5. Kariyer Günleri
Program
22 Mayıs 2023 | |||
Saat | Konuşmacı | Konu | Seminer Dili |
9:00 | Prof. Dr. Halil Nadiri, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Rektörü | Açılış Konuşmaları | Türkçe ve İngilizce |
Hasan Taçoy, KKTC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı | |||
9:30 | Prof. Dr. B. Gültekin Çetiner, Marmara Üniversitesi | 21. yy Dinamikleri | İngilizce |
Ara | |||
11:00 | Prof. Dr. Nedim Mutlu, Akdeniz Üniversitesi | Tohum-Biyoteknoloji Sürdürülebilir Tarım | İngilizce |
Ara | |||
14:00 | Bihter Beyazyüz Çevirgen, CreditWest Bank | Pandeminin Durduramadığı Tek Sektör | İngilizce |
Ara | |||
15:30 | Togan Çakmak, Vodafone | 4.5G ile Günümüz Teknolojisini Adaya Getiriyoruz | İngilizce |
23 Mayıs 2023 | |||
9:30 | Dilem Dana, The Arkın İskele Hotel | Güvende Olmayı Unut: Yaşamaktan Korktuğun Yerde Yaşa | İngilizce |
Ara | |||
11:00 | Ceren Karapaşa, Brasserie Chaglayan | Mutluluk Küçük Anlarda Saklıdır | Türkçe |
Ara | |||
14:00 | Dr. Eda Aksoy, Koç Universitesi | Liderlik ve Kariyer | İngilizce |
24 Mayıs 2023 | |||
9:30 | Fehmi Gürdallı, Türk Ajans | Medyada Değişim | İngilizce |
Ara | |||
11:00 | Prof. Dr. Galip Yüksel, Gazi Üniversitesi | Eğitim Alanında Kariyer Yolculuğu | Türkçe |
Ara | |||
14:00 | Gülşah Ertürk ve Canan Sarı, Liv Hospital | Sağlık Alanında Kariyer | İngilizce |
Prof. Dr. B. Gültekin Çetiner
1963 Eskişehir doğumlu olan Çetiner lisans eğitimini 1985 yılında Gazi Üniversitesinde tamamladı. Marmara Üniversitesinde ve daha sonrasında 1991 yılında Manchester Üniversitesinde yüksek lisans eğitimi aldı. Cardiff Üniversitesinde (İngiltere) başladığı doktorasını 1996 yılında tamamladı. İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak Uzay Bilimleri Fakültesinde yardımcı doçent olarak çalışmaya başladı. 1999 yılında doçentlik unvanı kazandı. Kral Abdülaziz Üniversitesi, Sunderland Üniversitesi ve Malezya Uluslararası İslam Üniversitesinde dersler verdi. 2009 yılında profesör unvanı aldı. Bosna-Hersek'te bulunan Uluslararası Saraybosna Üniversitesinde Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Fakültesinde dekanlık yaptı. Daha sonra aynı üniversitenin Rektörü oldu. Avrupa İş Konseyi tarafından Avrupa Rektörler Kulübü'ne aday gösterildi. Yine rektörlük görevi sırasında Yalova Üniversitesi ve Uluslararası Saraybosna Üniversitesi arasında gerçekleştirilen karşılıklı işbirliği anlaşmasında önemli rol aldı. Prof. Dr. Gültekin Çetiner, 2014'ten beri Marmara Üniversitesinde akademik faaliyetlerini sürdürmektedir. Başlıca uzmanlık alanları şunlardır: Endüstri/Sistem mühendisliği, imalat mühendisliği, bilişim sistemleri, mühendislik yönetimi ve yönetim bilişim sistemleri. Bu süre zarfında Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanlığı, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Başkan Yardımcılığı, Komodo Bilişim Kurucusu, Teknopark İstanbul'da sırasıyla Araştırma ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcılığı ve Yönetim Kurulu Danışmanlığı, Marmara Innovative Solutions Lab Kurucusu, Marmara Chain Kurucusu görevlerinde bulunmuştur.
