I.Uluslararası Pozitif Okullar & İyi Oluş Kongresi
Davet Mektubu
Değerli meslektaşlarımız,
I. Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi, KKTC Milli Eğitim Bakanlığı ve Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi işbirliğinde, Tangül Çağıner Çocuklara Yardım Vakfı sponsorluğunda, 16-17 Mayıs 2023 tarihinde Girne/KKTC’de gerçekleştirilecektir.
Bu yıl “Bebeklikten Ergenliğe Eğitim-Öğretimde İyi Oluş” temasının ele alınacağı kongre, iyi oluş kapsamı ile örtüşen tüm bilim dallarından özgün akademik çalışmalara açıktır. Kongreye katılım ücretsizdir. KKTC dışı ülkelerden katılımlarda online bildiriler için oturumlar da düzenlenecektir. Bildirilerin çift kör hakem yöntemiyle değerlendirileceği kongremizde, disiplin ve konu esaslı oturumlar düzenlenecektir. 1. Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi’ne katılımınızın bizleri ziyadesiyle memnun edeceğini belirtir, saygılarımızı sunarız.
ÇALIŞTAY RAPORUNU GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ.
TAM METİN KİTABINI GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ.
Organizasyon Komitesi
Birkan Uzun adına düzenlenecek olan sergi ve yarışma ödül töreni 16 Mayıs 2023’te gerçekleşecektir.
Birkan Uzun'un konuşmasını görüntülemek için tıklayınız.
Önemli Tarihler
Bildiri Özeti Gönderim Başlangıç Tarihi |
1 Aralık 2022 |
Bildiri Özeti Gönderim Bitiş Tarihi |
27 Mart 2023 |
Kabul Edilen Bildirilerin İlanı |
17 Nisan 2023 |
Kongre Programının İlanı |
3 Mayıs 2023 |
Tam Metin Gönderimi Son Tarihi |
20 Mayıs 2023 |
Kongre Başlangıç Tarihi |
16 Mayıs 2023 |
Kongre Bitiş Tarihi |
17 Mayıs 2023 |
Günümüzde iyi oluş kapsamındaki çalışmaların, sağlıklı nesiller, üretken ve başarılı toplumlar için gerekliliği vurgulanmakta; özellikle de eğitimde iyi oluş çalışmaları, her geçen gün daha fazla önem kazanmaktadır. İyi oluş, bireylerin işlevsel verimlilik ve esenliğini ifade etmekte, fiziksel, duygusal, sosyal ve bilişsel sağlığı kapsamaktadır. Bireylerin; kendilerini daha iyi hissetmelerinin yanı sıra; daha iyi performans, daha tatmin edici ilişkiler, daha güçlü bağışıklık, fiziksel sağlık ve ruh sağlığı, öz kontrol, psikolojik dayanıklılık ve daha iyi öz düzenleme ve güçlüklerle başa çıkma becerilerine sahip olma durumları ile ilişkilidir. İyi oluş sadece iyi hissetmenin yani zihinde inanılanın ötesinde, gerçekten yaşamda anlam, nitelikli ilişkiler ve yapıcı çözümlerin bir kombinasyonuna işaret etmektedir. Bu bağlamda, yaşamın nasıl yönlendirildiğinin ve belirlenecek olan hedeflerin, bu unsurları en üst düzeye çıkarmaya yönelik olmasının önemi açıkça ortaya çıkmaktadır. İyi oluş temelde hem bireysel, hem evrensel yaşamda gelişmeye ve potansiyelini en üst düzeyde gerçekleştirmeye yönelik bir gerçekliğe ışık tutmaktadır. Gerçekte önemli olan, neye sahip olunduğundan çok, sahip olunanların yaşamı daha nitelikli kılmak adına işlevsel olarak nasıl değerlendirildiğidir.
Bu noktadan hareketle pozitif düşünme konusu gündeme gelmektedir. Pozitif (yapıcı) düşünme, bireyin yaşam kalitesini arttıran, yaşamda fırsatları ve yapıcı çözümleri algılamaya ve değerlendirmeye yönelik bakış açısına işaret etmektedir. Burada, olumlu olanı ön plana çıkarmaya odaklı düşünme biçimi söz konusudur. Pozitif düşünebilen birey, olumsuz durumları görmezden gelmemekte, bunları analiz ederek yapıcı çözümler üretmeye yönelik bir bakış açısı ile hareket etmektedir. Burada üzerinde durulması gereken, hayatın olumlu yönlerini ön plana çıkartmak ve daha nitelikli bir yaşam için stratejiler belirlemektir.
Eğitim- öğretimde iyi oluş ise yukarıda ifade edilenleri kapsayan bir bakış açısıyla, öğrencilerin/çocukların, eğitimcilerin, ebeveynlerin kendilerini iyi hissedecekleri, eldeki imkanları nitelikli bir şekilde değerlendirmeye yönelik eğitim süreci ve uygulamalara vurgu yapmaktadır.
Kongre, eğitimde iyi oluş kapsamı ile örtüşen tüm bilim dallarından özgün akademik çalışmalara açıktır.
