerisindeki fonksiyonları, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, protein metabolizması, karbonhidratların yapı ve fonksiyonları, karbonhidrat metabolizması, lipitlerin temel özellikleri fonksiyonları, sınıflandırılması, lipit metabolizması, yönetici moleküller olan nükleik asitlerin yapı ve fonksiyonları, hormonlar ve vücuttaki etki mekanizmaları, hastalıklarla olan ilişkileri , vitaminler ve vücut sıvılarının biyokimyası ve vücutta asit-baz dengesi anlatılacaktır. Son olarak ise öğrencilere metabolik hastalıkların biyokimyası, böbrek ve karaciğer fonksiyon testleri hakkında bilgi verilecektir.
KİŞİLERARASI İLİŞKİLER

Ders Kodu

HMSR104

Kredi

2

Teorik Saat

1

Pratik Saat

2

AKTS

3
Dersin tanımı ve amaçları; iletişim kavramının insan ilişkilerindeki önemini bilme; iletişimi etkileyen faktörleri bilme; kendini tanıma bilgi ve becerisini geliştirme; insanın bilişsel yönünün, davranış özelliklerinin, benlik kavramının ilişkileri üzerindeki etkisinin farkına varabilme; iletişim becerilerinin ve kendini tanımanın sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark etme; kendini tanıma ve önemi; benlik kavramı; sağlık hizmetlerinde insan ilişkilerinin önemi; iletişim süreci ve iletişim çeşitleri; iletişimi etkileyen etmenler; iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen teknikler; iletişim çatışmaları ve çözümlenmesi; özel durumlarda iletişim; ağlayan, aşırı istekte bulunan hasta ve hemşire yaklaşımları; problem çözme; geribildirim alma verme, algı/önyargı, zaman yönetimi, sözsüz ileşitim ve dinleme, iletişimi etkileyen davranış biçimleri, atılganlık, hayır deme, istekte bulunma, öfke yönetimi, soru sorma, özetleme ve somutlaştırma, empati, başetme, farkındalık ve farkındalığı geliştirme.
HEMŞİRELİK ESASLARI

Ders Kodu

HMSR106

Kredi

11

Teorik Saat

5

Pratik Saat

12

AKTS

11
Dersin tanımı ve amaçları; hemşireliğin kavramsal çerçevesi ve tarihi; dünyada ve hemşirelik eğitiminin gelişimi; etik kodlar; hemşireliğin dört temel kavramına giriş; fiziksel ve psikososyal çevre; toplumu tanıma; aile yapısı ve özellikleri; sağlıklı insan ve gereksinimleri, insanın gelişme dönemleri; sağlık ve hastalık kavramları; hemşirelik; sağlık ekibi; sağlık sistemi; sağlık politikaları; sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme; insan, çevre/toplum, sağlık/hastalık, hemşirelik; hemşirelik mesleği ve tanımı; sağlıklı bir hastane ortamı; fiziksel çevre ve güvenliği; hemşirelik süreci; hastayla iletişim kurma; hastanın hastaneye kabulü; bireysel hijyen; sıcak ve soğuk uygulamalar; ağrı; asepsi ve enfeksiyon kontrolü; vücut mekaniği ve hareket gereksinimi; yatak yapma yöntemleri; yaşam bulguları (tansiyon ölçümü, nabız alma, solunum sayma ve vücut sıcaklığını ölçme); oral ve parenteral ilaç uygulamaları.
TEMEL İNGİLİZCE-II

Ders Kodu

INGL124

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu ders INGL123 dersinin devamı niteliğindedir. Ders öğrencilere daha ileri düzeyde bütünleşik bir şekilde dört beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. Çekinik beceriler olan dinleme ve okuma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayabilmektedirler. Buna ilaveten öğrenciler, daha ileri düzeyde metinler ve paragraflar okuyarak metinlerden bildikleri kelimeleri kullanarak bilmedikleri kelimelerin anlamlarına ilişkin çıkarımda bulunabilmektedirler. Üretken beceriler olan konuşma ve yazma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabilme becerisi kazanabilmektedirler. Öğrenciler, derste, ayrıca, şimdiki zamanı ve geçmiş zamanı kullanarak temel diyaloglarda ve günlük konuşmalarda kendilerini etkin bir şekilde ifade etme becerisi kazanabilmektedir.Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geçmiş tecrübelerini kapsayan konular hakkında paragraflar hazırlarlarken edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini kurabilmektedirler.
MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ

Ders Kodu

MIKB104

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Dersin tanımı ve amaçları; Mikrobiyoloji ve mikroorganizmaların temel bilgisini edinmiş, mikroorganizmaların neden oldukları enfeksiyon hastalıkları, etkenleri, korunma ve tedavi ilkelerini bilen, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarının önemini kavrayan ve bunları uygulamalarında kullanan hemşireler yetiştirmektir. Mikroorganizmaların yapısı, görünümleri, sınıflandırma ve adlandırılması; mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan araç-gereç, laboratuvar yöntemleri; bakterilerin ve virüslerin yapıları ve insan sağlığında önemli bakteri ve virüs grupları; fungusların yapısı ve insan sağlığında önemli fungus grupları; parazitlerin yapısı ve insan sağlığında önemli parazit grupları; mikrop-konakçı ilişkileri, enfeksiyonun tanımı ve bulaşma biçimleri; flora tanımı, vücut bölgelerinin normal florası; hastalık örneklerinin alınması ve laboratuvara gönderilmesi; bağışıklık ve vücudun savunma mekanizması; antijen ve antikorlar, tipleri; tümor ve kanser immünolojisi; aşılar ve serumlar; hastane enfeksiyonları ve kontrolü ders kapsamında öğrencilere aktarılmıştır.
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX1

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ I
Üçüncü Dönem
YAZ STAJI-I: HEMŞİRELİK ESASLARI

Ders Kodu

HMSR200

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
Yaz stajının temel olarak amacı ögrencilerin teoride görmüş oldukları derslerleri uygulama sahasında kullanarak gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Hemşirelik temel ilke ve uygulamaları yaz stajı ı programı, bir hemşirenin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen hastalıklara yönelik bakım bilgilerinin pekiştirilmesine ilişkin uygulama ve gözlemler yapılacaktır. Derslerde görülen bakım ilkeleri doğrultusunda erişkin ve yaşlı sağlığı ve sorunlarına ilişkin uygulamaların yapılabileceği klinik ortamlarda bulunma fırsatı yakalayabileceklerdir. Dört haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Dersin başarı değerlendirmesi yeterli veya yetersiz olarak not sistemine girilecektir.
FİZYOPATOLOJİ