Prof. Dr. Nedim Mutlu
1972 Adana-Kozan doğumlu olan Mutlu, Nebraska Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nde Bitki ıslahı ve moleküler genetiği alanlarında 1998 yılında yüksek lisans eğitimini ve 2002 yılında doktorasını tamamlamıştır. Aynı üniversitesinin Biyoteknoloji Merkezinde Post-doc ve Research Assistant Prof. olarak çalıştıktan sonra 2009 yılında Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde göreve başlamıştır. 2010 yılında kurduğu Tarımsal Biyoteknoloji Bölümü'nde doçentlik ve profesörlük unvanlarını kazanmıştır. Araştırma alanı, tarımsal üretimde verim ve kaliteyi artırmak için bitki ıslahı, bitki biyoteknolojisi, genetik modifikasyon (CRISPR), bitki fizyolojisi, bitki hastalıkları ve zararlılarına genetik dayanıklılık gibi konularda çalışmaktadır. Prof. Dr. Nedim Mutlu, ulusal ve uluslararası birçok bilimsel dergide yayınlanmış çalışmaları olan saygın bir araştırmacıdır. Ayrıca, birçok özel sektör ar-ge, ulusal ve uluslararası projede yer almıştır. Tohum sektörü için çok sayıda çalışması ve yayını bulunmaktadır. Prof. Dr. Nedim Mutlu, lisans ve lisast üstü öğrencilere danışmanlık yapmakta ve ziraat fakültesi programlarında görev almaktadır. Kendisi, Türkiye'nin tarımsal üretimi için önemli katkılar sağlamış bir bilim insanıdır.
Bihter Beyazyüz Çevirgen
Bihter Beyazyüz Çevirgen, Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesinde anadal olarak Kamu Yönetimi ve yandal olarak Uluslararası Hukuk eğitimini tamamlamıştır. 2008 yılında Kıbrıs’a dönerek çalışma hayatına başlamış, ağırlıklı olarak bankacılık ve finans sektöründe farklı banka ve departmanlarda görev yapmıştır. Halihazırda Kıbrıs İlim Üniversitesi’nde sürdürdüğü MBA programını “The Impact of Covid-19 on the Performance Ratio of Local and Turkish Banks Operating in North Cyprus/ Covid-19 Pandemisinin Kuzey Kıbrıs'ta Faaliyet Gösteren Yerel Bankalar ve Şube Bankalarının Performans Rasyolarına Etkisi” konulu teziyle tamamlamak üzeredir. Aynı zamanda yetkili denetçi olan Çevirgen, halihazırda CreditWest Bank Teftiş Kurulu’nda müfettiş olarak görev yapmaktadır.
Togan Çakmak
Vodafone Mobile Operation Limited firmasından IT & VAS Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini 2008 yılında Doğu Akdeniz Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği alanında, yüksek lisans eğitimini ise 2009 yılından University of Surrey okulunda Bilgi Teknolojileri alanında tamamlamıştır. 2010 – 2011 yılları arasında 7 aylık Avrupa Birliği Projesinde İş Kadınları Derneği altında Uzman Bilgisayar Mühendisi olarak görev almış Kıbrıs’ta ara eleman yetiştirilmesi için etkin rol üstlenmiştir. Bu projede 3 ayrı beldede (Lekoşa, Dikmen ve Yeni Boğaziçi) Bilgisayar labarratuvarları kurulmasında liderlik yapmış 2011 yılında 250’yi aşkın kişinin eğitilmesinde görev almıştır. 