Kongre Kapsamı/ Çalışma Alanları/ Konular
- Eğitim bilimlerinin tüm alanları-(Temel eğitim-Özel Eğitim- RPD- Matematik, Türkçe, Bilgisayar Teknolojileri ve diğer alanlar)
- Çocuk Gelişimi
- Eğitim Yönetimi-Planlaması
- Eğitim Planlaması
- Eğitim Psikolojisi
- Eğitim Politikaları
- Hayat Boyu Eğitim
- Sağlık Bilimleri
- Sosyal Hizmetler
- Sınıf İçi Eğitim Öğretim Strateji ve Uygulamaları
- Pozitif Ekosistemler (Aile-Sosyal Gruplar-Toplum)
- Öğretmen/Ebeveyn/ Öğrenci İyi Oluşu
- Okullarda Pozitif İklim
- Öznel İyi Oluş
- Mental İyi Oluş
- Fiziksel İyi Oluş
- Sosyal/Duygusal İyi Oluş
- Pozitif Psikoloji
- Evde İyi Oluş
- Bebeklik/ Erken Çocukluk/ Orta Çocukluk/ Ergenlik Döneminde Gelişim-Eğitim
- Eğitimde Uygulamalı Örnekler
Düzenleme Kurulu
- Prof. Dr. Çağla GÜR (Kongre Başkanı)
- Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN (Uluslararası Kıbrıs Ü. Eğitim Fak.Dekan)
- Cengiz Topel UZUN (KKTC MEB Genel Ortaöğretim Dairesi Müdürü)
- Yrd. Doç. Dr. Sarem ÖZDEMİR
- Öğr. Gör. Başak ESER
- Uzm. Süreyya Geylan GÜRDAL
- Seda Yazar
KKTC MEB Stratejik Çalışma Ekibi
- Cengiz Topel UZUN
- Uzm. Süreyya Geylan GÜRDAL
- Çisem Koze UÇANER
- Firuzan İTİMAT
- İslam BUHARA
- Samet Serhat KAYA
- Türkan Yılmaz YILDIZ
- Abdülkadir YILDIZ
- Mahmut ONGUN
- Seda YAZAR
Yürütme Kurulu
- Gökmen DAVUTOĞLU (KKTC MEB Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi Müdürü)
- Yrd. Doç. Dr. Belgin PARLAKYILDIZ
- Yrd. Doç. Dr. Fethi TURAN
- Yrd. Doç. Dr. Sevinç KAÇAR
BİLİM KURULU
- Prof. Dr. Abdurrahman KILIÇ - Düzce Üniversitesi
- Prof. Dr. Agnes N. TOTH- University of Western Hungary
- Prof. Dr. Ahmet ADALIER- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Ahmet GÜNEYLİ- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Prof. Dr. Aleksandar KOCANİ - University of Tirana – Albania
- Prof. Dr. Ali PAJAZİTİ - SEE-University - North Macedonia
- Prof. Dr. A.Işık GÜRŞİMŞEK-Doğu Akdeniz Üniversitesi
- Prof. Dr. Behçet ÖZNACAR- Yakın Doğu Üniversitesi
- Prof. Dr. Canan PERKAN ZEKİ- Doğu Akdeniz Üniversitesi
- Prof. Dr. Çağla GÜR- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Dilek ACER ÇAKAR- Ankara Üniversitesi
- Prof. Dr. Ersun İŞÇİOĞLU- Doğu Akdeniz Üniversitesi
- Prof. Dr. Fahriye ALTINAY AKSAL - Yakın Doğu Üniversitesi
- Prof. Dr. Fatoş SİLMAN- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Fulya Z.TEMEL- Gazi Üniversitesi
- Prof. Dr. Hakan SARI – Necmettin Erbakan Üniversitesi
- Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Hasan AVCIOĞLU- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Mehmet Ali YAVUZ - Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Prof. Dr. Mehmet ARSLAN- Girne Amerikan Üniversitesi
- Prof. Dr. Mentor HAMİTİ- South East European University- North Macedonia
- Prof. Dr. Mustafa ÖZMUSUL- Harran Üniversitesi
- Prof. Dr. Nazife AYDINOĞLU- Uluslararası Final Üniversitesi
- Prof. Dr. Nerguz SERİN- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Prof. Dr. Nesrin KALE- Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi KKTC Kampüsü
- Prof. Dr. Oğuz SERİN- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Prof. Dr. Orhan ÇİFTÇİ- Kıbrıs İlim Üniversitesi
- Prof. Dr. Ömer ÜRE- Kıbrıs İlim Üniversitesi
- Prof. Dr. Saide ÖZBEY- Gazi Üniversitesi
- Prof. Dr. Şermin KÜLAHOĞLU- Girne Amerikan Üniversitesi
- Prof. Dr. Umay TÜRKEŞ GÜNAY- Girne Amerikan Üniversitesi
- Prof. Dr. Zehra ALTINAY GAZİ - Yakın Doğu Üniversitesi
- Doç. Dr. Aleksandra Karovska RİSTOVSKA- SS Cyril and Methodius University Macedonia
- Doç. Dr. Arsim SUSURİ - University Ukshin Hoti- R. of Kosova
- Doç. Dr. Azize UMMANEL-Lefke Avrupa Üniversitesi
- Doç. Dr. Banu USLU - Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
- Doç. Dr. Behbud MUHAMMEDZADE- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Doç. Dr. Ebrahim TALAE- Tarbiat Modares University -İran
- Doç. Dr. Eda YAZGIN- Doğu Akdeniz Üniversitesi
- Doç. Dr. Gürcan SEÇİM- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Doç. Dr. Halil KAMIŞLI- Uluslararası Final Üniversitesi
- Doç. Dr. Hasan ÖZDER- Atatürk Öğretmen Akademisi
- Doç. Dr. Hatice KAYHAN- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Doç. Dr. Hatice YALÇIN- KTO Karatay Üniversitesi
- Doç. Dr. Helen McCABE- Daemen University -ABD
- Doç. Dr. İzzettin KÖK- Girne Amerikan Üniversitesi
- Doç. Dr. Mehtap KÖSE ULUOK – Kıbrıs İlim Üniversitesi
- Doç. Dr. Mukaddes Sakallı DEMİROK- Yakın Doğu Üniversitesi
- Doç. Dr. Mustafa YENİASIR- Girne Üniversitesi
- Doç. Dr. Nihan Koran GÜNER- Doğu Akdeniz Üniversitesi
- Doç. Dr. Nur Yeliz GÜLCAN- Girne Amerikan Üniversitesi
- Doç. Dr. Olga PİLLİ- Girne Amerikan Üniversitesi
- Doç. Dr. Özcan PALAVAN- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Doç. Dr. Samedin KRRABAJ - University Ukshin Hoti, Prizren - R. of Kosova
- Doç. Dr. Yalın KILIÇ- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Doç. Dr Yavuz Ercan GUL- Kyrgyzistan Turkey Manas University
- Doç. Dr. Zülfiye Gül ERCAN- Trakya Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Belgin PARLAKYILDIZ- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Başak BAĞLAMA YÜCESOY- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Cahit NURİ- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Dervişe AMCA TOKLU- Yakın Doğu Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Fethi TURAN- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Gül KAHVECİ- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Yrd. Doç.Dr. Güliz ÖZÜTÜRK- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. İsmail ÖZATENÇ- Atatürk Öğretmen Akademisi
- Yrd. Doç. Dr. Kemal BATMAN- Atatürk Öğretmen Akademisi
- Yrd. Doç. Dr. Mihrican AYLANÇ- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Mutlu SOYKURT- Girne Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Osman EMİROĞLU- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Özge RAZI ÇELİK- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Özgür BATUR- Girne Amerikan Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Sarem ÖZDEMİR- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Sevinç KAÇAR- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Sülen ŞAHİN KIRALP- Lefke Avrupa Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Şebnem GÜLDAL KAN- Yakın Doğu Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Şerife ÖZBİLER- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Ülkü PİŞKİN ABİDOĞLU- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Yrd. Doç. Dr. Zeki AKÇAM- Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi KKTC Kampüsü
- Dr. Öğretim Üyesi Emine İNCİ- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
- Dr. Beatrice Bunyasi AWORI- Kenyatta University
- Dr. Öğr. Gör. Meltem HAKSIZ- Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi KKTC Kampüsü
- Dr. Öğr. Gör. Selva Büşra TURAN- Necmettin Erbakan Üniversitesi
- Dr. Öğretim Üyesi Esra KARAKAŞ KURT- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Öğr. Gör. Başak ESER- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Öğr. Gör. Omaç RÜŞTİOĞLU- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Öğr. Gör. Saliha FİDAN- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi
- Öğr. Gör. Sergen IRMAK – Kıbrıs İlim Üniversitesi
- Öğr. Gör. Sibel SÜZEK BİRKOLLU- Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi KKTC Kampüsü
- Öğr. Gör. Yasin ERGİN-– Kıbrıs İlim Üniversitesi
Sekreterya
- Öğr. Gör. Şahin COŞKUN
- Ar. Gör. Melek TİLKİ
- Ar. Gör. Durmuş Ali UÇAR
- Ar. Gör. Süveyda EKİCİ
- Hande SARITAŞ
Prof. Dr. Ali Baykal
Prof. Dr. Aysel Köksal Akyol
Prof. Dr. Chinaza Uleanya
Prof. Dr. Malgorzata Przybysz-Zaremba
Bildiriler bilim kurulu tarafından değerlendirme sürecinden geçirilecektir. Lütfen yazım kurallarını okuyunuz.