Ders Kodu

HMSR205

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Dersin tanımı ve amaçları; Bu derste öğrencinin homeostazis ve homeostazisi bozan durumlarda organizmanın tepkisini açıklayabilme; hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyopatolojik süreçleri ile ilgili teorik bilgileri anlayabilme; yaygın olan akut ve kronik hastalık durumlarında fizyopatolojik süreçlerin neden olduğu klinik özellikleri açıklayabilmesini amaçlar. Hücre zedelenmesi ve uyum çeşitleri; neoplazinin sınıflaması, tümörler, nedenleri, yayılma yolları, prognostik faktörler; sıvı ve hemodinamik bozukluklar (sıvı-elektrolit); dolaşımın kontrolü: organizasyonu, sistemik dolaşımda kan akışındaki değişiklikler; solunum işlevindeki değişiklikler; gastrointestinal işlevlerde, hepatobiliyer sistem ve ekzokrin pankreas işlevlerinde değişiklikler; beslenme bozuklukları; böbrek işlevlerinde değişiklikler; böbrek yetmezliği ve idrar boşaltımında değişiklikler; sinir sistemi işlevlerinin organizasyonu ve kontrolü, beyin işlevlerinin bozuklukları; motor işlevlerde bozukluklar; somatik duyu işlevlerini organizasyonu ve kontrolü; ağrı ve ağrı yolları.
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Kodu

HMSR207

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Dersin tanımı ve amacı; Hemşirelik bakımında sağlığın değerlendirmesinin önemini kavrama, bireyin fiziksel ve psikososyal değerlendirmesini yapmak için gerekli bilgiyi ve farkındalığı kazanmayı sağlamak ve geliştirmektir. Hemşirelik bakımının planlanmasında temel oluşturacak verileri elde etmenin önemi; uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alma; sağlığın değerlendirmesinde aile, kültür ve çevrenin rolü konusunda farkındalık kazanma; hemşirelik bakımında kullanabileceği fiziksel muayene yöntemlerini öğrenme; bireyin sistemlere özgü fiziksel tanılaması; fiziksel tanılama sonucu elde edilen verileri hemşirelik bakımı için karar verme sürecinde kullanma. Bu kazanımlar için görüşme ve sağlık öyküsü; semptomların gözden geçirilmesi; mental durumun incelenmesi; fiziksel değerlendirme yaklaşımı ve bakış; baş ve boyun incelemesi; toraks ve akciğerlerin incelenmesi; kardiyovasküler sistemin incelenmesi; periferik vasküler sistemin incelenmesi; meme ve aksillanın incelenmesi; abdomenin incelenmesi; kas-iskelet sistemin incelenmesi; sinir sistemin incelenmesi; kayıtlarının tutulması.
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR219

Kredi

11

Teorik Saat

5

Pratik Saat

12

AKTS

11
Bu ders ile öğrencinin ; iç hastalıkları ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi ve beceri kazanması, daha önce edinmiş olduğu bilgilerle bu derste edindiklerini sentez edebilmesi, iç hastalıkları ile ilgili kavram ve ilkeleri bilmesi, hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerisini etkili bir şekilde kullanabilmesi, hastayı fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görebilme yeteneğini kazanması amaçlanmaktadır.Ders konuları arasında, iç hastalıkları hemşireliğinde temel kavramlar, sıvı-elektrolit ve asid- baz dengesizliği, ağrı ve ağrılı hasta bakımı, immünolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı, neoplastik hastalıklar ve hemşirelik bakımı, metabolizma ve endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı ders konularını bir kısmını oluşturmaktadır.
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX2

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX1

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Dördüncü Dönem
BESLENME İLKELERİ

Ders Kodu

BESD202

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Beslenmeye giriş; ülkemizin başlıca beslenme sorunları; sağlıklı yaşamda beslenmenin yeri, yeterli ve dengeli beslenme, besinlerin gruplandırılması; tanımı, bileşimi, beslenmedeki önemi ve kullanılması; besin öğelerinin işlevleri, sindirim, emilim ve metabolizmaları, gereksinim düzeyleri ve kaynakları, besinlerin enerji değeri, vücudun enerji gereksinmesi, enerji dengesizliği sorunları; besin öğelerinin gruplandırılması ve vücut çalışmasındaki görevleri; başlıca yiyecek grupları; özel durumlarda beslenme (gebe ve emzikliler, çocuklar, okul öncesi çocuklar, yaşlılar, sporcular, şişmanlar, zayıflar); hasta beslenmesinde genel ilkeler; geçiş diyetleri; beslenme eğitimi; sindirim sistemi hastalıklarında, karaciğer böbrek ve kalp-damar hastalıklarında beslenme; besinlerin enerji, karbonhidrat, protein ve yağ içerikleri açısından değerlendirilmesi, farklı yaş ve cinsiyete göre günlük enerji, karbonhidrat, protein ve yağ gereksinmeleri ile bunların sağlanabileceği besinlerin tür ve miktarını öğrenciye öğretmek, kayıt uygulanması ile sağlıklı beslenme için öneriler geliştirmek.
GENEL FARMAKOLOJİ

Ders Kodu

ECZN210

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Farmakoloji bilimine giriş, farmakokinetik, farmakodinamik ve ilaç tedavisi ilkeleri, İlaç etkisinin prensipleri, ilaç-reseptör ilişkisi, ilaç emilimi, dağılımı ve atımı, ilaç metabolizması, toksik-istenmeyen etkiler konularında kısa bir bilgi vermeyi ve fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan ilaçlar hakkında genel bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.
ENFEKSİYON HASTALIKLARI HEMŞİRELİGİ

Ders Kodu

HMSR204

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bu ders enfeksiyon hastalıklarını incelemeyi ve klinik bulgularını, korunma yollarını, kontrol ve bakımı tanımlamayı amaçlar. Dersin kapsamında; bulaşıcı hastalıkların tarihsel gelişimi, epidemiyolojisi ve sürveyans çalışması, bağışıklama, bulaşıcı hastalıkların özellikleri, korunma yolları ve hemşirelik bakımı, hastane enfeksiyonları konuları yer almaktadır. amaçlanmaktadır. Ders içerigi olarak; enfeksiyon ajanlarında konakçı çevre etkileşimi, konakçı, enfeksiyon ajanlarında mikrobiyolojik ortam, vektörler, hastalıkların kuluçka süreleri, çevresel etkileşim, enfefeksiyon hastalıgına yakalanan bireylerin hasta bakım yöntemleri, enfeksiyon hastalıklarından bireysel koruma yöntemleri, enfeksiyon hastalıklarında asepsi ve antisepsi, enfeksiyon hastalıklarında antimicrobiyal ilaçlar, enfeksiyon hastalıklarından ailesel korunma yöntemleri, enfeksiyon hastalılarında izolasyon yöntemleri, enfeksiyon hastalıklarında beslenme şekilleri, enfeksiyon hastalıklarında tanılama, enfeksiyon haslıklarının aşıları, enfeksiyon hastalığı olan bireylerin eğitimi,enfeksiyon hastalıgı olan bireylerin korunması, enfeksiyon hastalıgı olan bireylerden korunma konularından oluşmaktadır.
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİGİ

Ders Kodu

HMSR218

Kredi

11

Teorik Saat

5

Pratik Saat

12

AKTS

11
Bu ders ile öğrencinin cerrahi hastalıklar hemşireliğine ilişkin temel kavram ve kuramları anlaması, hastaya ve hasta yakınına biyo-psiko-sosyal bütünlük içinde yaklaşarak cerrahi girişim perioperatif dönem, intraoperatif dönem ve postoperatif dönem hemşirelik gereksinimlerini belirleme, girişimlerini planlama, uygulama, değerlendirme becerilerini kazanması ve diğer sağlık personeli ile etkin iletişim kurma becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.Dersin içeriği; enfeksiyon önlem ve kontrolü, yara ve yanık bakımı, hemorajik şoktaki hastanın bakımı, perioperatif bakım, gastrointestinal sistem, karaciğer ve safra yolları, meme cerrahisi, solunum sistemi, kardiyovasküler sistem ve endokrin sisteme yönelik cerrahi girişim geçirecek hastanın bakımı, cerrahi girişim gerektirecek durumlarda hasta hazırlıgı ve cerrahi işlemin gerçekleştirilecegi ortamın cerrahi aseptik teknikle hazırlanmasını kapsar.
TEMEL İLK YARDIM

Ders Kodu

IAYM210

Kredi

3

Teorik Saat

2

Pratik Saat

2

AKTS

4
Bu ders ile öğrencilerin karşılaştıkları acil durumlara karşı, yaşam kurtarıcı girişimlerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olmaları amaçlanmaktadır. Bu amaç dogrultusunda örencilere aşagıdaki konularda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır. Ders içerigi olarak; Triyaj havayolu sağlanması ve CRP(kalp masajı), şoklar ve ilk yardım, çoklu travmalar ve karın travmalarında ilk yardım, kafa ve omurga travmalarında ilk yardım, pelvis ve extremite travmalarında ilk yardım, toraks travmalarında ilk yardım, yanık ve donuklarda ilk yardım, epileptik nöbetlerde ilk yardım, boğulmalarda ilk yardım, doğal afetlerde ilk yardım, zehirlenmelerde ilk yardım, kesici delici alet yaralanmalarında ilk yardım, kanamalarda ilk yardım, bilinç bozukluklarında ilk yardım, kan şekeri düşüklügünde ilk yardım, uzuv kopmalarında ilk yardım gibi bir kısım konulardan oluşmaktadır.
EPİDEMİYOLOJİ

Ders Kodu

SGBL210

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu ders ile öğrencinin epidemiyoloji yöntemlerini anlaması, epidemiyolojik araştırmaların genel özelliklerini kavraması, yapılmış araştırmaları bilimsel bakış açısı ile değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç dogrultusunda dersin amaçları, bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin tanımını açıklayabilme, tarih içinde epidemiyolojinin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak, epidemiyolojinin temel stratejileri ve özelliklerini tanımlama ve uygulama ve çeşitli epidemiyolojik çalışma tiplerinin sınıflandırılması ve kullanım alanlarını tanıma, epidemiyolojinin kullanım alanlarını tanıma, epidemiyolojik araştırma tiplerini sınıflandırma, epidemiyolojik araştırmaların temel özelliklerini ayırt edebilme , sürveyans, gözlem, hipotez testi, analitik çalışma ve deneyler gibi araştırmaları okuyabilme ve degerlendirebilme, sağlığı etkileyen faktörler olan biyolojik, kimyasal, fiziksel, sosyal, kültürel, ekonomik, genetik, davranışsal boyutlarda insanı ve çevreyi degerlendirebilme gibi bilgi ve becerileri ögrenciye kazandırmaktır.
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX2

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Beşinci Dönem
YAZ STAJI-II: İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR300

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
Yaz stajının temel olarak amacı ögrencilerin teoride görmüş oldukları derslerleri uygulama sahasında kullanarak gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. İç hastalıkları hemşireliği yaz stajı ıı programı, bir hemşirenin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen iç hastalıklarına yönelik bakım bilgilerinin pekiştirilmesine ilişkin uygulama ve gözlemler yapılacaktır. Derslerde görülen iç hastalıkları, erişkin ve yaşlı sağlığı, sorunlarına ilişkin uygulamaların yapılabileceği klinik ortamlarda bulunma fırsatı yakalayabileceklerdir. Dört haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Dersin başarı değerlendirmesi yeterli veya yetersiz olarak not sistemine girilecektir.
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM

Ders Kodu

HMSR311

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Dersin tanımı ve amacı; Derse giriş, öğrenmenin tanımı, öğrenme kuramları ve öğrenme türleri, yetişkin ve çocuk eğitiminin özellikleri ve farkları, öğrenmeyi etkileyen faktörler, aktif öğrenme yöntemleri ve önemi, öğrenme ile ilgili tanımlar; öğrenmenin denetim odağı; öğretim ilke ve yöntemleri; öğrenme sürecinin özellikleri; öğretim yöntemleri, öğretim araç ve gereçleri; öğretim yöntemleri, öğretim araç ve gereçleri; eğitim/öğretim süreci, hedeflerin oluşturulması, etkili konuşma; ders hazırlama, sunum ve derse giriş aktiviteleri; temel hemşirelik eğitimi (probleme dayalı eğitim, modüler eğitim; klinik öğretim, klinik öğretimde etik ilkeler; mesleki gelişim (hizmet içi eğitim, alıştırma eğitimi, sürekli eğitim) ülkemizde ve dünyada örgün ve yaygın hemşirelik eğitimi; sağlık eğitimi ve sağlık inanç modeli hasta eğitimi; eğitimde değerlendirme eğitim materyali hazırlama/değerlendirme; poster/afiş sunumu.
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR315