2011 – 2012 yılları arasında Yeba Teknoloji firmasında Yazılım Müdürü olarak görev almış ve başarılı projelere imza atmıştır. Bu süre zarfında Kıbrıs Türk Futbol Federasyonu Bilgi sistemi, Web Sitesi ve Mobil applikasyonun tasarlanmasında ve geliştirmesinde etkin rol almıştır. Bunun yanında Yerel bankalara İmza sürküleri ve Kimlik OCR (Object Character Recognition) teknolojisini geliştirmiş ve 2 yerel banka ile uygulamayı devreye almıştır. 2012 Ocak ayında Yeba teknolojiden ayrılarak Anka Teknoloji firmasında 3 aylık ara geçiş dönemi yaşamıştır. 2012 yılında Vodafone Mobile Operations Limited firmasına Yazılım uzmanı olarak göreve başlamış ve başarılı projelere imza atmıştır. 3 yıllık süre zarfında Stok entegrasyon projesi, Arızalı Cihaz kayıt sistemi kurulumu ve GSM alanında bir çok projede görev almıştır. Başarılı projeleri sonrasında Kıdemli yazılım uzmanı rolüne yükselmiştir. 2014 yılında Bilgisayar mühendisleri Odasında yönetim kurulu üyeliği rolünü üstlenmiş ve sosyal sorumluluk projelerinde 6 yıl etkin rol almıştır. Kıdemli Yazılım uzmanı rolünde Çağrı Merkezi IVR (Akıllı Sesli Yanıtlama) projesi, MCKS Entegrasyonu, IBM Maximo Entegrasyonu, Winback Projesinde ve GSM bazlı birçok projede görev almıştır. 2008 yılında ISO 2000 iç denetçi sertifikası alarak Vodafone Mobile Operations Limited firmasında ISO denetlemelerinde etkin rol almıştır. 2017 yılında PMP sertifikası eğitimlerine katılarak Proje yönetimi konusunda gelişimini tamamlayarak Kıdemli Proje Yönetimi ünvanına yükselmiş olup şirket içerisinde bulunan proje yönetimi alanından etkin rol almıştır. Bu süre zarfında NTS (Numara Taşıma Sistemi) projesi, Call Center otomatik arama Projesi, Data Ware House Kurulum projesinde ve Kıbrıs Roaming Projelerinde başarılı bir şekilde çalışmalarını tamamlamıştır. 3 Yıllık Proje yönetimi sonrasında Katma Değerli Hizmetler Takım Lideri görevini üstlenerek, Canlı ücretlendirme alanında deneyim kazanmış, Fatura Güvence ekibini kurmuş ve yönetiminde etkin rol üstlenmiştir. Bilişim sektöründe şirketin maliyetlerini azaltmak için tüm evraklı işlemleri diğital ortama taşınmasında Biometrik İmza Projesi ile etkin rol almış şirketin kağıt masraflarını sıfıra indirgemiştir. 2021 Aralık ayından itibaren Bilgi İşlem Genel Müdür Yardımcısı rolünü üstlenerek aktif olarak Kıbrıs Vodafone (Telsim) firmasına Dijital Dönüşüm projelerinde vizyon katmaya ve hayata geçirilmesi sorumlulukları ile çalışma hayatına devam etmektedir. 2022 Nisan ayından itibaren Bilgisayar Mühendisleri Odasının başkanlık görevini üstlenerek sosyal sorumluk projelerine imza atmaya devam etmektedir.
