Doç. Dr. MUSTAFA KALE
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ofis
CU05
E-posta
mkale@ciu.edu.tr
Telefon numarası
+90 392 671 11 11
Dahili
-
Öz geçmiş
Öğrenim Durumu
- Çukurova Üniversite Okul Öncesi Öğretmenliği (Doktora, 2019)
- Niğde Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim (Yüksek Lisans, 2011)
- Selçuk Üniversitesi ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ (Lisans, 1998)
Yayınlar
Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)
- Little fingers, big competition: digital game addiction and competition styles of preschool children in the context of collectivist culture - 2025
- Effect of body satisfaction on online impulse purchase behavior of young people - 2024
- Cultural Literacy of Preschool Teachers Teaching Children from Different Cultures - 2022
- Attitude and behavioral differences regarding their children's social appearance according to the social appearance anxiety levels of the parents - 2022
- Pastoral nomadic parents’ beliefs and practices about child safety: an ethnographic study - 2021
- The participation of children in caregiving of their siblings with special needs and peer relationship in rural Turkey - 2020
- The caregiving practices of nomadic Yuruk Turkmen families for their children in terms of developmental well-being: an ecocultural perspective - 2020
- Description of children’s daily life participation processes in the sea gypsies community: visual narrative technique - 2019
- Mother-Child and Teacher-Child Relationships and Their Associations with School Adjustment in Pre-school - 2018
Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Beden Algısı İle Akran İlişkileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi - 2025
- Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılık Düzeyleriyle Beden Memnuniyeti Algıları ve Gösterişçi Tüketim Eğilimleri Arasındaki İlişki - 2025
- Okul Öncesi Çocuklarda Dijital Oyun Bağımlılığı Eğilimi ile Beden Algısı Arasındaki İlişki - 2025
- Body Image And Body Satısfactıon In Early Chıldhood - 2024
- Barriers to Yuruk Turkmen preschoolers’ access to education and participation processes: does inclusive education include pastoral nomadic children? - 2020