Kredi

11

Teorik Saat

5

Pratik Saat

12

AKTS

11
Bu ders öğrencinin kadın sağlığının korunması, sağlığının izlenmesi ve hastalık durumlarında hemşirelik bakımına ilişkin temel kavram ve kuramları anlamasını, kadına ve ailesine bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakım gereksinimlerini belirleme, girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazanmasını amaçlamaktadır. Ders içerigi olarak; . kadın sağlığının önemi ve hemşirelik bakımı, üreme sağlığının anatomi ve fizyolojisi, gebeliğin fizyolojisi, doğum öncesi bakım, riskli gebelikler, doğum eylemi ve hemşirelik bakımı, yenidoğan fizyolojisi ve bakımı, anne sütünün önemi ve emzirmede hemşirelik bakımı, anne sütünün önemi ve emzirmede hemşirelik bakımı, puerperal dönem ve riskli durumlar, aile planlaması, üreme sistemleri enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar, üreme siklusu anomalileri, üreme organının anatomik ve fonksiyonel anomalileri, benign jinekolojik değişiklikler, üreme sistemi kanserleri konılarında oluşmaktadır.
YAZ STAJI-III: CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR350

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
Yaz stajının temel olarak amacı ögrencilerin teoride görmüş oldukları derslerleri uygulama sahasında kullanarak gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Cerrahi hastalıkları hemşireliği yaz stajı ıı programı, bir hemşirenin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen cerrahi hastalıklarına yönelik bakım bilgilerinin pekiştirilmesine ilişkin uygulama ve gözlemler yapılacaktır. Derslerde görülen cerrahi hastalıkları, erişkin ve yaşlı sağlığı ve sorunlarına ilişkin uygulamaların yapılabileceği klinik ortamlarda bulunma fırsatı yakalayabileceklerdir. Dört haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Dersin başarı değerlendirmesi yeterli veya yetersiz olarak not sistemine girilecektir
BİYOİSTATİSTİK

Ders Kodu

ISTA310

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Biyoistatistik dersine giriş yapılırken istatistik ve biyoistatistiğin tanımı yapılacak ve bu bilimin kullanım alanları hakkında bilgi verilecektir. Bilimsel araştırmaların önemi vurgulanarak, biyoistatistiğin bu çalışmalardaki yeri ve önemi anlatılacaktır. Bilimsel araştırmalarda izlenen yollar anlatilacaktir. Veri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri islenecek, toplanan verilerin istatistiksel olarak analiz edilmesi için kullanılan analiz çeşitleri islenecektir. Özet (tanımlayıcı) ölçütlerin ne olduğu öğretilip, farklı veri çeşitleri kullanılarak bu ölçütlerin nasıl hesaplanacağı anlatılacaktır. Ders ayrıca öğrencilere grafik ve tabloların biyoistatistikte kullanılmasının önemi ve istatistiki verilerin grafik ve tablo aracılığı ile nasıl gösterileceği hakkında bilgi verecektir. Olasılık ve olasılık dağılımları islenecek ve örnek veri seri kullanılarak ilgili hesaplamalar yapılacaktır. Son olarak da hipotez testleri, regresyon ve korelasyon konuları islenip örnek veriler kullanılarak ilgili çözümlemeler yapılacaktır.
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ

Ders Kodu

UNISXX3

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
UNIVERSITY ELECTIVE
Altıncı Dönem
ÇOÇUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİGİ

Ders Kodu

HMSR316

Kredi

11

Teorik Saat

5

Pratik Saat

12

AKTS

11
Bu ders öğrenciye Sağlık bakımının her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğun ve ailesinin bakım gereksinimlerini profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak bütüncül bir yaklaşımla karşılayabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Aile Merkezli Bakım, Büyüme gelişme dönemleri, vücut sisstemlere yönelik çocuk hastalıkları, çocuk ihmal ve istismarını kapsar. bu der s ögrenciye; çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilmeyi, çocuğun büyüme gelişme özelliklerine göre hemşirelik bakımı vermeyi, çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplayabilmeyi, uygular ve değerlendirebilmeyi, çocuğun fonksiyonlarını etkileyen ve sık görülen sağlık problemlerine yönelik hemşirelik bakım planlama ve uygulayabilme için gereken bilgi beceriyi kazandırmayı amaçalmaktadır.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX1

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX2

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX3

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
.
SAĞLIKTA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Kodu

SGBL300

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

3
Bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri, bilimsel çalışmaların rapor, proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerini öğrencilere vermek. Ayrıca bilim ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlaşılarak, araştırmaları değerlendirebilme ve araştırma projeleri ortaya koyabilme yeterliliğini geliştirmeyi sağlayabilmektir. Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik, kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; veriyi yorumlama: veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem,veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu.
Yedinci Dönem
YAZ STAJI-IV: KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR400

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
Yaz stajının temel olarak amacı ögrencilerin teoride görmüş oldukları derslerleri uygulama sahasında kullanarak gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaz stajı ııı programı, bir hemşirenin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen kadın sağlığına yönelik bakım bilgilerinin pekiştirilmesine ilişkin uygulama ve gözlemler yapılacaktır. Derslerde görülen kadın sağlığı, doğum ve hastalıklarına ilişkin uygulamaların yapılabileceği klinik ortamlarda bulunma fırsatı yakalayabileceklerdir. Dört haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Dersin başarı değerlendirmesi yeterli veya yetersiz olarak not sistemine sunulacaktır.
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR401

Kredi

7

Teorik Saat

4

Pratik Saat

6

AKTS

7
Bu ders ile öğrencinin insan davranışları ve davranış bozukluklarının özelliklerini anlaması, ruh sağlığı hemşireliğinin temel ilkelerini kavrayarak, hastalarının bakım planını oluşturacak ve uygulayabilecek bilgi, beceri ve tutumu kazanması, ruh sağlığının korunması, tedavisi ve rehabilitasyonunun önemini kavraması amaçlanmaktadır. Ders içerigi olarak ;Ruh sağlığına yönelik inanışlar, tutumlar, ülkemizde ruh sağlığı poblemleri, ruh sağlığı yönünden gelişim dönemleri ve özellikleri, terapötik ortam ve terapötik ortamı oluşturmada hasta kabul ve taburculuk süreci, ruh sağlığı alanında hemşirelik süreci, ruh sağlığının geliştirilmesi, stres ve psikosomatik hastalıklar, cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları, anksiyete bozukluğu olan hasta, somatoform ve disosyatif bozukluğu olan hasta, Şizofrenik ve diğer psikotik bozukluğu olan hasta, duygu durum bozukluğu olan hasta, kişilik bozukluğu olan hasta konularından oluşmaktadır.
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM VE LİDERLİK