Dilem Dana
1992 yılında Kuzey Kıbrıs’ta doğmuştur. 2010 yılında Gazimağusa Türk Maarif Kolejinden derece seviyesinde liseyi bitirmiştir. 2010 yılında Durham Üniversitesi, Birleşik Krallık, Psikoloji bölümüne giriş yaparak, 4 senelik lisans eğitimini derece ile sonlandırmıştır. 2017 yılında Göteborg Üniversitesinde (İsveç) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi ve Çalışma İlişkileri yüksek lisansını “İş-aile çatışması ve aile-iş çatışmasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin incelenmesi.” başlıklı teziyle tamamlamıştır. Halen devam etmekte olan Doğu Akdeniz Üniversitesinde Turizm İşletmeciliği doktora araştırma konusu ise “Endüstri İmajının Kariyer Taahhüdü ve Konaklama Sektöründe İş Başvurusu Üzerindeki Etkisidir. 2017 yılında DB Schenker (Almanya), Küresel İnsan Kaynakları Uzmanı olarak çeşitlilik yönetimi, çalışan memnuniyeti, mentorluk/koçluk ve işveren markalaşma stratejileri gibi Stratejik İKY üzerinde görevleri almıştır. Başarılı Kadınlardan Referanslar, Erkeklerin Çeşitliliğe Bakış Açısı, Küresel Mentorluk Programı Çeşitlilik Oyunu Sunumu, Çeşitlilik Pazarlaması/İşveren Markası sorumlu olduğu başlıca çeşitlilik projeleridir. 2018 Şubat, Cyprus Paradise/Malta Paradise Sosyal Medya Sorumlusu olarak görev almıştır ve Malta Paradise’nin sosyal medya pazarlamasında “Facebook, Twitter, İnstagram” hesaplarından sorumlu olmuştur. 2018 yılından 2022 yılına kadar Doğu Akdeniz Üniversitesinde, İşletme Bölümünde yarı zamanlı akademik eğitmen olarak görev yapmıştır. 2019 yılında Salamis Bay Conti Otelde, Misafir İlişkileri Sorumlusu olarak görev almıştır ve müşterilerin memnuniyeti sorumlusu görevinde bulunmuştur. 2020 Haziran, Acapulco Otel İnsan Kaynakları Koordinatörü olarak İşveren Marka projeleri ve Sosyal Medya Pazarlama projelerinden sorumlu olmuştur. 2022 Haziran Google şirketinin Portekiz ofisinde, Google Reklam Uzmanı olarak görev almıştır. Dilem Dana, son olarak The Arkin İskele Otelde, İnsan Kaynakları Müdürü olarak halen görevine devam etmektedir.
Ceren Karapaşa
1992 yılında Köşklüçiftlik Lefkosa ‘da doğdu. Ortaokul eğitimini Lefkosa Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü ve lise eğitimini Girne Anafartalar Lisesinde tamamladıktan sonra İsviçre’deki gastronomi okulu, Culinary Arts Academy Switzerland’a gitti. Eğitiminin üçüncü yılından itibaren sırasıyla Londra’da Kaspar’s Savoy Hotel, Chef Gordon Ramsey ile Savoy Grill, Chef Michel Roux ile Le Gavroche (**), Chef Heston Blumenthal ile Dinner by Heston (**) ‘da çalıştı. 2020 yılında İsviçre‘ye geri dönüp Cenevre Mandarin Oriental Hotel’de görev yapmaya başladı. Bu sırada eğitimini tamamlayıp Swiss Higher diplomasını alarak 2021 yılında mezun oldu. 2021 yılında Brasserie Chaglayan projesine danışmanlık hizmeti vererek menü ve mutfak kurulumu görevini üstlendi. 2022 Temmuz ayında adaya dönüp Brasserıe Chaglayan da Head Chef olarak göreve basladı.
Dr. Eda Aksoy
Koç Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’nde yönetim ve strateji alanında doktor öğretim üyesi olarak görev yapmakta, örgütsel davranış, insan kaynakları yönetimi ve liderlik alanlarında lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dersler vermektedir. Lisans eğitimini ABD’de Denison University’de ekonomi ve psikoloji alanlarında yapan Aksoy, daha sonra Türkiye’de bankacılık sektöründe İK sistemlerinin geliştirilmesinde çalışmıştır. Koç Üniversitesinde endüstri ve örgüt psikolojisi alanında yüksek lisans derecesini almış, Sabancı Üniversitesinde işletme doktorasını tamamlayarak yönetim ve organizasyon alanında uzmanlaşmıştır. Doktora tez çalışması Academy of Management HR Division tarafından 2017 yılında Ralph Alexander En İyi Doktora Tezi ödülüne layık görülmüştür. Başlıca araştırma alanları; süreç bazlı stratejik İK yönetimi, örgütsel iklim ve liderlik olan Aksoy’un bilimsel çalışmaları Human Resource Management, Applied Psychology, Journal of Cross-cultural Psychology gibi önde gelen uluslararası bilimsel dergilerde, kongre ve kitaplarda yer almaktadır.