Tam metin bildirilerin yayınlanması için de hakem değerlendirmeleri söz konusu olacaktır.
Bir bildiri en fazla iki yazarlı olacaktır.
Bir yazar en fazla 2 bildiri ile katılım sağlayabilir.
Kongremiz ücretsizdir. Bununla birlikte ulaşım ve konaklama katılımcılara aittir.
Kongremiz bilim kurulunda çok sayıda akademisyen bulunmaktadır.
Özet ve tam metinler hakemlerce titizlikle incelenmektedir.
Kongre Özet Şablonu için tıklayınız.
Tam Metin Bildiri Yazım Kuralları (Dergiye gönderim için açıklama yayın linkinde yer almaktadır.)
Kongre Tam Metin Bildiri Şablonu için tıklayınız.
Bildiri özetlerinizi ve tam metin bildirilerinizi positiveschoolscyprus adresine gönderebilirsiniz. Bildirinizin ulaştığına ilişkin 3 iş günü içerisinde size dönüş yapılacaktır.
Kongremiz Doçentlik, Atama ve Yükselme Kriterlerini sağlamaktadır. Yüzyüze ve Online (Online katılım KKTC dışı katılımlar içindir) katılım imkanı bulunmaktadır.
Programı görüntülemek için tıklayınız.
|
Bildiriler |
Yazarlar |
1 |
Music and Children's Well-Being
|
Ivana Pušić, Jelena Brzica, Anja Papa (Croatia) |
2 |
Well-Being in Education in Poland |
Joanna Rudzińska-Warzecha (Poland) |
3 |
Promoting Positive Wellbeing Of Teachers in The School Climate |
Hale Alibaba Erden (KKTC-North Cyprus) |
4 |
Positive School And Wellbeing: Safe School, The Impact On Learners. |
Richard Eshun (Ghana) |
5 |
Education For Decent Work - Framework For Promoting Well-Being İn Higher Education |
Cláudia Gouveia, Liliana Faria Luís Florêncio (Portugal) |
6 |
Studying The Factors Related To Job Stress Among Albanian Teachers İn Lower Secondary Schools |
Enida Kume (Albania) |
7 |
Understanding Childhood: A Literature Review |
Kelechi Victoria Udeh, Ntite Orji Kalu (United Kingdom- Czech Republic) |
8 |
Effectiveness of Early and Intensive Behavioral Intervention in Children With Autism Spectrum Disorder |
Anna Budzińska, Iwona Ruta-Sominka (Poland) |
9 |
Towards Achieving Effective Management Of A School Through Committee Approach: A Reflection |
Ige Akindele Matthew (Nigeria) |
10 |
Positive Teacher- Student Relationships and Good Classroom Management |
Merbah Kouider (Algeria) |
11 |
Creating a Positive Learning Environment |
Gabriel Julien (Trinidad and Tobago) |
12 |
Recurrent Use of “Cacamouh” İn Educational Practices and Change Of Attitude İn Children From 2 To 6 Years Old |
Ngoran NFaissoh (Côte d'Ivoire) |
13 |
Secondary Students' Perception Of Reading English And Nepali Medium İn Community Schools: A Case Study İn Nepal |
Surendra Prasad Ghimire (Nepal) |
14 |
Leaders’ Perceptions On The Promotion Of Teachers’ Emotional Well-Being İn Disadvantaged Public Primary Schools |
Candice Schaal, Chinaza Uleanya (South Africa) |
15 |
Effective Inclusive Education For Learners With Special Educational Needs |
Jeremiah Jimmy Cooper, Fatma Köprülü (KKTC-North Cyprus) |
16 |
Educational Inclusion of People with Disabilities and Well-Being: Desires, Needs And Wishes |
Flavia Camara Neto Athayde Gonçalves, Andreza De Oliveira De Carvalho, Paulo Pires De Queiroz (Brasil) |
17 |
Awareness Of Politeness Maxim İn An EFL Context: A Case İn Libya |
Ayman Riheel Alnaas Taha (Libya) |
18 |
Learning A Language Using A Smartphone And Different Apps |
Sajjad Hussain (Pakistan) |
19 |
Enhancıng Learners’ Creativity and Innovation: Role of Self-Regulatıon |
David Arhin (Ghana)
|
20 |
Adaptation Between The School Context in The Francophone Educational Sub-System of General Education in Cameroon And The Learner's Entry into the World of Employment: School Guidance |
Fopoussi Tuebue Jean Christophe (Cameroon) |
21 |
Meta-Analysis Of Data-Driven Learning and Its Contribution to EFL Students’ Well-Being |
Khadija Abdalla (Libya) |
22 |
Inspiring Deeper Learning, Curiosity and Wonder in Education Through Professional Development Practices |
Mahona Joseph Paschal, Saman Ange-Michel Gougou, Iuliia Shamaieva (Ukraina &USA) |
23 |
Wellness Tourism: Reviving Healthy Food And Lifestyle |
Abhilash Dash , Sandilyan Ramanujam Pagaldiviti (India) |
24 |
Literacy Curriculum Development As Correlates to International Positive Schools and Well-Being in Nigeria |
Funmi Florence Adegbola (Nigeria) |
25 |
Effect Of Well-Being aAnd Conscious Awareness On Language Learning Strategies |
Murat Demirekin, Hatice Yalçın (Türkiye) |
26 |
(Yoruba) Theatre As Edutainment İn The Nigerian Classroom Context: Positive Instruction İn A Negative School Environment |
Ifeoluwa Theophilus, Akinsola Adeyemi Abiodun, Adeyinka (Nigeria) |
27 |
University English Language Instructors’ Test Items in Line With The Learning Objectives İn Testing The Language Skills |
Alemayehu Wochato (Ethiopia) |
28 |
Language Policy İn English-Medium International Schools: Transparency, Policy Cycle, And Implications
|
Clayton Lehman (USA) |
29 |
Controlling Students’ Indiscipline in Changing Environment: Secondary School Teachers’ Perspectivesiİn Morogoro Municipality – Tanzania |
Blandina Yona Andrea (Tanzania) |
30 |
Investigation Of Preparatory Schools English Teachers' Self-Efficacy in Using Creative Drama Method |