Ders Kodu

HMSR403

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Dersin tanımı ve amacı; hemşirelikte yönetim süreçleri ve ilkeleri; hemşirelik hizmetlerinin planlanması; hemşirelik hizmetlerinin örgütlenmesi ve yürütülmesi; koordinasyonu; hemşirelik hizmetlerinde kontrol ve denetleme; memurların hakları ve ödevleri; hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler; sağlık yönetiminde destek birimleri; sağlık hizmeti tanımı ve yapılanması; resmi ve özel tedavi kuruluşları ayaktan resmi tedavi kuruluşları; hemşirenin rolleri ve profesyonellik; karar verme ve problem çözme; zaman yönetimi ve planlama; ekip işbirliği, çatışma yönetimi; araştırmaların ve kanıta dayalı uygulamaların yönetimde kullanımı; değişim yönetimi, yenileşim ve liderlik; gerçeklik şoku, kariyer planlama; cv hazırlama ve iş görüşmeleri; hasta güvenliği, kalite ve akreditasyon; hemşirelik mevzuatı ve türk ceza kanunu; hizmetiçi eğitim, motivasyon ve iş doyumu. Yönetim ve karar verme süreci; karar verme sürecini etkileyen faktörler.
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR405

Kredi

7

Teorik Saat

4

Pratik Saat

6

AKTS

7
Dersin tanımı ve amaçları; Bu derste öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlığının korunması ve geliştirilmesine ilişkin hemşirelik girişimlerini yerine getirebileceği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanması hedeflenmektedir. Sağlığın tarihsel ve toplumsal gelişimi, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliğinin gelişimi ve değişimi; halk sağlığında yeni yönelimler; halk sağlığı hemşireliğinin tanımı, işlevleri, amaçları, rolleri ve görevleri; dünyada ve ülkemizde halk sağlığı hemşireliğinin durumu; dünyada sağlık hizmetleri modelleri, Alma-Ata Deklarasyonu ve Temel Sağlık Hizmetleri; Türkiye’de sağlık hizmetleri örgütlenmesi ; toplumu tanıma; ev ziyaretleri; toplum sağlığı hemşireliği bakım planı süreci ile ev ziyareti ve toplumu tanıma sınıf etkinliği; çevre sağlığı; aile sağlığı; kadın sağlığı; bebek-çocuk sağlığı; okul sağlığı ve önemi; işçi sağlığı ve önemi; yaşlılık ve hemşirelik; kronik hastalıklarda evde bakım; olağandışı durumlar ve hemşirelik; uygulamaya hazırlık için sınıfta ön uygulamalar.
YAZ STAJI-V: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR450

Kredi

0

Teorik Saat

0

Pratik Saat

0

AKTS

5
Yaz stajının temel olarak amacı ögrencilerin teoride görmüş oldukları derslerleri uygulama sahasında kullanarak gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin mesleki anlamda yetiştirilmesine ön hazırlık teşkil edebilecek stajlar, öğretim programının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaz stajı ııı programı, bir hemşirenin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen çocuk sağlığı ve hastalıklarına yönelik bakım bilgilerinin pekiştirilmesine ilişkin uygulama ve gözlemler yapılacaktır. Derslerde görülen çocuk sağlığı, büyüme gelişme ve hastalıklarına ilişkin uygulamaların yapılabileceği klinik ortamlarda bulunma fırsatı yakalayabileceklerdir. Dört haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Dersin başarı değerlendirmesi yeterli veya yetersiz olarak not sistemine sunulacaktır.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX4

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
Sekizinci Dönem
İNTERN UYGULAMASI

Ders Kodu

HMSR402

Kredi

12

Teorik Saat

0

Pratik Saat

24

AKTS

13
İkinci sınıftan iç hastalıkları ya da cerrahi hastalıkları hemşireliği, üçüncü sınıftan kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ya da çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği, dördüncü sınıftan ruh sağlığı ve hastalıkları ya da halk sağlığı hemşireliği derslerinden biri seçilerek toplam üç uygulamalı hemşirelik dersine ilişkin klinik ya da alan uygulamasının yapılması; klinik ya da alanda bireysel/grup çalışmaları; hemşirelikte klinik/alan öğretimi; vaka çalışmaları ve sunumu. 8 haftalık yoğunlaştırılmış program sonunda, süpervizör tarafından doldurulmuş stajer değerlendirme formuna ek olarak öğrencinin hazırladığı hasta değerlendirme raporlarıyla dersin değerlendirilmesi sağlanır. Öğrenci bütüncül bir bakış açısıyla klinik problem çözme becerisi kazanır.
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX5

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
ALAN SEÇMELİ

Ders Kodu

HMSRXX6

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
ALAN SEÇMELİ
SERBEST SEÇMELİ

Ders Kodu

SSECXX3

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
SERBEST SEÇMELİ

Seçmeli Dersler

SAĞLIK KURUMLARINDA MESLEK HASTALIKLARI

Ders Kodu

SAGY411

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

0
Bu dersin içeriğinde, meslek ve mesleğe baglı hastalıkları tanımı, meslek hastalıklarının sınıflandırılması, meslek hastalıklarında yasal prosedürler ve uygulanışı, hastalığın meslek hastalığı sınıfına alınabilme kriteleri, meslek hastalığı sonrası izlenecek yasal süreç, iş ve meslek hastalığınan yakalanan bireylerin yasal hak ve sorumlulukları, meslek hastalıklarında sağlık gözetiminin önemi, kimyasal risk etmenlerine bağlı hastalıklar, mesleki deri kanseri ve prekanseröz deri hastalıkları, Fiziksek risk etmenlerine baglı mesleki hastalıklar, psikososyal risk etmenlerine baglı mesleki hastalıklar, enfeksiyon hastalıkları, soslunum sistemi risk etmenlerine bağlı mesleki hastalıklar, radyasyon ve elektromanyaetik alanlara baglı mesleki hastalıklar, kas isklet sistemi risk faktörlerine bağlı mesleki hastalıklar, mesleki risklere bağlı gelişen kanseler konuları yer almaktadır.
AFETLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ

Ders Kodu

SGBL322

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

4
Bu dersin içeriğinde; afetlerle/katastrofik olaylarla ilgili genel tanım ve kavramlar, afetlerin nedenleri ve korunma yöntemleri, afet ve afet kültürü, afet yönetimi, acil eylem ve tahliye planları, olağan dışı durumlarda sağlık ve destek hizmetleri içeren konular yer almaktadır. Bunlar; olağan dışı durumlarının tanımı, ortak özellikleri, doğal afetler ve insan kaynaklı afetler ve afetlere hazırlık, olağan dışı durumların epidemiyolojik özellikleri, afet durumlarında bireylerin sağlığının değerlendirmesi ve triyaj, hızlı değerlendirme, olağan dışı durumlara yanıt-acil evre, yardımların organizasyonu, risk gruplarının tanınması ve korunması, afetlerde beslenme, çevre sağlığı hizmetleri, geçici barınma yerleri ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yaklaşımları, afet durumunda bireylerin ruh sağlığının değerlendirilmesi ve korunması, afetlerde etik ihlallerin tanınması ve önlenmesidir.
GERİATRİ

Ders Kodu

HMSR213

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

2

AKTS

5
Bu ders öğrencinin nüfusun yaşlı kesiminin sorunlarını algılamasını ve sorunlarına çözüm üretebilmesini amaçlamaktadır. Bu derste ögrencilere yaşlanma sürecini yorumlayabilme, yaşlılık dönemi ile ilgili ülkemizde ve dünyada öncelikli konuları tartışabilme, yaşlanma teorilerini açıklayabilme, yaşlı haklarını korumaya yönelik politik süreçleri inceleyebilme ve degerlendirebilme, geriatrik dönemde değişiklikler ve sorunlar hakkında hemşirelik bakımını planlayabilme, geriatrik hastalıkların etiyolojisini ve fizyopatolojisini açıklayabilme, geriatrik hastalıkları ve tedavi planını bilir ve hasta izlemini yapabilme, yaşlının gereksinimlerini tanımlayabilir, hemşirelik girişimlerinde bulunur ve sonuçları değerlendirebilme, geriatrik dönemde koruyucu hemşirelik kapsamında yer alan konuları tartışabilme, yaşlı hasta eğitimi yapabilme, yaşlı bireylerde yaşam kalitesini arttırmaya yönelik girişimleri planlayabilme, yaşlılık döneminde oluşabilecek istismar durumlarına karşı farkındalık geliştirme gibi konularda bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
AKILCI İLAÇ KULLANIMI

Ders Kodu

HMSR212

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin yanlış ve gereksiz ilaç kullanımı halk sağlığını etkileyen ciddi bir sorun olduğunu algılamasını, akılcı olmayan ilaç kullanımı hastaların tedaviye uyumunun azalmasına, ilaç etkileşimlerine, bazı ilaçlara karşı direnç gelişmesine, hastalıkların tekrarlamasına ya da uzamasına, advers olay görülme sıklığının artmasına, tedavi maliyetlerinin artmasına neden olduğunun farkına varmalarını amaçlamaktadır. Dersin amacı, ilaçları fayda/zarar oranınına göre değerlendirebilme, hastalığa göre seçilecek ilaç grubunun önceliğini planlayabilme Farmakovijilans çalışmaları gerçekleştirebilme, farmakovijilans verilerini rapor etme, sık kullanılan ilaçları endikasyona göre sınıflandırabilme, endikasyon uyumunun olmadığı durumları ayırt edebilme, farklı ilaç gruplarının birbirlerinin endikasyonları üzerine etkilerini yorumlayabilme, ilacın uygun dozunu, kullanım şeklini ve süresini tasarlayabilme, tedavi için mümkün olan en düşük dozu hesaplayabilme, ilaç kullanımı sırasında oluşabilecek hataları tespit edebilme, muhtemel tedavi süresini degerlendirme için gereken bilgive beceriyi ögrenciye kazandırmak.
TRANSKÜLTÜREL HEMŞİRELİK

Ders Kodu

HMSR307

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin hasta bakımında hangi kültürel sorunları deneyimlediği, buna yönelik yaklaşımların nasıl olması gerektiği, araştırmalarda kültürel yaklaşımın nasıl ele alınması gerektiği, kültürel konularda etik unsurların bakımı nasıl etkilediğini algılamalarını amaçlamaktadır.Bu derste ulaşılması beklenen amaç; öğrencinin kültürlerarası hemşirelik modellerini kavrayabilmesini ve globalleşen sağlık bakım sistemi içinde farklı kültürel gruplara uygun hemşirelik bakımı vermesini sağlamaktır. Ders sonunuda ögrencilerde olması beklenen kazanımlar; farklı kültürel gruplara kapsamlı ve sistematik hemşirelik bakımı sağlar, farklı kültürel grupların sağlık ve hastalığa ilişkin inanç ve tutumlarına örnek verir, kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz eder, kültürün iletişim süreci üzerindeki etkisini açıklar , kültürlerarası hemşirelik modellerini açıklar.
CİNSEL SAĞLIK

Ders Kodu

HMSR309

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin fiziksel ve duygusal gelişimleri anlama ve kabullenmesini, bedeni hakkında olumlu duygular taşımasını, cinsiyeti hakkında olumlu duygular taşımasını, cinsellik konusunda farkındalık ve değerlerin oluşmasını, cinsel davranışları ile ilgili bilinçli ve sorumlu kararlar almasını,cinsel taciz ve istismardan korunmasını,İstenmeyen gebelikler ve CYBE’lerdan korunmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin amacı; Gençlerin, olumlu bir cinsel görüş geliştirmelerine, cinsel sağlık bakımları için gerekli olan bilgiyi edinmelerine ve cinsel sağlıklarını ilgilendiren konularda doğru karar verme becerisi elde etmelerine yardım ederek cinsel sağlığını geliştirmektir. Dersin içerigi; Cinsel sağlık bilgileri eğitimi, toplumlarda cinselliğe bakış, değer oluşturma, cinsel kimlik gelişimi, ergenlik döneminde bedensel değişiklikler, ergenlik döneminde ruhsal değişiklikler, üreme sağlığı, karar verme süreci ve güvenli davranış, ergenlikte sağlığa zararlı alışkanlıklar, başvuru merkezleri, mutlu ve güvenli cinsellik, CYBE/AIDS, haklar, cinsellik ve şiddet, cinsel sağlık eğitimi uygulamaları.
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ

Ders Kodu

HMSR214

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin Hemşirelik Bilişimi, Bilgi Teknolojisi Hastane Bilgi Sistemlerinde; bilgiye nasıl ulaşılacağı, verilerin nasıl elde edileceği,nasıl kullanacağı, nasıl kayıt altına alınacağı ve ne şekilde saklanacağını öğrenmelerini amaçlamaktadır.Bu amaç dogrultusunda ögrencilere;.hemşirelik hizmetleri ile bilgi teknolojilerini ilişkilendirebilme, hemşirelik hizmetlerinde bilgi teknolojilerinin önemini bilebilme ve degerlendirme,h emşirelik hizmetlerinde bilgi teknolojilerinin kullanıldığı alanları sıralayabilme, hemşirelik hizmetlerinde bilgi teknolojileri ile etik kuralları gözönünde bulundurma, hasta bakımında ve izleminde kullanılan bilgi teknolojilerini değerlendirebilme, hasta bakımında ve izleminde kullanılan bilgi teknolojilerini sırayabilme, elektronik sağlık kayıt sistemleri, klinik karar destek sistemleri ve elektronik reçeteleme uygulamalarını yorumlayabilme, hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanabilme, hasta bakımında ve izleminde kullanılan bilgi teknolojileri alanındaki yenilikleri takip etme, teni gelişen teknolojilerin kullanımını sınayabilme, gibi yetileri kazandırabilmek için gereken bilgi ve beceriyi ögrencye kazandırmak amaçlanmaktadır.
AİLE İÇİ ŞİDDET

Ders Kodu

HMSR308

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
Bu ders öğrencinin aile içi şiddetin doğasını ve dinamiklerini sosyoloji, tarih ve psikolojik perspektifler çerçevesinde kavramasını amaçlamaktadır. ders içerigi Şiddetin tanımı ve türleri Aile içi şiddet: türleri, boyutu, dinamikleri ve etkileri Aile içi şiddete ilişkin araştırma bulgularıBu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; Bu dersin sonunda öğrenci, aile içi taciz ve şiddete ilişkin temel konuları analitik olarak değerlendirir, genelde şiddete ve özelde aile içi şiddete ilişkin temel yaklaşımları bilir, çocuğa karşı ve eşler arası şiddetin ne olduğuna ilişkin temel tartışmaları kavrar, aile içi şiddete ilişkin kültürel, ailesel ve bireysel boyutun/etkilerinin, örneğin sosyo-kültürel ve ekonomik yapının, yoksulluğun, eğitimsizliğin aile içi şiddeti nasıl etkileyebileceğini kavrar.
PALYATİF BAKIM

Ders Kodu

HMSR215

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin yaşamı tehdit eden hastalığa bağlı olarak ortaya çıkan sorunlarla karşılaşan hasta ve ailesine, ağrının ve diğer sorunların, erken tanılama ve değerlendirme ile belirlenmesi; fiziksel, psikososyal ve manevi gereksinimlerin karşılanması yoluyla acı çekmenin önlenmesi ve hafifletilmesine yönelik uygulamaları öğrenmesi ve yaşam kalitesini geliştirmeye katkıda bulunması amaçlanmaktadır. dersin içeriginde palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolü, fiziksel semptomların değerlendirilmesi, palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik sorunlar, manevi sorunlar, sosyal sorunlar, ekonomik sorunlar, yaşam sonu gereksinimlerin tanılanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yer almaktadır. Bu ders ile ögrenciye; palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolünü bilme, fiziksel semptomların değerlendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olma, palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik sorunları tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilme, yaşam sonu gereksinimlerin tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilme,yas dönemiyle etkin baş etme yöntemleri bilme gibi bilgi ve beceriler kazandırılacaktır.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİGİ

Ders Kodu

HMSR314

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu derste, öğrencilerin onkoloji hemşireliğinde temel olan kanserin oluş mekanizması, kansere ilişkin belirti ve bulguları, kanser tedavi yöntemleri ve yan etkileri, ülkemizde en çok görülen kanserlerin belirti, bulguları, kanserli birey ve ailesinin tanı ve tedaviye bağlı yaşadığı sorunları bilmesi amaçlanmaktadır.Dersin sonunda ögrenciler Onkoloji hemşireliğinin tarihsel gelişimini, rol ve sorumluluklarını, standartları ve çalışma alanlarını bilir, kanserin biyolojisi ve etkileyen faktörleri açıklar kanserden korunma ve erken tanı yöntemlerini bilir, kanserin tedavisinde kullanılan yöntemleri açıklar türkiye de en sık görülen kanserleri ve korunma yöntemlerini bilir türkiye de en sık görülen kanserleri ve korunma yöntemlerini bilir, hasta ve ailesinin süreç içinde yaşadığı sorunları ve gereksinimlerini tanımlar.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE

Ders Kodu

HMSR216

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin hemşirelik hizmet alıcılarının istek ve beklentilerine uygun bilimsel norm ve standartlarda bakım ilkelerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.Ders içeride; kalite kavramı, kalitenin ortaya çıkışı ve gelişimi, sağlık hizmetleri açısından kalitenin önemi, sağlık hizmetlerinde kaliteyi etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinde kalitenin boyutları, hizmet işletmesi olarak sağlık kuruluşlarının özellikleri, sürekli kalite iyileştirme kavramı, Sağlık hizmetlerinde kalitenin sürekli İyileştirilmesi, toplam kalite yönetimi kavramı, Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi, kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler, kalite çemberleri, Deming kavramı ve PUKO döngüsü, sağlık Hizmetlerinde Kıyaslama (Benchmarking),Akreditasyon, Standardizasyon Sağlık Hizmetlerinde Süreç yenileme (Reengineering) sağlık Hizmetlerinde Dış kaynaktan yararlanma (Outsoursing) ve personeli güçlendirme, iş mükemmelliği modeli, Sağlık Hizmetlerinin izlenmesi, süreç analizi, süreç yönetimi konuları yer almaktadır.
SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ VE SAĞLIK EĞİTİMİ

Ders Kodu

HMSR217

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin toplumun sağlıklı olmayı istemelerini, nasıl sağlıklı kalacaklarını bilmelerini, sağlığı sürdürmek için kişisel ya da toplu olarak yapabileceklerini gerçekleştirmelerini, gerektiğinde tıbbi bakım için başvurmalarını cesaretlendirmeyi ve önerilen bakım uygulamalarını yapabilmelerini, toplum içerisinde yaygın görülen vaya sık sık yakalanılan bir hastalıgı tespit etme ve gereken girişimleri planyabilme, birinci basamak saglık hizmetlerini bilme ve toplumun her üyesini birinci basamak saglık hiizmetlerinden yararlanmaları için bilgilendirme, saglık tehtit eden bir uygulama varsa bunu tespit etme ve uygulamanın devam etmemesi için gereken planlama uygulamaları gerçekleştirme, mevcut olan saglıgın devamlılıgı için gereken bilgileri bilme ve bireylere aktarma ve aynı zamanda toplumunda saglıklı olmayı istemelerini saglamak dersimizin amaçıdır.
DİYABET HEMŞİRELİĞİ