Fehmi Gürdallı
1974 yılı Lefkoşa, Kıbrıs doğumlu deneyimli bir gazeteci ve medya profesyonelidir. Uluslararası haberler ve jeopolitik konularında uzmanlığı olan Gürdallı, haber ajansları, televizyon ve danışmanlık alanlarında çeşitli deneyimler edinerek gazetecilik alanında önemli katkılarda bulunmuştur. Gürdallı'nın profesyonel kariyeri, 1999 yılında NTV Haber Merkezi'ne Dış Haberler Masası Editörü olarak katılmasıyla başladı. Yıllar içinde yardımcı direktör pozisyonuna terfi etti. Gürdallı'nın özverili çalışması ve uzmanlığı, 2009 yılında NTV'de Uluslararası Haber Direktörü olarak atamasının yapılmasını sağladı. Bu rolde Uluslararası Haber Masası'nı yöneten, haber editörlerini ve yabancı muhabirleri denetleyen ve yabancı haberlerin içerik oluşturma, düzenleme ve prodüksiyonunda kilit bir rol oynayan Gürdallı, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-moon ile birebir bir TV röportajı da dahil olmak üzere özel röportajlar yapma fırsatı buldu. Uluslararası haber ajansları ve yabancı haber kanallarıyla işbirlikleri geliştirdi. Gürdallı'nın uzmanlık alanları arasında enerji jeopolitiği, Orta Doğu, Avrupa Birliği ve Kıbrıs yer alır. 2016 yılında danışmanlık ve serbest gazetecilik alanına adım attı ve uluslararası ilişkiler, enerji ve medya konularında uzman görüşler sağladı. Mart 2017-Nisan 2018 tarihleri arasında Türkiye'nin bir diger onemli haber televizyonu olan Habertürk Dış Haberler Müdürlüğünü yürüttü. Gürdallı 2018 yılından beri Türk Ajansı – Kıbrıs Müdürü olarak görev yapmaktadır.
Prof. Dr. Galip Yüksel
Gazi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalından mezun oldu (1987). Aynı üniversitede Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında Yüksek Lisans (1990) ve doktora eğitimlerini (1997) tamamladı. Yüksel, akademik iş yaşamına 1992 yılında Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim görevlisi olarak başladı, daha sonra yardımcı doçent (2000-2005) ve doçent (2005-2010) olarak çalıştı. 2010 yılından bu yana da profesör olarak aynı anabilim dalında çalışmaktadır. Yedek Subay olarak vatani görevini yapan Yüksel, G.Ü. Tıp Fakültesi Sigara Bıraktırma Ünitesi kuruluşunda gönüllü olarak çalıştı (2001), Michigan State Üniversitesi (2003) ve Florida Üniversitesi’nde (2016) misafir öğretim üyesi olarak bulundu. Bölüm başkan yardımcılığı (2005-2013), Göç Araştırma ve Uygulama Merkezi müdür yardımcılığı (2003–2008) ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik anabilim dalı başkanlığı yaptı. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisinde editör yardımcısı olarak çalışan Yüksel, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi editörler kurulu ve Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği (TPDR) üyesidir. Gazi Üniversitesi Öğretim Elemanları Profili (2003) ve Türkiye Üniversiteleri Araştırmalarında (2006) proje başkan yardımcısı, Dezavantajlı Çocukların Eğitime Etkin Katılımı (2006) ve Ergenlerin Çalışma Anlayışının İncelenmesi projelerinde proje yürütücüsü olarak çalıştı. Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Üyesi olarak görev yaptı (2005-2010; 2019-2020). Yüksel, makale ile kitap bölümlerinin yanında Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi (Santrock, 2021), Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama (Slavin, 2019) ve Yardım sanatını öğrenme: Temel yardım becerileri ve teknikleri (Young, 2021) kitaplarının çeviri editörüdür. Psikolojik danışma ve rehberlik anabilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde dersler yürütmekte ve danışmanlıklar yapmakladır. Halen, Gazi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı öğretim üyesi olarak; psikolojik danışman eğitimi ve yetkinlikleri, çevrimiçi psikolojik danışma, sosyo-duygusal gelişim, öğrenme ve gelişimde kültürel perspektifler üzerine araştırmalarını sürdürüyor.