Sergen Irmak, Yasin Ergin, Ruma Rafiq (KKTC-North Cyprus) |
31 |
Positive Education |
Çağda Kıvanç Çağanağa (KKTC-North Cyprus) |
32 |
Ethics in The Teaching Profession: A Practical Approach To Teachers’ Professionalism |
Mahona Joseph Paschal, Philpo John (Tanzania) |
33 |
Mediating Effect of Personality Traits İn The Relationship Between Bullying Victimisation and Psychological Distress Among Adolescents in South Africa |
Segun Emmanuel Adewoye Olaseni Abayomi Olaseni (South Africa) |
34 |
Students’ Perceptions On Post-Pandemic Higher Education Learning: Face-To-Face Or Online Learning |
Constance Chifamba (Zimbabwe) |
35 |
Decent Work And Quality Of Life İn The Tourism İndustry: Exploratory Study |
Liliana Faria, Cláudia Gouveia, Luís Florêncio (Portugal) |
36 |
Promoting The Well-Being İn Residential Communities For Disadvantaged Children: An Educational Design Intervention |
Maria Grazia Simone, Daniela Maggi, Giulia Rocchi (Italy) |
37 |
The Words with Confused Pronunciation in English and Suggestions for Them |
Tuğba Bademci (Türkiye) |
38 |
Informational Feedback May Enhance Student Learning Motivation |
Shiva Hajian (Canada) |
39 |
Depressive Disorders Of Students of Polish Universities During The Covid-19 Virus |
Hab. Małgorzata Przybysz-Zaremba (Poland) |
40 |
The Thoughts of Primary School Teachers on Motivation |
Eman Mubarak Bin Halabi , Saudi Arabia |
41 |
The Study of The Digital Skills, Language Skills, and Intercultural Aspects of 14-18-Year-Old Young People in DG YOUTH Study |
Tuğba Bademci, Uğur Gülden İspir (Türkiye) |
42 |
The Comparison of the Life of Princess Diana and the Movies About Her |
Tuğba Bademci, Özgü Tepe (Türkiye) |
43 |
Investigation of English Teachers’ Opinions On The Use Of The Creative Drama Techniques At Public Schools |
Yasin Ergin, Ruma Rafiq, Sergen Irmak (KKTC-North Cyprus) |
44 |
Identifying The English Language Needs Of Theology Faculty Students: A Case Study |
Mehmet Birgün, Yusuf Polat, (Türkiye) |
45 |
Impacts of Implicit and Explicit Training on The Development of Male and Female Students’ Pragmatic Competence |
Ruma Rafiq, Sergen Irmak, Yasin Ergin (KKTC-North Cyprus)
|
46 |
The Role of Administrators in Promoting a Positive School Environment and Supporting Tutors and Student’s Well-Being: A Case of Selected Schools in the Volta Region of Ghana |
Alberta Aseye Ama Duhoe Samuel Korbla Segbefia (Ghana) |
47 |
The Gamification Applications In Healthcare: A Systematic Review |
Ibrahim Seray Khan, Fezile Ozdamli, Damla Karagozlu, Tolgay Karanfiller (KKTC-North Cyprus) |
48 |
Well-being in Children’s Literature: A Stylistic Analysis of Todd Parr’s Selected Short Stories |
Mohammed Alhinaai Zahra Iqbal Behbood Mohammadzadeh (KKTC-North Cyprus) |
49 |
Pozitif Okullar Kapsamında Nitelikli Öğretmen Yetiştirme Sorunu |
Belkıs Kutlar Yolak (KKTC-North Cyprus) |
50 |
“Kendine Mesleki Rehberlik-Ön Çalışma” Materyalinin Etkililiğinin Okul Psikolojik Danışmanı Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi |
Şermin Külahoğlu, Tubanur Çelik İskifoğlu, Buse Eminağa (KKTC-North Cyprus) |
51 |
Yol Açıcı Liderlik: Okul Yöneticilerinin Öğretmen Refahı Üzerindeki Rolleri |
Mustafa Özmusul (Türkiye) |
52 |
Ergenlerin İyi Oluş Özellikleri ile Bilinçli Farkındalıkları Arasındaki İlişki |
Hatice Yalçın , Edanur Özadır (Türkiye) |
53 |
Öznel İyi Oluş İçin Teknolojiden Yararlanma: Fırsatlar ve Zorluklar
|
Hüseyin Göksu (Türkiye) |
54 |
Pozitif Düşünmeye Dayalı Sınıf İçi Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri |
Sena Ergül (KKTC-North Cyprus) |
55 |
Okul Öncesi Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılığın Önemine Ve Geliştirilmesine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi |
Yakup Yıldırım, Yeşim Yılmaz (Türkiye)
|
56 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Açık Uçlu Yapılandırılmamış Materyal Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi |
Nilüfer Korkmazhan (KKTC-North Cyprus) |
57 |
Türk ve Amerikan Çocuk Kitaplarında Yer Alan Kültürel Ögeler Üzerine Bir İnceleme |
Dilan Kalaycı Alas, Mustafa Yeniasır (KKTC-North Cyprus) |
58 |
KKTC’de Okutulan Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Afet Bilinci İle Eğitimi |
Mustafa Yeniasır, Burak Gökbulut (KKTC-North Cyprus) |
59 |
Sosyal Bilgiler Lisansüstü Eğitiminde Sorunlar: Fenomenolojik Bir Araştırma |
Ahmet Galip Yücel Ali Meydan (Türkiye) |
60 |
Ergenler Üzerinde Teknolojik Araçlar ve İyi Oluş Arasındaki Bağın İncelenmesi |
Aykan Ki (KKTC-North Cyprus) |
61 |
Okul Yöneticilerinin Nöroliderlik Ve Örgütsel Davranışa Yönelik Yönetici Ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi |
Harun Akşahin (KKTC-North Cyprus) |
62 |
Farklı Branştaki Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Tecrübeleri
|
Celalettin Özden, Ramazan Atasoy, Ahmet Güneyli (KKTC-North Cyprus) |
63 |
Okul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Annelerin Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri |
Hüsniye Mümünoğlu, Pınar Bağçeli Kahraman (Türkiye) |
64 |