Ders Kodu

HMSR320

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders kapsamında diyabetin epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırılması, diyabet hemşiresinin rol ve sorumlulukları ve ekip yaklaşımı, diyabette tanı sınıflama ve izlem ilkeleri, diyabetin fizyolojisi ve glukoz metabolizması, fizyopatolojik süreci, diyabetin bulgu ve belirtilerini tanımlama, diyabette karbonhidrat, yağ ve protein metabolizması bozuklukları, diyabette tıbbi beslenme yönetimi ve sağlıklı beslenme yaklaşımları, diyabet ve egzersiz, insülinin fizyolojik etkileri tedavisi ve yöntemi, oral antidiyabetik tedavinin yöntemi, kendi kendini izleme, diyabetin akut komplikasyonları (diyabetik ketoasidoz, hiperosmalar non ketotik koma, hipoglisemi), diyabetin kronik komplikasyonları (nefropati, nöropati, retinopati, diyabetik ayak sorunları ve ayak bakımı), diyabetlinin bireysel hemşirelik bakımı, diyabet eğitimi, diyabette genel sağlık önerileri ve danışmanlık, diyabetin psikososyal yönü, diyabette korunma stratejileri ve korunmada hemşirenin rolü konuları yer almaktadır.
BÜYÜME VE GELİŞME

Ders Kodu

HMSR310

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

5
Bu ders öğrencinin büyüme ve gelişme süreçlerini, bu süreçlerin sağlık /hastalık kavramına etkilerini kavramasını Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, Büyüme ve gelişme ile ilgili genel kurallar, Çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme sürecinde hemşirenin rolü, Çocukluk dönemlerine göre gelişimsel bakım, Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, Çocukta görülen büyüme gelişme bozuklukları ve çocukluk çağındaki büyüme ve gelişmenin izlenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dersin içerigi: Psikososyal Gelişim Kuramı, Gelişim dönemleri, Bebeklik dönemi, Gelişimsel özellikleri ve Döneme Özgü Sorunlar, Oyun dönemi, Gelişimsel özellikleri ve Döneme Özgü Sorunlar, Okul öncesi dönemi, Gelişimsel özellikleri ve Döneme Özgü Sorunlar, Okul dönemi, Gelişimsel özellikleri ve Döneme Özgü Sorunlar, Ergenlik Dönemi, Gelişimsel özellikleri ve Döneme Özgü Sorunlar. konularından oluşmaktadır.
KANITA DAYALI UYGULAMALAR VE HEMŞİRELİK

Ders Kodu

HMSR410

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

6
..
SAĞLIKTA İLETİŞİM

Ders Kodu

SGBL260

Kredi

2

Teorik Saat

2

Pratik Saat

0

AKTS

2
Bu ders ile öğrencinin insan davranış özellikleri, kendini değerlendirebilme iç görüsünü geliştirmesi, iletişimdeki temel kavram ve ilkeleri anlaması ve bu bilgileri mesleki ve sosyal yaşamda kullanmasının önemini anlaması amaçlanmaktadır. Ders içerigi olarak, İletişim ve kişilerarası İletişim, kişi Algısı, sözel mesajlar, sözel olmayan mesajlar, dinleme, kişilerarası iletişim ve etik ilkeler, ilişki/etkileşim süreci, etkileşim bağlamları, değişen ilişkiler, aile ve arkadaşlarla iletişim, yakın ilişkilerde iletişim, iletişimdeki engeller, çatışma ve uzlaşma, kültürel farklılıklar ve iletişim konuların, saglık sistemindeki iletişimin biçimi, boyutları, seviyesi, saglık çalışanlarının disiplinler arası birbirleri ile olan iletişimleri, saglıkta hasta ve hasta yakınları ile gerçekleştirilen iletişimde dikkat edilmesi gerekenler ve iletişim biçimi konularından oluşmaktadır.
SAĞLIK YÖNETİMİ

Ders Kodu

SAGY102

Kredi

3

Teorik Saat

3

Pratik Saat

0

AKTS

8
Sağlık işletmesindeki yönetim fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi ilie ilgili bilgilerle donatılır.

TC Adaylar

T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yürütülen sınavlarda başarılı olup tercihleri doğrultusunda üniversitemize kayıt yapmaya hak kazanan ögrenciler, kayıt için gerekli belgeleriyle, tüm Türkiye genelinde bulunan Kayıt ve İrtibat Ofislerimizden veya KKTC’de Tanıtım Müdürlüğümüzden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.

Detaylı Kayıt- Kabul bilgileri için tıklayınız

KKTC Adaylar

KKTC vatandaşı aday öğrenciler ile KKTC’de lise eğitiminin tamamını tamamlamış T.C. vatandaşı öğrencilere yönelik düzenlenen UKÜ Öğrenci Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı’nda gösterdikleri başarı ve tercih ettikleri programlar doğrultusunda lisans programlarına yerleşirler.

Sınavda başarı gösteren öğrenciler, kayıt işlemlerini KKTC Tanıtım Ofisi’nden yapabilirler.

Lisans programlarımıza başvurularınızı online olarak direkt başvuru portalı üzerinden yapabilirsiniz.  Bilgilerinizi doğru bir şekilde doldurun ve başvuru formunun son sayfasında listelenen tüm gerekli belgeleri yükleyin. 

Gerekli belgeler;

  • Doldurulmuş başvuru formu,
  • Yüksek/İkincil Sertifika veya eşdeğerleri (ör. O/A'Level, WAEC/NECO)
  • İngilizce Dil yeterliliğinin kanıtı: TOEFL (65 IBT) veya IELTS (5.5). Bu belgelere sahip olmayan öğrenciler, kampüse varışlarından sonra UKÜ İngilizce yeterlilik sınavına gireceklerdir,
  • Uluslararası pasaport/doğum belgesinin taranmış kopyası,
  • Eksiksiz doldurulmuş ve imzalanmış UKÜ Kural ve Yönetmelikleri belgesi (online başvuru sırasında indirilebilir).

UKÜ, lisans programlarında pek çok burs ve indirim olanağı sunar.

TC Adaylar

  • Başarıyı özendiren ve ödüllendiren burslar ve daha fazlası için tıklayınız.

KKTC Adaylar

  • Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.

Uluslararası Adaylar

  • Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.

Öğrenim Ücretleri her akademik yılın başında belirlenir. UKÜ’ye kayıt yapmaya hak kazanan aday öğrenciler Eğitim Ücreti Hesaplama sistemi doğrultusunda ücretlerini öğrenebilirler.