Gülşah Ertürk
İnsan kaynakları profesyoneli, profesyonel koç ve çalışan deneyimi tasarımcısıdır. Çukurova Üniversitesi'nde Ekonomi eğitimi almış ve Adler Koçluk Okulu'nda koçluk alanında uzmanlaşmıştır. Birçok seminer ve sertifika programına katılarak kendini geliştiren Ertürk, uluslararası projelerde liderlik yapmış ve çeşitli komite ve organizasyonlarda görev almıştır. Ertürk, kurumsal ve bireysel koçluk projelerinde deneyimli olup, kariyer ve liderlik koçluğu alanında gönüllü projelere katkı sağlamıştır. İnsan kaynakları konularında uzmanlaşan Ertürk, çalışan deneyimi tasarımı, strateji oluşturma, değişim yönetimi ve organizasyonel gelişim gibi alanlarda aktif rol almıştır. Aynı zamanda insan kaynakları yöneticisi olarak da görev yapmış olan Ertürk, birçok sorumluluğu üstlenerek stratejik yönetim, politika oluşturma, performans yönetimi ve çalışan bağlılığı gibi konularda liderlik yapmıştır. Gülşah Ertürk, geniş deneyimi ve başarılı projeleriyle insan kaynakları alanında etkin bir rol oynamıştır. Profesyonel koç olarak çalışarak birçok kişinin gelişimine katkıda bulunmuş ve şirketlere danışmanlık hizmetleri sunarak başarılı sonuçlar elde etmiştir. Tutkulu ve etkili bir profesyonel olan Ertürk, insan kaynakları alanında değerli katkılar sağlamaktadır.
Canan Sarı
Türkiye'deki Liv Hospital Ulus'ta Hasta Bakım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini 1998 yılında İstanbul Üniversitesinde hemşirelik alanında, yüksek lisans eğitimini ise 2006 yılında Marmara Üniversitesinde halk sağlığı hemşireliği alanında tamamlamıştır. Hemşirelik ve halk sağlığı konularında araştırmalar yapmaktadır. İstinye Üniversitesi, Koç Üniversitesi SANERC, Kadir Has Üniversitesi gibi kurumlarda dersler vermiştir. Sağlık sektöründe geniş bir iş deneyimine sahiptir. 2004-2014 yılları arasında İstanbul'daki Amerikan Hastanesi'nde Eğitim Hemşiresi olarak dokuz yıl boyunca görev almış, JCI akreditasyonu ve ISO 9001 belgesi de dahil olmak üzere tüm kalite faaliyetlerinde aktif rol oynamıştır. İç hastane süreçlerini geliştirmek ve iyileştirmek, denetimler yapmak ve hasta eğitimi için içerik oluşturmak gibi konularda sorumlu olmuştur. 2015-2020 yılları arasında Liv Hospital'da Eğitim Uzmanı olarak çalışmış, burada ilk yardım, hijyen, iletişim, problem çözme ve öğretmen eğitimi gibi konularda eğitimler vermiştir. Diyabetik, son evre, yaşlı ve pediatrik hastalar gibi özel hasta grupları için süreçlerin geliştirilmesi ve uygulanmasında önemli bir rol oynamıştır. Ayrıca, hemşire personelin performans değerlendirme sisteminin denetlenmesi ve hemşirelik hizmeti performans göstergelerinin oluşturulması ve izlenmesinden sorumlu olmuştur. Seminerler düzenlenme, kongre ve seminerlere eğitmen olarak katılma, hastanede yapılan tüm araştırma/anket/tez çalışmalarını onaylama veya reddetme ve hastanedeki tüm eğitim programlarını planlama, uygulama ve izleme işleri de Sarı'nın sorumlulukları arasındadır.