Kendini Bilmek Psikolojide İyi Oluş Modeli Bağlamında Tetkiki: Bilinçlilik |
Sinan Doğan (Türkiye) |
65 |
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Gençlerin Ruh Sağlığı Okuryazarlığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Zeynep Türkoğlu Mutlu (Türkiye) |
66 |
Türkiye De İyi Oluşla İlgili Yapılmış Lisans Üstü Tezlere Genel Bakış Ve Okul Öncesi Döneme Yönelik Olan İyi Oluşla İlgili Tezlerin İçerik Analizi |
Emine İnci (Türkiye) |
67 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yabancı Dil Kaygısının Türkçe Öğrenenler Üzerindeki Etkisi |
Servet Yalçınkaya (KKTC-North Cyprus) |
68 |
Kuzey Kıbrıs’ta İhmal Edilen Bir Konu: Cinsel Eğitim |
Önay Aktunç, Nilsu Atıcı, Dilek Sarpkaya Güder (KKTC-North Cyprus) |
69 |
Ergenlerin Gelecek Beklentileri İle Duygusal Özerklik Ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişki |
Çiğdem Şıkel, Hatice Yalçın (Türkiye) |
70 |
Liselerde Yaşanan Disiplin Problemlerinin Nedenlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri |
Besime Hızal (KKTC-North Cyprus) |
71 |
Gençlerde İyi Oluşu Yakalamak |
Bülent Ecevit Bereketli (KKTC-North Cyprus) |
72 |
Ergenlik Döneminde Mental İyi Oluş: Sistematik Bir Gözden Geçirme |
Nezir Ekinci (Türkiye) |
73 |
KKTC Liselerinde Ters-Yüz Sınıflarının Uygulanabilirliği İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin Tespit Edilmesi |
Gülay Aksoy, Zehra Türkoğlu (KKTC-North Cyprus) |
74 |
İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Yanlışa ve Yanlışa Anlık Dönüt Vermeye Yönelik Tutumları: Sivas İli Örneği |
Nazmiye Tokmak, Ali Türkdoğan (Türkiye) |
75 |
Öğretmen – Veli İletişimine Yönelik Öğretmen Görüşleri |
Esra Çoban Kestigül, Hayrettin Kestigül (KKTC-North Cyprus) |
76 |
Üniversite Öğretim Elemanlarının Teknostres Algısını Etkileyen Motivasyon Faktörleri |
Ayşen Berberoğlu, Risalat Rahmedova, Tolga Öz (KKTC-North Cyprus) |
77 |
Üniversite Öğrencilerinin Dijital İyi Oluş Hallerinin İncelenmesi (Bir Ölçek Geliştirme Çalışması) |
Dönay Nisa Kara (KKTC-North Cyprus) |
78 |
Resimli Çocuk Kitaplarında Kullanılan Görsel ve Sözel Göstergelerin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi |
Elif Aybüke Baş, Ayşe Işık Gürşimşek (KKTC-North Cyprus) |
79 |
Matematik Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları İle Öznel Ve Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Selva Büşra Turan, Ahmet Erdoğan (Türkiye) |
80 |
2013 Okul Öncesi Eğitim Programının “Pozitif Düşünce Ve İyi Oluş” Açısından İncelenmesi |
Fethi Turan (KKTC-North Cyprus) |
81 |
Proje Tabanlı 6E Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Değer Algılarına Etkisine İlişkin Kavram Ağları |
Şeyma Şahin, Abdurrahman Kılıç (Türkiye) |
82 |
Ebeveynliğin Karmaşıklıklarında Gezinmek: Affetmenin, Mükemmeliyetçiliğin ve Öz - Anlayışın Birbirine Bağlılığı |
Yağmur Çerkez, Simge Demir Gizem Öneri Uzun (KKTC-North Cyprus) |
83 |
4-5 Yaş Çocukların Akran İlişkilerinin Öğretmen Değerlendirmesi |
Hulin Sıddık (KKTC-North Cyprus) |
84 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin COVID-19 Korku Düzeylerinin COVID-19 Aşısına Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi |
Emine Yılmaz Bolat , Merve Koyuncu, Büşra Yürük (Türkiye) |
85 |
Covid-19 Pandemisinde Özel Eğitim Öğretmenlerinin Psikolojik İyi Oluş Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi |
Selçuk Özer, Cahit Nuri, Başak Bağlama (KKTC-North Cyprus) |
86 |
Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerde Yaşam Kalitesine İlişkin Sistematik Bir Derleme |
Başak Bağlama, Cahit Nuri, Sevim Özgöker (KKTC-North Cyprus) |
87 |
Ergenlik Döneminde Benlik Algısı Ve Duygu Düzenleme Becerisinin Yaşam Doyumu Düzeyine Etkisi: Kuzey Kıbrıs Örneği |
Hatice Nazlı, Bedriye Yılmaz Alıcı (KKTC-North Cyprus) |
88 |
Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Çocuklarının Cinsel Eğitimi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi (KKTC Örneği) |
Leyla Bartin (Türkiye) |
89 |
Demokratik Yaşama Dayalı Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Değer Algılarına Etkisi: Fenomenografik Bir Araştırma |
Burcu Ökmen, Şeyma Şahin, Abdurrahman Kılıç (Türkiye Online) |
90 |
Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar |
Ayten Özkurtuluş Beşoğlu (Kktc-North Cyprus) |
91 |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Bağlanma, Bağımsızlık Ve Dayanıklılık Becerileri İle İyi Oluş Arasındaki Özelliklerin İncelenmesi |
Kezban Özgem (KKTC-North Cyprus) |
92 |
Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi |
Sevgi Erhalaç (KKTC-North Cyprus) |
93 |
Masalların Çocuk Gelişimine Etkisinin İncelenmesi |
Behiye Yıldız (KKTC-North Cyprus) |
94 |
Deprem Sonrası Sürecin Psikososyal Açıdan Değerlendirilmesi ve İyi Oluşa Katkısı |
Süreyya Geylan Gürdal (KKTC-North Cyprus) |
95 |
İlkokul Çocuklarında Pandemi Sonrası Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozuklukları (DEHB) |
Bahar Genç (KKTC-North Cyprus) |
96 |
Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumları ve Psikolojik Sağlamlıkları İle Sosyal Medya Bağımlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Özge Erduran Tekin, Semih Çayak (Türkiye) |
97 |
Ulusal ve Uluslararası Sözleşmeler Açısından Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Yaşayan Özel Gereksinimli Bireylerin, Ekim 2022 Tarihinde Yürürlüğe Giren Özel Gereksinimli Bireyler Eğitim Yasası Öncesi Eğitim Hakkına Erişiminin Değerlendirilmesi |
Emirali Evcimen (KKTC-North Cyprus) |
98 |
Doğa Gizli Bir Hazine |
Anzılha Altun (Türkiye) |
99 |
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Özel Eğitimde Bütünleştirmeye Yönelik 22 Okul Katılımlı Proje Tabanlı Örnek Bir Uygulama |
Esma İneci, Mehtap Dizdar, Emine Soykıray, Melisa Keleşzade, İsmet Tarkan, Emine Ece Erdem,Simge Şerife Dinçoğlu (KKTC-North Cyprus) |
100 |
Aday Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Düzeyleri İle Öznel İyi Oluş Düzeyleri Arasındaki İlişki |
Tubanur Çelik İskifoğlu, Olga Pilli, Gökhan İskifoğlu (KKTC-North Cyprus) |
101 |
Ebeveynlerin, Çocuklarına Hikâye Kitabı Okuma Alışkanlıkları İle Çocukların Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki |
Feriha Polat, Nihan Uzak (Türkiye) |
102 |
Dersler Bağlamında Ve Derslerden Bağımsız Özgüven Algıları ile Başarı Arasındaki İlişkiler |
Seda Ağtaş, Ali Baykal (Türkiye) |
103 |
Okuma Bozukluğu Olan Çocuklarda Okuma Kaygısı, Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlama Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
Gül Kahveci, Ibrahim Bahtiyar, Işın Paralik (KKTC-North Cyprus) |
104 |
Yabancı Öğrencilerin Okula Uyum Süreci, Sorunlar Ve Çözüm Önerileri |
Lyazzat Bingöl (KKTC-North Cyprus) |
105 |
3-6 Yaş Çocuklarının Akıllı Telefon Kullanımına İlişkin Ebeveyn Görüşleri |
Alime Bolu (KKTC-North Cyprus) |
106 |
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Gelişen Zihniyet (Mind-Set) Motivasyon Süreci Uygulamaları-Öğretmen Görüşleri |
Işın Paralik, Sevgi Arpacı, Gül Kahveci (KKTC-North Cyprus) |
107 |
Eğitimde Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) Ve İyi Oluş: Bir Derleme Çalışması |
Kübra Kahraman, Sibel Sönmez (Türkiye) |
108 |
7-15 Yaş Arası Çocuklar İçin Aktif Öğrenmenin Farklılıklara Saygı, Aidiyet, Empati, Kapsayıcılık Açısından Katkıları Çalışması |
Dürdane Güner, Ömer Güner (Türkiye) |
109 |
Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutumlar, Bilinçli Farkındalık, Ortoreksiya Nervoza Ve Depresif Belirtiler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
Şeyda Erkan (KKTC-North Cyprus) |
110 |
Sosyal Görünüm Kaygısı Ve Olumsuz Değerlendirilme Korkusu İlişkisinde Öz Şefkatin Aracı Rolü |
Şerife Erkan (KKTC-North Cyprus) |
111 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcı Özgüvenlerinin Kendi Bildirimlerine Göre Niteliksel Olarak İncelenmesi |
Şadiye Kömürcü, Eda Yazgın (KKTC-North Cyprus) |
112 |
Uyum Sorunu Yaşayan Çocuklarda Grup Çalışması Yoluyla Duygu Düzenleme Beceri Kazanımı |
Pınar Polat (Türkiye) |
113 |
Yükseköğretimde Yabancı Dil Dersine Yönelik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi: Uluslararası Final Üniversitesi Örneği |
Çiğdem Cantaş, Özgür Batur (KKTC-North Cyprus) |
114 |
Alkol ve Madde Bağımlılığı Olan Ebeveynlerin Bağımlılık Geliştirmiş Çocukları |
Şahin Karasalih (KKTC-North Cyprus) |
115 |
Madde Deneyimi Olan Lise Çağı Ergenlerde Bağımlılık Önleme Ve Müdahale Programı: İyi Oluşun Desteklenmesi Kısır Döngünün Engellenmesi |
Şahin Karasalih (KKTC-North Cyprus) |
116 |
Okul Öncesi Dönem Barış Eğitiminin Geliştirilmesine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi |
Dervişe Amca Toklu , Umut Akçıl (KKTC-North Cyprus) |
117 |
Ergen Bireylerde Akıllı Telefon Bağımlılığı |
Sedef Keresteci, Behiye Akacan (KKTC-North Cyprus) |
118 |
Türkiye’de Sosyal Duygusal Öğrenme Araştırmalarının Ve Uygulamalarının İncelenmesi |
Mehtap Sezgin (KKTC-North Cyprus) |
119 |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yetişkinler Açısından Değerlere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi |
Seçil Besim Ayhan, Şebnem Güldal Kan (KKTC-North Cyprus) |
120 |
Öğrenci Velilerinin Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılık Düzeyleri (Mersin İli Örneği) |
Mehmet Burçin Özkan, Hilal Tezcan (Türkiye) |
121 |
Birey-Toplum İlişkisinin Eğitim Sürecinde Pozitif Düşünce ve İyi Oluşa Etkilerinin Sosyolojik Analizi |
Ali Rıza Şimşek (KKTC-North Cyprus) |
122 |
Drone Teknolojisi İle Kodlama Öğreniyoruz |
Burhan SEL (Türkiye) |
123 |
Öğretmenlerde Yaşam Boyu Öğrenme Eğiliminin Yordayıcısı Olarak Öğrenme Çevikliği |
Ayça Kaya (Türkiye) |
124 |
Okullardaki Müzik Eğitiminin Pozitif Okullar ve İyi Oluş Bağlamındaki Etkisi |
Buğçe Dikmenay Özer (KKTC-North Cyprus) |
125 |
Fen Öğretiminde İyi Oluş: Bookwidgets Web2 Aracının Fen Dersi Değerlendirme Sürecinde Kullanılması |
Ali Kurt, Aşkın Kiraz (Türkiye ve KKTC-North Cyprus)
|
126 |
Göçmenlerin Eğitime Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi |
Ümmühan Güliz ORHAN Abdurrahman KILIÇ (Türkiye) |
127 |
Eğitimin Psikolojik İyi Oluşlarına Katkısına Dair Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi |
Mine Armut, Cemaliye Direktör (KKTC-North Cyprus) |
128 |
Öğrencilerin Psikolojik İyi Oluşlarına Yönelik Eğitimin Katkısının Öğretmen Görüşleriyle İncelenmesi |
Tarık Özkızılbulut, Şevval Aleyna Bakar (KKTC-North Cyprus) |
129 |
Okul Öncesi Çocukların Sosyal Duygusal İyi Oluşu ve Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri İle Baba Çocuk İletişiminin İncelenmesi |
Azize Ummanel, F. Sülen Şahin Kıralp (KKTC-North Cyprus) |
130 |
“Bir Görevim Var” Adlı Panonun Öğrencilerin Davranışları Üzerine Analizi |
Emine Ömürtaş (Türkiye) |
131 |
Değer Merkezli Okul Kültürüne Dair Öğretmen Adayları Üzerine Etkisi |
Şebnem Güldal Kan, Behçet Öznacar, Şeniz Şensoy (KKTC-North Cyprus)
|
132 |
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Psikolojik İklim Özellikleri ve Yöneticilerin Liderlik Davranışları Arasındaki İlişkinin Öğretmen Algısı Açısından İncelenmesi |
Gülçin Güven, Elif Yılmaz (Türkiye) |
133 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin İyi Oluş Kavramı Konusundaki Farkındalıkları |
Şeyma Türen, Nalan Kuru (Türkiye) |
134 |
60-72 Aylık Çocukların Sergiledikleri Prososyal Davranışların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Şeyma Türen Meral Taner Derman (Türkiye) |
135 |
Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenmeye Karşı Motivasyon Ve Tutumları |
Mehmet Burçin Özkan Gülsün Göktürk (Türkiye) |
136 |
Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocuğu Olan Göçmen Ebevenlerin Çocuklarına Yönelik Tutum ve Davranışlarının Anne Ve Öğretmen Bakış Açısıyla İncelenmesi |
Şermin Kuset Çağla Gür (KKTC-North Cyprus) |
137 |
Öğretmenlerin Cinsiyet ve Medeni Durumlarına Göre İyi Oluş Düzeyleri: Meta-Analiz Çözümlemesi |
Ali Erden, Hale Alibaba Erden, Tufan Aytaç (KKTC-North Cyprus) |
138 |
Depremden Etkilenen Çocukların Depreme İlişkin Algıları |
Emine Yılmaz Bolat, Merve Koyuncu Pınar Demir (Türkiye) |
139 |
Literatürde Matematiksel İyi Oluş |
Özlem Albayrakoğlu (Türkiye) |
140 |
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Ve Öğretim Elemanlarının Karşılaştığı Sorunlar |
Uğurcan Taşdelen (KKTC-North Cyprus) |
141 |
Okul Öncesi Dönemde Göçmen Anne- Baba – Çocuk İlişkisi: İçerik Analizi |
Şermin Kuset, Şebnem Güldal Kan (KKTC-North Cyprus) |
142 |
Sınıf Atmosferi ve Sınıf Kültürü Üzerine Farklı Bir Bakış Açısı Örneği: Yunus Emre |
Selda Dağ Altıntaş, Servet Yalçınkaya (KKTC-North Cyprus) |
143 |
Ortaokul Öğrencilerinin Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı İle Öznel İyi Oluş İlişkisi |
Ayden Kahraman, Şaziye Avcıkadir (KKTC-North Cyprus) |
144 |
Türkiye’de Psikolojik İyi Oluş Ve Bağlanma Üzerine Sistematik Bir Derleme |
Nurten Sargın, Burak Aydoğan (Türkiye) |
145 |
Olağanüstü Durumların Çocuk Ve Ergen Gelişimi Üzerinde Primer Etkileri |
Büşra Yürük, Merve Koyuncu (Türkiye) |
146 |
Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Şenliklerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi |
Sarem Özdemir, Berk Akdora (KKTC-North Cyprus) |
147 |
Bilsem Öğretmenlerinin Eğitimde Kullanılan Dijital Teknolojilere İlişkin Görüşleri |
Sakine Rüzgar (Türkiye) |
148 |
Türk Şiirinde Umudun Kadın Hali Gülten Akın |
Mihrican Aylanç (KKTC-North Cyprus) |
149 |
Üniversite Öğrencilerinde Pozitif Negatif Duygular Ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Sosyo Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi |
Fatma Burçin Hocaoğlu, Sertan Kağan (KKTC-North Cyprus) |
150 |
Günümüzde Özgüven Kavramı: İki Boyutlu Bir Bakış Açısı |
Rojhat Duman (KKTC-North Cyprus) |
151 |
İlkokullarda Permah Modeli Uygulamaları |
Toprak Demirhan (KKTC-North Cyprus) |
152 |
Covid 19 Pandemisi Sonrasında Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisine Yönelik Olarak Psikolojik İyi Oluş Hallerini Çözümlemek: Ergenler Üzerinde Nitel Bir Araştırma |
Fatma Burçin Hocaoğlu, İpek Alkan (KKTC-North Cyprus) |
153 |
Psikolojik İyi Oluşta Alternatif Program: Okul Öncesi Eğitimde Aistear Programı Uygulamaları |
Filiz Erata, Saide Özbey (Türkiye) |
154 |
Üniversite Öğrencilerinin Mental İyi Oluş Ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Sibel Süzek Birkollu, Başak Eser (KKTC-North Cyprus) |
155 |
Mandala Çalışmasının Ergenlerde Öznel İyi Oluş Düzeyini Artırmada Etkililiğinin Sınanması
|
Özlem Yasemin Karakuzu (KKTC-North Cyprus) |
156 |
KKTC’de Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma |
Özlem Yasemin Karakuzu (KKTC-North Cyprus) |
157 |
Yabancılara Türkçe Eğitimi Alan Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılıklarının Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Uğurcan Taşdelen (KKTC-North Cyprus) |
158 |
Erken Çocukluk Döneminde Çok Boyutlu Bakış Açıları İle İyi Oluş Çerçevesi |
Başak Eser (KKTC-North Cyprus) |
159 |
İyi Oluş Çerçevesinde Sanat Eğitimi Etkinliklerinin Geliştirilmesi Ve Ortaokul Öğrencilerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi |
Başak Eser, Tuğba Genç (KKTC-North Cyprus) |
160 |
Doğa Temelli Çevre Eğitiminin Öğrencilerin Psikolojik İyi Oluşlarına Etkisi |
Utku Kızıltaç Kayabaşı, Medine Göztaş (KKTC-North Cyprus) |
161 |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi |
Belgin Parlakyıldız, Esra Karakaş Kurt, Irmak Parlakyıldız (KKTC-North Cyprus) |
162 |
Türkiye’de Hastane Okullarının Durumu ve Çözüm Önerileri |
Ülkü Pişkin Abidoğlu , Belgin Parlakyıldız, Irmak Parlakyıldız (KKTC-North Cyprus) |
163 |
Kahramanmaraş Merkezli Deprem Sonrası Üniversite Öğrencilerinin Depreme Hazır Oluş, Psikolojik Sağlamlık ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesiDepreme Hazır Oluş, Psikolojik Sağlamlık Ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi |
Sibel Süzek Birkollu Damla Araz Canpolat Burçin Doğru (KKTC-North Cyprus) |
164 |
Eğitimde Güncel Yaklaşımlar İle Öğrenenlerin İyi Oluş İlişkisi |
Selime Güntaş Işık (KKTC-North Cyprus) |
165 |
Örgüt İkliminin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi: Özel Okul Örneği |
Cansu Soyer Mehmet Arslan (KKTC-North Cyprus) |
166 |
Okul Öncesi Kurumlarında Görevli Okul Yöneticileri Ve Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Çokkültürlü Eğitim Temelli Sorunlar Ve Bu Sorunlara Yönelik Görüşlerin İncelenmesi (Girne Örneği*) |
Cansu Soyer Zekiye Kaşifoğlu (KKTC-North Cyprus) |
167 |
Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerde Sosyal Destek Algısı ve Aile İşlevselliğinin Psikolojik İyi Oluş Üzerindeki Etkisi |
Mukaddes Sakallı Demirok Yağmur Çerkez (KKTC-North Cyprus) |
168 |
Testing the Usability of Learning Management Systems in the Context of Well-being for Students and Professors |
Elida Hadro (Kosovo) Mentor Hamiti (North Macedonia) Başak Eser (KKTC-North Cyprus) |
169 |
Design and Implementation of Web Applications for the Well-being of Children Suffering from Dyslexia |
Nida Santuri Fishekqiu (Kosovo) Mentor Hamiti (North Macedonia) Başak Eser (KKTC-North Cyprus) |
170 |
Investigating prospective teachers’ perceptions of the effectiveness of peer feedback on their micro-teaching regarding positive psychology |
Süveyda Ekici (KKTC-North Cyprus) |
Acapulco Hotel
Çağrı Merkezi: +90 392 650 4555 / +90 392 650 4500
Whatsapp/Viber: +90 533 850 4500
Fax: +90 392 824 4455
E-posta: reservations@acapulco.com.tr , live@acapulco.com.tr , info@acapulco.com.tr , ru@acapulco.com.tr
Adres: Çatalköy, Girne / KKTC
Kongre Merkezi krokisi için tıklayınız.
Bildirilerinizin yayını için tam bildiri metin kitabında yayın ve dergide yayın olmak üzere iki seçenek mevcuttur.
1- Tam Metin Bildiri Kitabı:
Bildirinizi kongrede sunduktan sonra tam metin olarak gönderebilir ve editör sürecinden sonra 1. Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı’nda yayınlayabilirsiniz.
TAM METİNLERİNİZ kongre sonrası özel ISBN numarası ile e-kitap olarak yayınlanacaktır.
Tam metin bildiriler için takvim şu şekildedir:
- Tam metinlerin formata göre gönderilmesi için son tarih: 20 Mayıs 2023
- Tam metin kitabının elektronik olarak yayın tarihi: 15 Eylül 2023
Bildiri Özet ve Bildiri Tam Metin kitaplarındaki yayınlarda Etik Kurul İzin Belgesi istenmemektedir.
Tam Metin Gönderim Formatını aşağıdaki linke tıklayarak indirebilirsiniz.
Tam Metinlerinizi kongre sonrasında
positiveschoolscyprus@gmail.com adresine gönderebilirsiniz. Bildirinizin ulaştığına ilişkin 3 iş günü içerisinde size dönüş yapılacaktır.
Tam metin bildiri yazım kuralları, Tam Metin Yazım Kuralları linkinde ayrıntılı olarak yer almaktadır.
2)Asya Öğretim Dergisi:
Asya Öğretim Dergisi (Asian Journal of Instruction) Dergipark sisteminde yer almakta olup, EBSCO (H. W. Wilson Database), EBSCO (Education Source Database), Türk Eğitim İndeksi, OAJI, Scientific Indexing Services, Bielefeld Academic Search Engine (BASE), ResearchBib, Eurasian Scientific Journal Index, SOBIAD, CiteFactor indekslerinde taramaktadır. Ayrıca TR Dizin indeksi için inceleme sürecindedir. Dergi doçentlik teşvik kriterlerine uygundur. Yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir. Yayın için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Dergide yayınlanmasını istediğiniz makalelerinizi dergi şablonuna yerleştirerek 20 Mayıs 2023 tarihine kadar dergiye iletmeniz gerekmektedir. Yayınlanacak makalelerin dergi yayın kurallarına uygun olması gereklidir. Yayınlanacak makale için üniversiteden alınacak (sayı, tarih, toplantı tutanağı bulunan) etik kurul raporu gerekmektedir. Ayrıca makale için intihal raporu da sisteme eklenmelidir. Yukarıda yazılı olan kriterleri sağlayan ve hakem görüşleri sonrasında yayınlanacak nitelikte bulunan çalışmalar dergide yayınlanacaktır. Dergi Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda 2 kez yayınlanmaktadır. Yayınlanmaya uygun bulunan makaleler yoğunluğa göre 2023 Haziran ve Aralık sayılarında ya da özel bir sayı olarak yayınlanabilir. Dergi hakkında daha fazla bilgi için https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji adresini inceleyebilirsiniz.
Zirvede Birkan Uzun Resim Yarışması ve Sergisi
Başvuru tarihleri ve yeri: 15 Aralık 2022 - 3 Nisan 2023 MEB Orta Öğretim Dairesi Müdürlüğü
Ödül Töreni ve sergi: 16 Mayıs 2023 - Acapulco Hotel
İletişim
Tüm sorularınızı positiveschoolscyprus@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.